Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur mycket pengar?, HUr mycket pengar spenderar ni?
          estet
          Inlägg 19-06-2006, 18:07
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

CITAT (MB1965 @ 19-06-2006, 18:26)
          det är MYCKET lätt att få tuppjuck och shoppa loss.

Mmm, alltid är det nåt impulsköp som följer med hem och då får man det kära besväret att hitta rätta läget. smile.gif

För att svara på frågan om :-
          Hittills i år har jag bara lagt ut några hundralappar, tack vare att jag redan i höstas bytte till mej sticklingar & fröer privat, har egen kompostjord och har handlat med två presentkort på handelsträdgården -mkt uppskattat wub.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          kristerh
          Inlägg 20-06-2006, 10:20
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

för min del har jag säkert handlat för 5-6000:- wink.gif och varje år säger jag att det inte får plats mer i min trädgård... wink.gif laugh.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Pernillaheterjag
          Inlägg 20-06-2006, 11:31
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 52
          Medlem nr: 7 993

Lade förra året grunden för trädgården vid vår nybyggda villa, så då sved det rejält i plånboken... Fyllnadsmassor, jord, mur, gräs, träd och växter...

I år hade jag inte tänkt att spendera alls mycket, men upptäckte (till min förvåning att det är så himla roligt med trädgård) så det har redan blivit en del inköp. Bland annat har jag köpt en urläcker japansk blodlönn på stam - som är min stora stolthet för tillfället. Sen håller jag som bäst på att övertala maken att bygga nya spaljéer och en pergula. Om jag lyckas i mina övertalningar så trillar det ju på ytterligare några tusingar... Tänker inte räkna efter...

--------------------
          Pernilla - den nyfikna amatören, zon 1

Citera
          Ullet
          Inlägg 20-06-2006, 11:56
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

Jag har inte tänkt räkna efter, det blir nog ingen trevlig upplevelse. *S* Det blir alltid mer än jag tänkt mig men samtidigt är det ju ett värde som varar. Inbillar jag mig iaf. ;-)

--------------------
          Ullet zon5

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-06-2006, 15:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

alla ...men det är inget jag funderar på-jag älskar min hobby smile.gif smile.gif smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          olgak
          Inlägg 20-06-2006, 16:25
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

Törs jag säga att vi har en budget på 30000 i år för ideell trädgårdsskötsel i ett flerbostadshus-område med 26 portar. Det är 179 lägenheter med planteringar framför husen och med bakgårdar unsure.gif . Vår budget är jord och gödsel 10000, växter 15000 och redskap+förbrukningsmaterial+bilhyror 5000.

Jag vill inte komma ut som en gnällpåse sad.gif . Men det är inte mycket.

--------------------
          OlgaK zon II

Citera
          Margith
          Inlägg 20-06-2006, 19:48
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (kerstin z5-6 @ 20-06-2006, 16:41)
          alla ...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vi kom in på det här ämnet härom veckan, jag och 2 blomtokar.
          Jag sa att jag går inte på krogen, jag går inte ens på bio, jag använder hellre pengarna till blommor, men ska jag vara ärlig så tror jag att du måste gå en väldans massa gånger på krogen för att komma upp i de summor som jag lägger i blommor och trädgård biggrin.gif

Det har gått så långt att tom gubben min hojtar till ibland och tycker att jag borde köpa lite nya kläder wink.gif vaddå nya kläder? vet du vad ett par jeans kostar??? Har du tur hittar du ett par för 248 kr, har du otur kostar de där som sitter allra bäst 998 kr... sad.gif Hur många blommor får du inte för 998 kr?? wacko.gif wacko.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-06-2006, 20:18
          Länk hit: #28

Medlem

Jag odlar ju fikon -fast att ha bara lövet på ej är kanske att gå lite långt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          I övrigt håller jag med föregående talare -allt på bilden är dock inte mitt smile.gif
          trädgårdsresa i helgen som var smile.gif

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Blomstersmurfen
          Inlägg 21-06-2006, 09:30
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 471
          Medlem nr: 1 162

Har verkligen hållit igen i år. Hittills kanske 4000 på växter. Duktigt va?

Men det hinner nog bli minst det dubbla innan säsongen är slut...

Mina barn tycker att de skall få varsin dator till sina rum, eftersom det kostar mycket mindre än vad mina blommor gör på ett år. Vem har berättat vad blommor kostar för dem??? Jag håller så tyst som jag kan!!! Nu hör det ju till saken att de inte kommer upp till skolan i tid om de får ha dator på rummet, men jag lyckas faktiskt alltid slita mig från trädgården och åka till jobbet (konstigt nog).

Någon enstaka krogrunda per år får räcka för mig, är hellre hemma och njuter i min trädgård! tongue.gif

--------------------
          Mälaröarna, zon+microklimat 3+2+1

Citera
          Hierokliff
          Inlägg 21-06-2006, 13:44
          Länk hit: #30

Gäster

Jag o sambon var och handlade lite igår, eller jag var med för hon skulle prompt handla lite och plantera i en kruka som vi skall sätta på en gammal trätunna.
          Så lite sådant, och så en sådan där kruka, nä vi tar två förresten...
          iofs jag plockade i två buskar med blåbär *mums* så när hon skulle betala så fungerade inte hennes kort (igen, börjar ana ugglor i mossen, det händer lite väl ofta tycker jag), så jag blev 1400kr fattigare.

Fast ett gäng underligga blommor rikare och två stycken härliga blåbärsbuskar. Om de nu överlever rådjuren, fåglarna, sniglarna och fotbollarna ;-)

Citera
          Wilmer
          Inlägg 21-06-2006, 22:07
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

blink.gif blink.gif Pengar? Kostar? Jag åker bygden runt, öser i kundvagnen och langar fram ett plastkort. Ser inte röken av pengar som försvinner. Visst är det fantastiskt!! Så härligt fint blir det också hemma. Och ibland gott...

Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Ciczi
          Inlägg 24-06-2006, 20:02
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

I år har det nog inte blivit så farligt mycket ännu. Har mest köpt fröer , la nog fem hundra spänn på det men det är det absolut värt. Sen klart, det blev lite jord också kanske två tre hundra pengar på det. Men sedan kommer löksäsongen...då jäklar... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Killensomvillhag...
          Inlägg 26-06-2006, 13:13
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Vågar inte skriva nåt om min fru kanske kollar in forumet biggrin.gif
          wub.gif wub.gif

Nej seriöst har jag inte lagt så mycket, dock så kommer det bli en heldel innan sommaren är slut.

Försöker faktiskt lära mig att plantera fröer istället för att bara köpa nytt hela tiden. Perenner är hittills ett mysterieum för mig som jag hoppas kunna klura ut efter sommarens läsning.

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera
          MB1965
          Inlägg 26-06-2006, 13:58
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 067
          Medlem nr: 4 792

Ärligt talat, varför har så många så svårt att berätta vad de lägger ut? Beror det på att ni inte kan/vill/vågar räkna på det eller att det inte spelar nån roll för ni har pengar så det räcker oavsett ? Är jag ensam om att hålla hårt i slantarna och ha budget ? ohmy.gif rolleyes.gif

Citera
          ewa zon 3
          Inlägg 26-06-2006, 19:41
          Länk hit: #35

Gäster

CITAT (MB1965 @ 19-06-2006, 18:26)
          Bra att ha koll på kostnaderna så att inköpen inte löper amok

Det är härligt att löpa amok ibland

/Ewa tongue.gif

Citera
          Kajsa
          Inlägg 26-06-2006, 19:52
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Har anlagt två stora rosrabatter, köpt många klematis en del perenner, jord och gödsel under två sista åren, det har kostat minst 10.000 kr.
          Men jag röker inte, cyklar till jobbet året runt, så något kul ska man ha.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          Lena i Habo
          Inlägg 26-06-2006, 20:07
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 7 439

OJ OJ OJ !!!

Vågar inte tänka efter hur mycket ....... ohmy.gif

Har ju byggt en damm också och det kostade MYCKET mer än jag tänkt !

Men som många av er andra säger...

DET ÄR VÄRT VARENDA ÖRE........ biggrin.gif

Citera
          Gåsis
          Inlägg 26-06-2006, 20:29
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

CITAT (MB1965 @ 26-06-2006, 14:58)
          Ärligt talat, varför har så många så svårt att berätta vad de lägger ut? Beror det på att ni inte kan/vill/vågar räkna på det eller att det inte spelar nån roll  för ni har pengar så det räcker oavsett ?  Är jag ensam om att hålla hårt i slantarna och ha budget ?  :o  :rolleyes:

Jag har köpt STA fröer för 80:- och fröer från kanada för 123:- och fröer från Estland för 127:-. Två påsar såjord och två påsar planteringsjord. Jag har en budget för annars räcker inte mina pengar. Men - det blev ändå alldeles för mycket (inte pengar - plantor), jag är glad att jag har egen jord till rabatter. Inte ogräsfri, men jag har tid att rensa. Kanske ska man lägga någon extra krona för bensin när vi for och hämtade sten till rabattkant och för plantor som jag bytt till mig per post. Ett enda träd har jag köpt till min trädgård, en prydnadsapel, hutlöst dyr laugh.gif Man behöver inte lägga mycket pengar, har man lite av den varan får man ha tålamod istället laugh.gif Jag är glad att mina pengar inte räcker till mer än jag orkar med tongue.gif

/Åsa

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 26-06-2006, 20:50
          Länk hit: #39

Medlem

Därför att det är helt fel sätt att tänka för mej, överhuvudtaget smile.gif Jag tänker i stället på hur mycket jag tjänat-
          på att så 1500 plant själv , till mej själv istället för att köpa dem .
          Sen har jag ju tjänat massor på att köpa rosor o buskar i Finland -billigare än här )
          Ev överskott av sådder säljer jag på plantmarknader o kan på så sätt köpa mer frö o mer plantor laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Sen behöver jag mindre smärtstillande o mindre läkarbesök sommartid , så jag har tjänat på det med -för att inte tala om livskvalite smile.gif

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Tezzla
          Inlägg 26-06-2006, 21:05
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (MB1965 @ 26-06-2006, 14:58)
          Ärligt talat, varför har så många så svårt att berätta vad de lägger ut? Beror det på att ni inte kan/vill/vågar räkna på det eller att det inte spelar nån roll  för ni har pengar så det räcker oavsett ?  Är jag ensam om att hålla hårt i slantarna och ha budget ?  :o  :rolleyes:

Jag kan inte tala om den exakta summan jag lagt ut helt enkelt därför att jag inte vet. Jag är inte gjord av pengar men de slantar jag har lägger jag gärna på uppbyggnad av min trädgård just nu. Trädgården var i uselt skick när vi köpte huset för ett år sedan och vi tog naturligtvis med i vår planerting att det skulle komma att kosta att få den i ordning. Uppskattningsvis har det nog rullat iväg 15000 om man även räknar in förra sommaren. Och jag kommer garanterat spendera ett par tusenlappar till i sommar.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 22:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon