Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kul sida för bokälskare, www.bookcrossing.com
          Rossi
          Inlägg 28-06-2006, 09:11
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Madeleine1 @ 28-06-2006, 09:42)
          Med risk för att trampa i klaveret, men med glimten i ögat...  :P  då borde man kanske förbjuda Second hand affärer också och tvinga folk att köpa nya kläder när de behöver något... sleep.gif

Hade först kommenterat men avstår... Ska kanske ge upp diskussionen här nu. Jag jobbar ju inom det här juridiska området och ibland blir det för mycket att tampas med detta både på arbetstid och fritiden ....

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Madeleine1
          Inlägg 28-06-2006, 10:09
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 699
          Medlem nr: 2 086

Jag hann aldrig se ditt redigerade inlägg, men ber om ursäkt för att jag hakade på blodhundskommentaren. Kunde inte hejda mig riktigt där. sad.gif

Ja, det är en djungel det där med juridiken. Är själv 'nästan uppvuxen' på STIM och jag kan bli olidlig när det gäller musik & upphovsrätt...

--------------------
          Madeleine i Mälardalen *

Citera
          Rossi
          Inlägg 28-06-2006, 11:13
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Madeleine1 @ 28-06-2006, 11:09)
          Jag hann aldrig se ditt redigerade inlägg, men ber om ursäkt för att jag hakade på blodhundskommentaren. Kunde inte hejda mig riktigt där. sad.gif

Ja, det är en djungel det där med juridiken. Är själv 'nästan uppvuxen' på STIM och jag kan bli olidlig när det gäller musik & upphovsrätt...

Ingen orsak! Du behöver inte be om ursäkt för något! Det är väl bara kul att bolla lite idéer och åsikter!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Leia
          Inlägg 28-06-2006, 11:37
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Rossi @ 28-06-2006, 08:20)
          3. Inte för att jag har bacillskräck - men att plocka upp en bok som ligger på en parkbänk och du vet inte vem som har haft den, vilka fläckar som finns i den .... o.s.v. Nä ...... Eller har jag missuppfattat hur det går till ....?

Lånar du aldrig en bok på biblioteket? smile.gif Samma risk för baciller i sådana fall tänkte jag!
          Jag har ioförsig inte tänkt att springa runt och leta böcker för egen del, men jag delar gärna med mig av de jag redan läst. Håller med om att böcker som man vill ha i bokhyllan inte är pocket böcker. Men oftast köper jag numera pocketböcker eftersom jag inte vill ha en massa böcker stående år ut och år in och samla damm, som jag iallfall inte kommer att läsa igen.
          Däremot faktaböcker skulle jag aldrig göra mig av med, de kan man ju´ha glädje av i många år! smile.gif

CITAT
          Kära nån, hur skulle det se ut om människor gick omkring och DELADE MED SIG av saker och ting sådär alldeles gratis och obeskattat??!!  

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Nej hur skulle det se ut!!!! ohmy.gif laugh.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 28-06-2006, 12:13
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Leia @ 28-06-2006, 12:37)
          CITAT (Rossi @ 28-06-2006, 08:20)
          3. Inte för att jag har bacillskräck - men att plocka upp en bok som ligger på en parkbänk och du vet inte vem som har haft den, vilka fläckar som finns i den .... o.s.v. Nä ...... Eller har jag missuppfattat hur det går till ....?

Lånar du aldrig en bok på biblioteket? smile.gif Samma risk för baciller i sådana fall tänkte jag!

Du drar helt korrekta slutsatser - jag lånar aldrig böcker på biblioteket. Vill äga mina böcker eller möjligtvis låna av vänner. (Jag läser ca. 80-100 böcker om året.)

Förut var jag också anti-pocketböcker men numera fyller jag glatt bokhyllorna med båda inbundna och pocketböcker. Snyggt, faktiskt!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-06-2006, 21:21
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

jag kan nog tänka mig att plocka upp en "bookcrossingbok" om den ligger inomhus. sen är ju hela bookcrossing så slumpartad så det känns liksom inte som att det påverkar försäljning. jag menar om jag är sugen på att läsa en viss bok så inte ger jag mig ut på jakt i hela sverige efter den boke, antingen går jag till bibblan eller affären. bookcrossing känns mer som att man stöter i hop med någon, fast en bok nu då.

Madeleine: jag kikar i bland på bookcrossing om jag ska åka någonstans, kan vara Eskilstuna, Örebro, Norrköping, Ibland längre iväg också men mera sällan.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 29-06-2006, 16:16
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Annars vet jag ett bra sätt att bli av med böcker : låna ut dem till släkt, vänner och bekanta biggrin.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 30-06-2006, 20:46
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

ja just det! laugh.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 30-06-2006, 22:19
          Länk hit: #29

Medlem

Tyvärr är det oftast böcker man vill behålla i bokhyllan ...... nästintill osämja kan uppstå för att få tillbaka mad.gif Numera har jag en liten lista på utlånade böcker och till vem .... tillhör typen som gärna läser om favoritböcker wub.gif

Citera
          Madeleine1
          Inlägg 30-06-2006, 22:27
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 699
          Medlem nr: 2 086

Jag lånar INTE ut böcker som jag inte kan tänka mig att bli av med. Även om jag inte så ofta läser om. Jag lärde mig av mina misstag. Lånade ut ett par 'värdefulla' böcker till en kompis. Som i sin tur lånade ut dem till en annan. När jag ville ha tillbaka dem hittade hon bara ett par stycken och kom inte ihåg vem som hade den sista.... mad.gif *morr*

--------------------
          Madeleine i Mälardalen *

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 01-07-2006, 22:01
          Länk hit: #31

Medlem

Trist sad.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-10-2026, 10:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon