CITAT (Posse @ 27-05-2003, 10:47)
En bamsegrävmaskin ska in i min trädgård och gräva för avlopp kors och tvärs. :huh:
På några ställen där växer sådana där jätteläckra rödspräckliga gullvivor som jag naturligtvis vill försöka rädda undan, och sedan återställa när grävningsarbetena väl är avslutade, vilket förhoppningvis blir inom ett par månader.
Jag antar att det är läge att gräva upp gullvivorna nu, när de tydligt syns... men hur och var ska de bo tills dess de kan få flytta tillbaka?
Det finns också ett stånd med pioner som nog också skulle behöva hålla sig undan ett tag. Och tibast, och kanske liljekonvaljer.....

Jag förmodar att min frågor var alltför diffust och/eller dumt utformade, och att det är därför ingen svarat.
Utöver redan nämnda växter, upptäckte jag igår att det på sedan flera år gamla uppschaktade högar börjat växa en hel del fina nu blommande smultronplantor.
Nu ska snart dessa högar "jämnas med marken"... men smultronen vill jag förstås ha kvar. Hur bör förhållandena vara för att smultronplantorna ska trivas på nytt ställe på tomten.