Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill ni veta hur många frön som är i påsen, - när ni köper den från ett företag?
          marskattan
          Inlägg 30-06-2006, 23:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

En liten fundering dök upp i mitt lilla huvud nu när jag idag fick de beställda fröna från Rara Växter. När bör man skriva ut hur många/lite frön det är i varje påse/portion?

Blev nämligen lite besviken när jag beställde Chokladkrage "Berlianderia lyriata" bestnr: 2647 för en kostnad av 30 kronor och så är det bara 5 frön i påsen?!? Visst jag förstår och vet att alla fröpåsar kan vara smällfyllda med frön men jag tycker 5 frön är för lite för mig. Jag är inte jätteduktig att få alla frön att gro och lägga 30 kronor på något som inte ger så stora chanser att gro. Hade det i informationen stått att det endast innehöll 5 frön hade jag helt enkelt inte beställt.

För ibland står det ju "portion 20 frön" så varför står det och ibland inte? Givetvis förstår jag att man inte sätter ut antalet frön till ex vallmo, men när det är lite frön så vill jag faktiskt veta.

Så nu är frågan; vad tycker ni? Hur många frön är minsta gränsen för att ni vill ha det utskrivet?

Ps. Måste ge Rara Växter enormt mycket beröm. Beställde 23.30 den 27 och fick det idag den 30:e så det kallar jag SNABB SERVICE!

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon