Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fotbolls-VM, Har ni laddat?
          Diabolique
          Inlägg 21-06-2006, 12:34
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

CITAT (Birgitta P @ 21-06-2006, 13:31)
          Fast då kommer vi osökt in på en annan frågeställning nämligen, tittar killarna bara på tjejfotboll av samma anledning? unsure.gif unsure.gif unsure.gif

Nej, om de vill se svettiga, muskliga, testosteronstinna tjejer så kollar de nog hellre på damernas kulstötning. biggrin.gif

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          Betty
          Inlägg 21-06-2006, 12:37
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 13:34)
          Fast då kommer vi osökt in på en annan frågeställning nämligen, tittar killarna bara på tjejfotboll av samma anledning?  :unsure:  :unsure:  :unsure:

Nej, om de vill se svettiga, muskliga, testosteronstinna tjejer så kollar de nog hellre på damernas kulstötning. biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Klockrent! laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Biggan_
          Inlägg 21-06-2006, 12:39
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 13:34)
          Fast då kommer vi osökt in på en annan frågeställning nämligen, tittar killarna bara på tjejfotboll av samma anledning?  :unsure:  :unsure:  :unsure:

Uuuups! Jag tänkte nog lite fel där! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Så klart är det inte testosteronstinna tjejer som är mest lockande på killarna! blink.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Pirum
          Inlägg 21-06-2006, 13:00
          Länk hit: #104

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jösses amalia smile.gif Så det spårade ur nu... rolleyes.gif laugh.gif Påminner om förra VM (alt. EM) när en av kvällstidningarna hade arga artiklar om att damer VISST kunde se på fotboll för spelets skull, och VISST kunde förstå offside, osv, samtidigt som de på uppslaget innan anordnade omröstning om vilken spelare som var sexigast parat med rubrik och ingress som förklarade att även kvinnorna skulle ha något att titta på medan männen följde foppollen i soffan laugh.gif

Vi män kan nog "slötitta" på kvinnoidrott om det bjuds på lite ögonfägring, men det är extremt få damidrottare som har manliga fans. Tennisspelarna Sharapova och Kournikova är väl två, men sen kommer jag knappt på fler...I de fallen damidrottare HAR manliga fans så är det väl snarare sk "stalkers" som snarast borde buras in...

Däremot är det ju så att även en kille med det mest ofördelaktiga ansikte eller mest otrevliga sätt direkt blir populär bland damerna bara han vet hur man ska sparka på en boll rolleyes.gif

Ja, jag är bitter wink.gif biggrin.gif

Se bara på Rooney, ingen kan väl säga att han är snygg (fast jag är kass på att bedöma sådant), och efter hans otrohets- och prostitutionsskandaler är han väl knappast att anse som svärmorsdröm direkt...smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          Diabolique
          Inlägg 21-06-2006, 13:11
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Pirum @ 21-06-2006, 14:00)
          Ja, jag är bitter wink.gif biggrin.gif

Se bara på Rooney, ingen kan väl säga att han är snygg (fast jag är kass på att bedöma sådant), och efter hans otrohets- och prostitutionsskandaler är han väl knappast att anse som svärmorsdröm direkt...smile.gif

Hur kan du säga så om min älskling?! mad.gif

Han är ju hur snygg som helst!
          Jag hade aldrig sett honom förrän igår och aldrig hört talas om honom...
          Kanske har jag lite annorlunda smak, men han är faktiskt rätt lik mitt ex (fast mer vältränad).

Otrohet? Så då finns det kanske en liten chans för mig då? rolleyes.gif
          Vad jag har läst så ska han gifta sig med sin barndomskärlek... *morrar*

(Läste på lite om honom idag)

--------------------
          /Hanna

Citera
          Rossi
          Inlägg 21-06-2006, 13:17
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Pirum @ 21-06-2006, 14:00)

Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna! laugh.gif tongue.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Diabolique
          Inlägg 21-06-2006, 13:19
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:17)
          Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna! laugh.gif tongue.gif

Jodå, sjag kan nog tänka mig ett äktenskap också... Eller tänka, jag vet inte... är allmänt förvirrad. Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena... biggrin.gif

--------------------
          /Hanna

Citera
          Rossi
          Inlägg 21-06-2006, 13:25
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 14:19)
          Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!  :lol:   tongue.gif

Jodå, sjag kan nog tänka mig ett äktenskap också... Eller tänka, jag vet inte... är allmänt förvirrad. Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena... biggrin.gif

Med en sån surpotta?! Jag tyckte att han betedde sig som en femåring igår när han blev utbytt.... sad.gif

Men smaken är ju som baken som bekant! laugh.gif

Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar?

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Pirum
          Inlägg 21-06-2006, 13:36
          Länk hit: #109

Validating

CITAT (Diabolique @ 21-06-2006, 14:11)
          Hur kan du säga så om min älskling?! mad.gif

Angående Rooney så inser jag att han ser rätt "tuff" och "manlig" ut, inte alls någon jämra modell som typ, tja, Ljungberg och Beckham. Så jag ska inte klanka ner på din smak, bara nämnde Rooney som exempel då han förekommit i tråden tidigare, samt betett sig ganska omoget (för att använda ett snällt ordval) ett flertal gånger:)

Bland mina dambekanta verkar f.ö portugisiske Figo vara en spelare de tycker om, andra tyckte om Mjällby (fast han är ju inte med längre). Har ett par vänner som är gay, de tycker om Ljungberg och Beckham tror jag. De senare kan väl i moderna ord beskrivas som metrosexuella i stilen.

Jag återkommer nog i den här tråden, men har annat att göra en stund smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          krellus
          Inlägg 21-06-2006, 13:39
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Pirum
          Rooney är en fd boxare tror jag och det syns på honom! laugh.gif

Var e brudarna??? tongue.gif

Skönt med 2-2 igår... bra spel i andra. Nu krossar vi tyskarna!

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-06-2006, 14:36
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 15:25)
          Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget. Ni som hittar det - vad är det ni hittar?

Jag fattar inte heller det....men så är ju inte någon form av såna där sportfånar min typ överhuvudtaget heller. Hade det varit det kanske jag haft nån procents intresse för sporten iallafall. biggrin.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 21-06-2006, 15:12
          Länk hit: #112

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-06-2006, 15:36)
          Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget.  Ni som hittar det - vad är det ni hittar?

Jag fattar inte heller det....men så är ju inte någon form av såna där sportfånar min typ överhuvudtaget heller. Hade det varit det kanske jag haft nån procents intresse för sporten iallafall. biggrin.gif

Det kommer Magdis! Jag menar, du har ju börjat så smått nu att vara aktiv i en fotbollstråd på forumet! laugh.gif tongue.gif biggrin.gif Innan du vet ordet av så har du börjat med korpfotboll eller något liknande! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-06-2006, 16:20
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 17:12)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-06-2006, 15:36)
          Jag måste säga att jag fattar inte vad kvinnorna ser hos Beckham. Han är totalt "beige" och intetsägande för mig. Hittar inte ett uns av attraktionskraft överhuvudtaget.  Ni som hittar det - vad är det ni hittar?

Det kommer Magdis! Jag menar, du har ju börjat så smått nu att vara aktiv i en fotbollstråd på forumet! laugh.gif tongue.gif biggrin.gif Innan du vet ordet av så har du börjat med korpfotboll eller något liknande! smile.gif

Haha! Ja det där lät inte alltför osannolikt! Om några år så...men som tur är har jag ju gubben som är extremt sportintresserad och säkert kommer att med största nöje följa med på alla "Djingis" kommande Korpfotbollsmatcher! laugh.gif

Citera
          Diabolique
          Inlägg 22-06-2006, 07:33
          Länk hit: #114

Medlem

CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:25)
          Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!  laugh.gif   tongue.gif

Med en sån surpotta?! Jag tyckte att han betedde sig som en femåring igår när han blev utbytt.... sad.gif

Surpotta?
          Det är väl fint att han bejakar och lever ut sina känslor. Jag tyckte att det var lite gulligt. Hade mer än gärna tröstat honom... rolleyes.gif

Nja, Beckham har sjunkit på min lista, tycker inte alls att han är särskilt karismatisk längre. Ljungberg tycker jag däremot är det. Kan inte riktigt hålla med om att han skulle vara metrosexuell i stilen heller.

--------------------
          /Hanna

Citera
          Pirum
          Inlägg 22-06-2006, 09:27
          Länk hit: #115

Validating

Hade skrivit ett långt svar om hur media använder metrosexuell (exv http://www.expressen.se/index.jsp?a=83959 ),men, så kraschade webläsaren då jag råkade gå in på en sida med Windowsmedia.
          Så orkar inte skriva om allt.

Nöjer mig med att säga att idag kan Afrika få ett land vidare (Ghana), och att dagens höjdpunkter är Tjeckien-Italien samt Australien-Kroatien, två högintressanta matcher som i högsta grad avgör vilka lag som går vidare.

Tyvärr visar TV4 istället matchen mellan slutspelsklara Brasilien och bottenlaget Japan (som dock säkert kan "överraska"), Aus-Kro går på leksakskanalen tv4+ sad.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          Diabolique
          Inlägg 22-06-2006, 09:39
          Länk hit: #116

Medlem

Ok, men jag trodde ändå inte att Lungberg skulle passa in på beskrivningen. Nu har de iof med honom som exempel.
          Jag känner inte till honom så mycket, mer än att han är snygg. smile.gif
          Sminkar han sig?

Jag trodde att Peter Siepen var typexemplet nr 1 på metrosexuell...
          Ordet "heterobög" hörde jag långt innan metrosexuell, och det verkar ju vara samma sak.

Peter Jöback är väl inte metrosexuell?
          Han är väl bara en helt vanlig bög?
          Han fans med i Expressens lista.

--------------------
          /Hanna

Citera
          Betty
          Inlägg 22-06-2006, 09:54
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Ja visst är det lite konstigt att 4:an sänder Brasilien - Japan i stället för Australien - Kroatien som ju är en intressantare match...
          Fast för min egen del funkar det ändå, har CanalDigital och kommer att följa Tjeckien - Italien på ettan följt av Ghana - USA på tvåan och till sist Australien - Kroatien på TV4plus. Får väl zappa in på 4:an vid tillfälle och kolla hur mycket stryk brassarna ger japanerna... Det blir helkväll i TV-soffan ikväll med med andra ord, med start redan mitt på eftermiddan... biggrin.gif

Vilken tur att det är så trist väder idag! laugh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Rossi
          Inlägg 22-06-2006, 09:59
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (Diabolique @ 22-06-2006, 08:33)
          CITAT (Rossi @ 21-06-2006, 14:25)
          Tja, något säger mig att det inte var direkt ÄKTENSKAP som Diabolique hade i tankarna!  laugh.gif   tongue.gif

Surpotta?
          Det är väl fint att han bejakar och lever ut sina känslor. Jag tyckte att det var lite gulligt. Hade mer än gärna tröstat honom... rolleyes.gif

OK, du är mammatypen ... Nja, jag vill nog inte vara dadda åt karlarna ... Att leva ut sina känslor kan väl vara trevligt ibland men att bete sig som en femåring när man är en vuxen karl .... nja, vissa känslor får man väl ändå lägga band på
          laugh.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 22-06-2006, 10:00
          Länk hit: #119

Medlem

CITAT (Pirum @ 22-06-2006, 10:27)
          Hade skrivit ett långt svar om hur media använder metrosexuell (exv http://www.expressen.se/index.jsp?a=83959 ),men, så kraschade webläsaren då jag råkade gå in på en sida med Windowsmedia.
          Så orkar inte skriva om allt.

Nöjer mig med att säga att idag kan Afrika få ett land vidare (Ghana), och att dagens höjdpunkter är Tjeckien-Italien samt Australien-Kroatien, två högintressanta matcher som i högsta grad avgör vilka lag som går vidare.

Tyvärr visar TV4 istället matchen mellan slutspelsklara Brasilien och bottenlaget Japan (som dock säkert kan "överraska"), Aus-Kro går på leksakskanalen tv4+ sad.gif

Alla matcherna visas på TV.

16.00 Tjeckien - Italien på SVT2
          16.00 Ghana - USA på SVT24
          21.00 Japan - Brasilien på TV4
          21.00 Kroatien - Australien på TV4 Plus

Så det är bara till att välja!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Pirum
          Inlägg 22-06-2006, 10:09
          Länk hit: #120

Validating

CITAT
          Peter Jöback är väl inte metrosexuell?
          Han är väl bara en helt vanlig bög?
          Han fans med i Expressens lista.

Jöback var nog i garderoben när artikeln skrevs, den är från 2003 ser jag nu. Tycker nog ändå att han ska vara med på listan över metrosexuella, om man nu inte vill stänga ute homosexuella från att få kallas metrosexuell. Om det nu är något att sträva efter. I mina ögon är "homosexuell" ett neutralt ord, medan "metrosexuell" lägger in en värdering. Skulle bli förvånad om någon kallade mig homosexuell eftersom jag inte är det, men skulle bli arg (eller iaf sur&undrande) om någon kallade mig metrosexuell då jag själv inte associerar det med egenskaper jag har eller vill ha. smile.gif

Heterobög, är det en bög som låtsas vara hetero?

Som heterosexuell man uppvuxen på landet är jag väl relativt fördomsfull angående män som använder smink osv, kanske därför jag ogillar många av dagens idrottare (oavsett om de föredrar kvinnor eller män, det är inte relevant), men, jag arbetar med att förbättra min attityd till folk av olika typer smile.gif

Vad gäller fotboll så konstaterar Kristina Kappelin i Aftonbladet (tror jag) att 1982 när Italien vann VM kunde man inte se en enda kvinna i publiken. 1990 gjordes reportage om det nya fenomenet att kvinnor hade dykt upp på läktarna i fotbolls-VM. I Sverige var det väl 1994 det tog skruv på allvar, kvinnors intresse för fotboll alltså. Frågan blir då om fotbollsspelarna stylar sig mer för att imponera på den nya publiken, eller om den nya publiken går dit för de stylade fotbollsspelarna smile.gif Växelverkan antar jag. Image är ju dessutom värt mycket pengar idag.

(OBS, angående det där med "uppvuxen på landet", jag menar inte att man blir mer fördomsfull av det egentligen, bara att man inte är lika van med alla konstigheter man ser i städer)

--------------------
          zon2.5

Citera

9 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon