Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Här är han, våran Dino
          Gillan
          Inlägg 12-05-2007, 06:06
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

tummenupp.gif smiley_small_hug.gif ............Jaaaa, tummen upp och stora kramen till dig för att du delar med dig av ditt liv Dino! Jag har skrattat mig halvt fördärvad när jag läst om dina bravader rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif ........Taskig "lillhusse" du har som satt upp hinder för dig crazy.gif .

Åhhh sååååå snygg du är wub.gif ............vore jag inte av människokön skulle jag ta mig en tur förbi dina hemtrakter och lägga in en trevare g.gif blush.gif

Tack Dino! kompiskram.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Leia
          Inlägg 16-10-2007, 10:19
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Nytagna bilder och en nyskriven "Dino berättelse". Ni får som vanligt en förhandstitt innan bidraget skickas in till tidningen! smile.gif :

Hjälp, panik! Här har ni mig igen, Fjällfarmens Dino. Jag vill berätta om en gång i somras då jag blev utsatt för något otroligt läskigt!!!! Det kom in en människa i vårt hus i UTAN BEN!!!!
          Där benen vanligtvis sitter på människor hängde något brokigt rött som fladdrade när människan rörde sig. Morrande, skällande och hukande närmade jag mig försiktigt för att undersöka detta ting som verkade ha ett eget liv där nertill på människan. När jag äntligen vågade fram fladdrade det till och människan skrattade.
          Hur kan man skratta när man har ett fladdrande monster på den nedre delen av kroppen?
          När detta upprepats ett par gånger märkte jag på matte att hon blev lite sur över att det fladdrade till så fort jag vågade mig ända fram. För då sa hon till människan att hon skulle stå still och sluta skrämma mig, så att jag fick se att en långkjol inte var farlig.
          När människan utan ben tillslut gick kliade matte mig och muttrade:
          ”Ja du, Dino… Jag förstår att du tycker att det är underligt att ha sådant där skit fladdrande runt benen. Och ful var den också!”
          Hon kan vara ganska förstående ibland min matte! smile.gif

Apropå ben, så var matte och jag och gick i något som kallas för elljusspår i början av sommaren. Då mötte vi en tant som tränar på samma gym som matte.
          Hon ropade på långt håll ”-Ååååå, vilka fina ben!!!”
          Matte som den dagen hade shorts på sig skruvade lite generat på sig och mumlade ”Tack, ja, du vet, det blev ju´ några timmar på gymmet i vintras…”
          Tanten skrattade högt och hjärtligt och sa att för all del hade matte snygga ben men att hon förståss menat hundens!
          Matte blev om möjligt ännu mer generad för missförståndet, men jag hade förstått hela tiden att det var mina ben tanten tyckte va fina!

En morgon hittade jag ett jättebra hål under staketet. Hålet var så bra att det gick att åla sig under staketet och sedan kunde jag springa lite hur jag ville. Jag bestämde mig för att undersöka vad grannarna höll på med bakom sitt stall. Tydligen höll de på och byggde en ny hundgård till sina hundar. Glatt sprang jag fram för att titta lite närmare. Grannen sa ”Nej men hej Dino kommer du?!” Hon undrade var min matte var och jag försökte tala om att hon hade minsann åkt och jobbat, så det var bara min tråkiga husse hemma vilket innebär att man måste roa sig själv. Grannen sa åt mig att följa med in i stallet och jag svansade glatt med. Men vet ni vad hon gjorde sedan?! Hon satte ett grimskaft som koppel på mig och gick hem med mig!!! Jag som hade det så trevligt. Underbart är tydligen kort… Husse har satt igen hålet under staketet men jag springer varje dag och kikar om det inte händelsevis kan var så att det går att komma ut där.

Bland det roligast jag vet är att jaga fåglar. Lite frustrerande är det dock att jag aldrig får fatt i dem. Jag tycker även om att bara sitta och titta på dem när de flyger högt uppe i luften. Min husse jobbar tydligen med fåglar på ett ställe som heter Arlanda. Det konstiga är att husses fåglar blinkar. Det vet jag för när matte och jag är ute och går när det är mörkt ute brukar hon säga: ”Nu kommer det jobb till husse” när vi ser en sådan där blinkande fågel på himlen. Förra vintern brukade jag morra åt husses blinkande fåglar för jag tyckte inte att det verkade riktigt normalt att flyga runt i luften och blinka, men nu har jag vant mig vid det och nöjer mig med att bara titta.

Matte säger att jag är en sådan hund som vill vara med, men inte vara inpå. Med det menar hon att jag vill vara där familjen är men att jag inte gillar att ligga i knäet och gosa i soffan. Nej usch och fy det tycker jag är alldeles för varmt och trångt. Jag har därför lagt beslag på en egen soffa och resten av familjen får trängas i den andra. Det är skönt med egen ”kupé” tycker jag!
          Men det finns undantag. Om någon äter t.ex. äpple eller naturella cashewnötter då sitter jag som klistrad, gärna så nära som möjligt på vem som helst!
          Min familj brukar kalla mig äppelkungen eftersom det är bland det godaste jag vet. Men det måste vara söta röda äpplen, sådana där gröna sura kan de behålla för sig själva.
          Jag vill inte heller ligga i sängen. En kväll fick matte för sig att jag, trots att jag inte vill det, skulle ligga i sängen. ”-Men snälla Dino jag fryser ju´!!!” sa matte bedjande när jag gång efter gång hoppade ned efter det att matte hade lyft upp mig. ”Dino, det är faktiskt mysigt att ligga i sängen, prova får du se!” lockade hon. Hur mysigt är det att svettas undrar jag då förståss?!
          Efter många turer upp och ned från sängen trasslade jag mig förbi den konstiga rullande stolen, med många ben som spretar åt alla håll, som stod inskjuten vid skrivbordet. Väl förbi alla ben rullade jag ihop mig längst inne vid väggen i hopp om att matte inte skulle nå mig. Med en djup suck blängde jag på matte och då äntligen gav hon upp och sa uppgivet: ”- Jaha… jag får väll gå och värma en vetekudde och värma mig på istället….”
          Numera piper jag under skrivbordet så fort jag hör matte säga minsta ”brrr, vad kallt det är” för man vet aldrig när hon kan få för sig att lyfta upp mig i sängen igen.

Nej, nu väntar trädgården på att bli inspekterad! Ha´ det gott! /Dino

Idag ville Dino inte titta på matte när hon skulle fota!
          Bifogad fil  oktober_2007_015.jpg ( 104.15k ) Antal nedladdningar: 23

Bifogad fil  oktober_2007_019.jpg ( 79.55k ) Antal nedladdningar: 29

Bifogad fil  oktober_2007_021.jpg ( 109.61k ) Antal nedladdningar: 20

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-10-2007, 10:41
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
          Helt underbart Leia! Han är duktig din Dino på att analysera situationer! bravo.gif Tack för dagens goda skratt! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
          Nu är han inte bara söt utan väldigt stilig också! wub.gif wub.gif wub.gif Bild nummer två är ju bara så ljuvlig! wub.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Pjater
          Inlägg 16-10-2007, 10:52
          Länk hit: #224

Gäster

Underbar historia, gillar den hunden så söt så biggrin.gif

Citera
          Harvey
          Inlägg 17-10-2007, 16:46
          Länk hit: #225

Medlem
          Antal inlägg: 263
          Medlem nr: 12 888

Oj vad söt!
          Fast jag trodde att det skulle vara en leguan på bilden, för jag hade en sådan som hette Dino...

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 17-10-2007, 17:45
          Länk hit: #226

Medlem

CITAT (Katharina H @ 17-10-2007, 17:46) *
          Oj vad söt!
          Fast jag trodde att det skulle vara en leguan på bilden, för jag hade en sådan som hette Dino...

biggrin.gif Du får gärna kalla honom leguan om du vill kärt barn har många namn, du vet! tongue.gif
          Ser att du är ganska ny på forumet, välkommen hit! smile.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 17-10-2007, 19:59
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif , Dino, Dino, du är bara för underbar med dina fantastiska analyser av människosläktet. Och så stilig du är wub.gif . Tack för din underbara historia och välkommern åter med nya härliga betraktelser av ditt liv tillsammans med oss tvåbenta varelser smiley_small_hug.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 17-10-2007, 20:16
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

bravo.gif rotfl.gif Vilken underbar vovve!!! Så klok!! hihi

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          stennie
          Inlägg 17-10-2007, 21:04
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

Va kul med ny liten historia från Dino...Han har blivit en sån stilig påg!

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          Leia
          Inlägg 20-10-2007, 13:45
          Länk hit: #230

Medlem

Dino hälsar och tackar för komplimangerna! smile.gif wub.gif

Skulle ju´vara en bild med också..
          Bifogad fil  oktober_2007_036.jpg ( 642.85k ) Antal nedladdningar: 36

Citera
          zaaritha
          Inlägg 20-10-2007, 18:44
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

När vi mister Tessi, vill jag ha en så´n!
          Är det lapphund?

Citera
          Leia
          Inlägg 21-10-2007, 05:59
          Länk hit: #232

Medlem

CITAT (zaaritha @ 20-10-2007, 19:44) *
          När vi mister Tessi, vill jag ha en så´n!
          Är det lapphund?

Japp, Dino är en Finsk lapphund. De finska kan ha alla möjliga färger med eller utan "tan teckning".
          Den svenska lapphudnden är bara svart.

Citera
          Pius
          Inlägg 21-10-2007, 10:56
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

CITAT (Leia @ 22-06-2006, 09:00) *
          6 veckor:

wub.gif wub.gif wub.gif

Halledudane ett sånt litet gullegryn. smiley_small_hug.gif

Hur är den rasen? Jag läser allt om hundar ifall jag skulle få möjlighet att kunna ha hund i framtiden.

Pius

Redigerat av Pius: 21-10-2007, 10:58

Citera
          Leia
          Inlägg 22-10-2007, 18:01
          Länk hit: #234

Medlem

CITAT (Pius @ 21-10-2007, 11:56) *
          Halledudane ett sånt litet gullegryn. smiley_small_hug.gif

Hur är den rasen? Jag läser allt om hundar ifall jag skulle få möjlighet att kunna ha hund i framtiden.

Pius

De passar som aktiv sällskapshund, men många tävlar även med dem i lydnad och agility. Såhär beskriver min uppfödare (som är lite av en "guru" här i sverige när det gäller rasen):

Temperament
          Den är intelligent, glad, arbetsvillig, lättillgänglig och mycket trogen. Den är sin herre lojal i alla situationer. Sinnet präglas dock av mjuka drag, utan att vara vekt. Den är godmodig, utan att vara passiv, eftersom den till naturen är mycket nyfiken. Utmärkande drag är dess följsamhet, ödmjukhet och kärvänlighet!

Den har ett fängslande väsen genom inre egenskaper och en förunderlig nordländsk skönhet genom sina färger och sitt stadiga yttre. Man möts av ett par milda, vänliga ögon och av en nästan barnslig vänlighet och tillgivenhet.

Den finska lapphunden finns i otroligt många olika vackra färger. Ska erkänna att Dino är en av de mest "tråkigt" tecknade jag sett... (förlåt Dino wub.gif ) Men det blev bara svarta i den kullen jag ville ha ifrån så det fick gå. smile.gif Han är ju´min lilla äskling ändå! wub.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 17-11-2007, 15:36
          Länk hit: #235

Medlem

Några dagsfärska bilder på Dino wub.gif :
          På väg upp i mattes rabatt

Kameljont som man är så blir jag brun i solljus....

Snygging! wub.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 17-11-2007, 21:56
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Han är så jättemysig! Kram till Dino. smiley_small_hug.gif

Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Biggan_
          Inlägg 18-11-2007, 00:36
          Länk hit: #237

Medlem

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          zaaritha
          Inlägg 18-11-2007, 00:40
          Länk hit: #238

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag blir så "vill ha-sjuk"!
          Underbar hund!

Citera
          Leia
          Inlägg 21-03-2008, 10:12
          Länk hit: #239

Medlem

Dino önskar Glad Påsk (men tycker inte att det här var en av mattes bättre ide´er... rolleyes.gif )

Citera
          Biggan_
          Inlägg 21-03-2008, 11:22
          Länk hit: #240

Medlem

CITAT (Leia @ 21-03-2008, 10:12) *
          Dino önskar Glad Påsk (men tycker inte att det här var en av mattes bättre ide´er... rolleyes.gif )

giggle.gif Stackare!
          Vilka anklagande ögon han har! Bli utklädd till kärring! duh.gif
          (..fast jag tycker han är söt som kärring också! wub.gif )

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera

16 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 21:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon