I förr går var syrran och hämtade 300 plantor oj!oj! oj! vilket schjå innan vi lastat allting............Sedan ville jag naturligtvis få lite ordning på "resten" av alla plantor. Hyllor skulle monteras ner, växter flyttas från vinterträdgården (nu mera uterummet) till växthuset. Sedan har det naturligtvis "kliat" i mina planterings fingrar

Och det enda sättet att "få bort klådan" var att börja plantera ut..................
Så halva dagen i går och större delen i dag har gått åt till att plantera ute

Visst , visst det är liiite tidigt men ändå

Enligt SMHI skall det inte bli under +6* fram till onsdag och den 7/6 brukar vara gränsen för "frost" här..............Men vad jag tycker är det"jobbigaste" är att måsta ta till vara på alla krukor. Det är så himla lätt/kul att ta fram de på våren men att diska och plocka bort dem sedan.

Det är INTE kul.
Och visst, jag riskerar att måsta täcka i rabatterna OM förutsättningarna ändras. Tomaterna i hinkar i växthuset är planterade men gurkorna..........nä de vågar jag inte plantera än. Innan jag vågar det MÅSTE det bli betydligt varmare väder
Ja det var lite av vad jag pysslat med, men visst är vi flera som har planterat i helgen?