|
Full version: Fotbolls-VM
Äntligen drar fotbolls-VM igång! Imorgon inleds det hela. Finns det fler här som kommer att följa det slaviskt?  Jag har tagit semester ett par veckor nu framöver och kommer att sitta klistrad framför TV:n några timmar varje dag. Heja Sverige!!!!
CITAT (Rossi @ 08-06-2006, 13:44) Finns det fler här som kommer att följa det slaviskt?  Nope.
Maria i Helsingborg
08-06-2006, 12:51
Vojne, vojne låt oss nu först slita oss från franska öppna  ...... klart vi hänger med!
Låter bra Maria! Jag har planerat VM-mat och har inhandlat Sverige-tröja, Sverige-strumpor och Sverige-trosor (!!!!!!) och ska sitta i soffan och heja!
Ja, här ska ses i stort sett alla matcher som går kvällstid. Dagtid blir väl lite svårare, men de svenska matcherna ska man iaf se
CITAT (Rossi @ 08-06-2006, 13:44) Äntligen drar fotbolls-VM igång! Imorgon inleds det hela.
Finns det fler här som kommer att följa det slaviskt? :) Jag har tagit semester ett par veckor nu framöver och kommer att sitta klistrad framför TV:n några timmar varje dag.
Heja Sverige!!!! Hear hear. Jag har dock inte tagit semester, men jag är sjukskriven så jag kan se alla matcher. Och när jag säger alla matcher så menar jag det. Inte bara sveriges matcher. Jag älskar fotboll. (Nåja, familjen går först..) Nu ska jag tex. sätta mig i en minibuss och fara upp till Väsby för att se Väsby Utd - J-Södra.
CITAT (Pirum @ 08-06-2006, 14:16) Ja, här ska ses i stort sett alla matcher som går kvällstid. Dagtid blir väl lite svårare, men de svenska matcherna ska man iaf se  De tidigaste matcherna börjar klockan 15.00 tror jag så det är ett bra VM-år i år!
CITAT (cic @ 08-06-2006, 14:18) [Jag har dock inte tagit semester, men jag är sjukskriven så jag kan se alla matcher.  Det är inte många som tror mig men min semester har faktiskt RÅKAT sammanfalla med VM. Det var inget planerat!
Jag är totalt ointresserad. För min del kommer VM tiden bestå av gnäll över att det bara är fotboll på tv... Men jag lovar att bli glad om det går bra för Sverige!
Gossen Ruda
08-06-2006, 15:43
Är det VM? I vad då och var då? Svar nog?
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-06-2006, 15:45
CITAT (Rossi @ 08-06-2006, 13:44) Äntligen drar fotbolls-VM igång! Tyvärr får vi leva med det.
hellen99
08-06-2006, 16:00
Tur att man har annat än TV:n att roa sig med. Finns det nåt tråkigare än att glo på 2 lag med 11 (är dom så många?)gubbs i varje som springer efter en boll på en jättestor gräsmatta och OM jag säger OM dom har tur lyckas någon av dom få in bollen i en av burarna i vardera kortsidan!  Och detta pågår under MINST 90 minuter....
Nåja, icke-fotbollsintresserade kan ju trösta sig med att en fortsatt stor majoritet av TV-utbudet inte är fotboll ens under kommande VM-dagar
Kommer inte att slaviskt följa varenda match som sänds, men alla sverigematcher - garanterat. (och många av de andra med säkert...) HEJJA SVERIGE!
08-06-2006, 16:19
CITAT (hellen99 @ 08-06-2006, 17:00) Tur att man har annat än TV:n att roa sig med. Finns det nåt tråkigare än att glo på 2 lag med 11 (är dom så många?)gubbs i varje som springer efter en boll på en jättestor gräsmatta och OM jag säger OM dom har tur lyckas någon av dom få in bollen i en av burarna i vardera kortsidan!  Och detta pågår under MINST 90 minuter....  Ja du 22 gubbar springer efter en enda boll
Gossen Ruda
08-06-2006, 19:12
Glöm inte dom 3 som springer och tittar på dom andra 22. På tal om sporter så tyckte en gång i forntiden mamman till en av mina klasskamrater att ishockey för henne var en massa marsgubbar som jagade fram på isen efter en gummiklump.
Trädet (ZonV)
08-06-2006, 20:30
Självklart!  Fick ingen biljett.........................livet är orättvist! Måste sätta plant på lördag, får dom imorgon (12 000st/Gran) ej ensam. Måste blir klar innan det börjar! Hoppas, Hoppas!
netaave
08-06-2006, 20:32
Jag tittar på finalerna om Sverige är med.
08-06-2006, 20:41
CITAT (netaave @ 08-06-2006, 21:32) Jag tittar på finalerna om Sverige är med. Det finns bara en final för mig, klart att det finns kvarts-semifinal. Finalen tittar jag kanske också på oavsett vem som är med. För att jag är sambo med en mycket idrottsintresserad gubbe. Elisabeth
kristerh
08-06-2006, 20:50
Det finns nog ingen så totalt ointressant idrott som fotboll det är mitt svar krister
Inga från Närke
08-06-2006, 21:08
CITAT (kristerh @ 08-06-2006, 21:50) Det finns nog ingen så totalt ointressant idrott som fotboll det är mitt svar krister även mitt, vi har fullt upp med jobb och sedan i trädgården även om vi inte har så mycket. Skulle aldrig tänka mig att sitta och titta, som tur är finns det andra kanaler och några DVD-inspelningar man kan kolla på vid oväder ute.
Japp, jag har laddat!  Jag har laddat upp med jobbnätter och massor att göra här hemma så jag slipper gå i närheten av TV:n på ett tag. Jag skulle hellre få naglarna utdragna än att behöva sitta och plågas under en hel fotbollsmatch eller någon annan typ av sportevenemang.
Ooops, glömde ju säga vad jag mer har laddat! Hagelbössan.....för att driva upp min man ur TV-soffan för att göra lite nytta nån gång under hela spektaklet.
Månskensbonden
08-06-2006, 21:32
VM....VM....fåsenu....Jajustja! Det är ju Prostitutions-VM nu, eller hur?! Ja, det är vid sådana här tillfällen som det plötsligt är en välsignelse att bo i ett signalbefriat digital-tv-område!  Jag slipper hela skiten!! (För övrigt hoppas jag att Hammarby vinner! -Är dom med?  )
*Felix matte*
08-06-2006, 21:44
CITAT (Månskensbonden @ 08-06-2006, 22:32) (För övrigt hoppas jag att Hammarby vinner! -Är dom med?  ) Tror inte det Apropå ingenting så har tre av mina barnbarn både Hammarbytröjor och haklappar
*Felix matte*
08-06-2006, 21:49
CITAT (Gossen Ruda @ 08-06-2006, 20:12) Glöm inte dom 3 som springer och tittar på dom andra 22.  Precis så brukar jag säga... när fotboll kommer på tal Jag kräks när jag hör sägas.... "XXXXXXX" utgår pga Fotbolls EM Då får jag lust att sluta betala tevelicens Jag har tur som har make... lika ointresserad av fotboll som jag.
Biggan_
08-06-2006, 21:54
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-06-2006, 17:19) CITAT (hellen99 @ 08-06-2006, 17:00) Tur att man har annat än TV:n att roa sig med. Finns det nåt tråkigare än att glo på 2 lag med 11 (är dom så många?)gubbs i varje som springer efter en boll på en jättestor gräsmatta och OM jag säger OM dom har tur lyckas någon av dom få in bollen i en av burarna i vardera kortsidan!  Och detta pågår under MINST 90 minuter....  Ja du 22 gubbar springer efter en enda boll Ge dom vars en egen boll istället så slipper så många bråka om en! CITAT Norrbottens-Magdis Skickat den 08-06-2006, 22:18 -------------------------------------------------------------------------------- Ooops, glömde ju säga vad jag mer har laddat! Hagelbössan.....för att driva upp min man ur TV-soffan för att göra lite nytta nån gång under hela spektaklet.
Hoppas att ni som är intresserade får några spännande veckor. Själv ska jag inte se en endaste match - tycker att fotboll är urtråkigt. Och förresten kommer svenska laget dratta på ändan redan från början och så är VM över för den här gången.
Har bara sett en endaste match och det var på TV - bronsmatchen 1994. Ok då, det var spännande, och mitt i natten...
CITAT (Berith @ 09-06-2006, 07:38) Och förresten kommer svenska laget dratta på ändan redan från början och så är VM över för den här gången. Men, jisses, Berith! Har du ätit sura citroner till frukost?  Hur kan du veta att det kommer att gå så dåligt för Sverige när du nu är så ointresserad?! Det är ju så med de här stora turneringarna att ju mer man är påläst och känner till om lagen desto roligare blir det att titta. Jag tycker att det ska bli kul att se öppningsmatchen mellan Tyskland och Costa Rica ikväll.
CITAT (Rossi @ 09-06-2006, 08:27) CITAT (Berith @ 09-06-2006, 07:38) Och förresten kommer svenska laget dratta på ändan redan från början och så är VM över för den här gången. Men, jisses, Berith! Har du ätit sura citroner till frukost?  Hur kan du veta att det kommer att gå så dåligt för Sverige när du nu är så ointresserad?! Citronerna får stå för dej, jag är på toppenhumör. Som alltid! Vore ju kul om jag hade fel beträffande lagets medverkan men jag tror inte det. Och vem har påstått att jag är ointresserad? Jag ska inte titta för jag tycker att fotboll är urtråkigt - men det behöver väl inte betyda att jag är ointresserad?
CITAT (Berith @ 09-06-2006, 08:48) CITAT (Rossi @ 09-06-2006, 08:27) CITAT (Berith @ 09-06-2006, 07:38) Och förresten kommer svenska laget dratta på ändan redan från början och så är VM över för den här gången. Men, jisses, Berith! Har du ätit sura citroner till frukost?  Hur kan du veta att det kommer att gå så dåligt för Sverige när du nu är så ointresserad?! Citronerna får stå för dej, jag är på toppenhumör. Som alltid! Vore ju kul om jag hade fel beträffande lagets medverkan men jag tror inte det. Och vem har påstått att jag är ointresserad? Jag ska inte titta för jag tycker att fotboll är urtråkigt - men det behöver väl inte betyda att jag är ointresserad? Om det är din inställning när du är på toppenhumör så får vi nog huka oss när du är på dåligt humör! Tror i alla fall inte att du lyckas förstöra vår VM-fotbollsglädje! Heja Sverige!!!
Jag förstår inte varför du tror att jag är på dåligt humör.
"Hoppas att ni som är intresserade får några spännande veckor." skrev jag och det står jag för.
Det stod en artikel i DN igår om att svenska män under olika VM-, EM- och OS-evenemang har en ökad sjukskrivning på 40%!!!!! Någon liknande ökning fanns inte att se bland kvinnor. Man tolkade det som att antingen är kvinnor mindre intresserade av sport eller så har kvinnor högre arbetsmoral. Fast man befarade inte någon större ökning av sjukskrivningarna under VM i fotboll eftersom matcherna går mestadels på kvällstid. Och själv har jag som sagt semester!
Att jag skulle sitta inne och titta på VM, det finns inte ens i min vildaste fantasi. För mig är det helt enkelt helt fel årstid för TV:n. Men självklart tänker jag hålla mig " ajour " .Vi har ju faktiskt flyttat ut stereon för tredje året i rad. Skulle det visa sig att det går bra för sverige, kan jag förmodligen inte låta bli att sätta på tv:n Och självklart håller jag alla tummar som går för Sverige
*Felix matte*
09-06-2006, 21:24
Jag håller inte ens en lillfingernagel för det Svenska fotbollslaget. Hoppas bara att de åker ut fort som attan så man kan få lyssna på radio igen. Nu kräks jag så fort jag hör barnrösten som skriker "Slatan Slatan" och den spelas om och om igen i alla radiokanaler förutom vår lokala.... men där är bará musik. Alla nyhetssändningar viker minst 20% av sändningstiden till rapportering från "bollsparkarleken"... Såååå less redan... och ändå har turneringen väl bara just startat.
Jag ÄLSKAR verkligen fotboll. En fantastiskt underbar sport. Jag åker utan problem från Jönköping till Uppl.Väsby och kollar på J-Södra i 2x45 minuter, och åker sen hem.. Jag lägger mycket pengar på att åka över till London för att se West Ham spela.
Så kan det vara.
Jag blir överlycklig av att få höra om fotbollsVM överrallt och hela tiden. Det kommer kännas SÅ tomt när det är över.
Åh så härligt det låter cic! Hoppas det blir många spännande matcher för dej i VM. Och du... det är ju inte slut på fotboll bara för att den här tävlingen är över. Dom går bara hem och vilar lite och sen är det på´n igen!
Lotta150
10-06-2006, 19:44
CITAT (cic @ 10-06-2006, 12:36) Jag ÄLSKAR verkligen fotboll. En fantastiskt underbar sport. Jag åker utan problem från Jönköping till Uppl.Väsby och kollar på J-Södra i 2x45 minuter, och åker sen hem.. Jag lägger mycket pengar på att åka över till London för att se West Ham spela.
Så kan det vara.
Jag blir överlycklig av att få höra om fotbollsVM överrallt och hela tiden. Det kommer kännas SÅ tomt när det är över. Håller med dig - men jag åker helst till Madrid...  lite för dyrt bara så än så länge har det bara blivit en resa. Men det var en uuusel start på detta VM...  Nu blir det tufft....
Maria i Helsingborg
10-06-2006, 19:52
Torkade bort den målade flaggan på kinden och gick och åt middag och drack vin......mycket vin Äh, vi (ni, eftersom jag är danska) kommer igen.....och jag kommer att måla nya flaggor!!!
kristerh
10-06-2006, 20:19
CITAT (Felix matte @ 09-06-2006, 22:24) Jag håller inte ens en lillfingernagel för det Svenska fotbollslaget. Hoppas bara att de åker ut fort som attan så man kan få lyssna på radio igen. Nu kräks jag så fort jag hör barnrösten som skriker "Slatan Slatan" och den spelas om och om igen i alla radiokanaler förutom vår lokala.... men där är bará musik. Alla nyhetssändningar viker minst 20% av sändningstiden till rapportering från "bollsparkarleken"... Såååå less redan... och ändå har turneringen väl bara just startat.  Jag tänker precis som du, hoppas sverige åker ur så fort som möjligt, denna förb... hysteri i massmedia, de tror väl att alla svenskar sitter limmade vid tv/radion och att inget annat existerar denna månad, såg på tv4 i morse några som hade målat hela radhuset som en svensk flagga och skrivit alla svenska spelares namn med stora bokstäver på garageporten  de borde sys in på lämplig anstalt krister
Maria i Helsingborg
10-06-2006, 21:09
Jag undrar vem som är tokigast - alla vi som gillar sport/VM eller alla ni som irriterar er på detsamma  ............ jag vet var jag vill lägga min energi, alla gånger!
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-06-2006, 22:09) ............ jag vet var jag vill lägga min energi, alla gånger!  Ja, det är inte så svårt att zappa till en sportfri kanal.
Månskensbonden
10-06-2006, 21:32
CITAT (Scrollan @ 10-06-2006, 22:11) CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-06-2006, 22:09) ............ jag vet var jag vill lägga min energi, alla gånger! :P Ja, det är inte så svårt att zappa till en sportfri kanal.  *dammar av en gammal Frank Zappa skiva, korkar upp lite vin, och har sig en alldeles egen sportfri kanal i sommar natten*  -Tack för inspirationen, Scrollan!
Snöflinga
10-06-2006, 21:50
Litet eller mycket deppigt ....  Har tittat på både Englandsmatchen, som jag f.ö. tog som en uppvärmning till SVERIGE matchen Kontentan blev att målet som gjordes var av det förlorade laget Håller alla tummar och tår för att Sverige går vidare och kommer fortsättningsvis att följa VM. Om inte Sverige  så vore det kul om England vann pga. allt skitsnack om Svennis Alla har vi våra intressen, ett av mina är fotboll... därför känns det lite lessamt att (som jag trodde, men tydligen inte är fallet) vissa inte respekterar det Läser olika trådar... gillar t.ex. inte råttor.... men varför skulle jag skriva det i en råttråd  finns liksom ingen anledning ....
Det är för lite sport på radio iaf. Hade sett fram mot att lyssna på Argentina-Elfenbenskusten medan jag bilade, men icke, de hade något hårdrocksprogram istället. Inget fel på hårdrock, men, det kan de väl köra i P3 och låta P4 sända VM?
Helst borde vi såklart ha en dedikerad sportkanal. Menmen.
*Felix matte*
10-06-2006, 22:39
CITAT (Snöflinga @ 10-06-2006, 22:50) Alla har vi våra intressen, ett av mina är fotboll... därför känns det lite lessamt att (som jag trodde, men tydligen inte är fallet) vissa inte respekterar det :(
Läser olika trådar... gillar t.ex. inte råttor.... men varför skulle jag skriva det i en råttråd -_- finns liksom ingen anledning .... :blink: Ber så väldigt mycket om ursäkt för att jag skrev ett inlägg i denna tråd. Visste inte att det var en "håller me" dito Men... samtidigt undrar jag...Hur skulle ett forum se ut om alla bara "gullade" och tyckte lika?... bara undrar Iaf så har jag haft en trevlig kväll.... (bortbjudna) ... ätit gott grillat och umgåtts med barn och barnbarn
Oavsett om man gillar fotboll eller inte ..... Gårdagen var ett riktigt antiklimax
Hannele
11-06-2006, 08:31
CITAT (Felix matte @ 09-06-2006, 22:24) Nu kräks jag så fort jag hör barnrösten som skriker "Slatan Slatan" Det är den goaste låten som gjorts på länge! Man blir riktigt glad, när man hör den.
Jaha, där ser man. Englands lag vann tack vare att andra laget sköt in bollen i eget mål, och svenska laget förlorade på grund av en oavgjord match.
Kan detta kanske kallas dratta på ändan? - som jag sa tidigare...
Hannele
11-06-2006, 09:33
CITAT (Evgeni @ 09-06-2006, 22:05) Att jag skulle sitta inne och titta på VM, det finns inte ens i min vildaste fantasi. För mig är det helt enkelt helt fel årstid för TV:n. Man ska inte sitta ensam hemma och glo, man ska ut på krogen. Med andra. Fast i går var väl stämningen ändå lite avslagen..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|