Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Detaljer som behövs i växthuset..., ...och som bör sättas dit vid montering
          emmapemma
          Inlägg 14-07-2006, 10:58
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 443
          Medlem nr: 6 354

Halogen-lampan, är det den som ger så otäckt orange-gult ljus? Den är otrevlig!

Tyvärr - alla lysrörsarmaturer från rivnings-ställen har hamnat i garaget so far... nu blir det till att katt-fajtas över dessa biggrin.gif

/Emma

Citera
          CurlySue
          Inlägg 14-07-2006, 13:41
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 6 885

varför inte en läcker hantverkare också....med bar överkropp...lagom med muskler.... wub.gif rolleyes.gif ....som kan göra allt det tunga och tråkiga....
          *skojar bara*

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 14-07-2006, 14:31
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Hallååååå man ska INTE ha sina lysrör inne i växthuset ... utan innan
          -inomhus ... -och det ska vara vanliga ,-inte växtljusrör

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Att ha lysrör i växthus är ju som att belysa skorna inifrån -helt onödigt ....
          Om man nu inte ska bli väääldigt fattig o odla året runt ...med uppvärmning
          Annars räcker ljuset fullständigt bra mars -september smile.gif

fast ni har ju lite fesigare med den varan söderöver ... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 14-07-2006, 15:33
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (kerstin z5-6 @ 14-07-2006, 15:31)
          ......Hallååååå man ska INTE ha sina lysrör inne i växthuset ... utan innan
          -inomhus ... -och det ska vara vanliga ,-inte växtljusrör....

JAG använder lysrör i växthuset när jag sätter ut tidigt på våren. Tycker att dgslljuset är alldelens för kort här då sleep.gif Dessutom använder jag isoler plast och det tar bort en del ljus. Och Willabs lysröra armaturer FÅR man ha i växthus smile.gif De är byggda för det.

wub.gif Alla har ju faktiskt inte lika bra växthus och vinterträdgård som du har........................

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 14-07-2006, 18:53
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Emma, ett par saker från en som precis har köpt ett Serralux dessutom satt ihop det.

Det är bara 18 skruvar som ska dit, beroende på antalet fönster, resten görs med popnit och det följer med tillräckligt med popnitar för att du ska kunna riva huset och sätta upp det en gång till. Alltså behöver du inte köpa några, däremot måste du köpa en popnittång om du inte redan har en.

Skruvarna som ska dit är följande:

4 stycken till dörren.
          4 stycken till varje fönster, dvs. 8 i mitt fall.
          6 stycken till täckprofilerna som sitter vid taknocken samt vid takrännan.

Däremot finns det på en del ställen en del bultar som ska dit, och det är vid takprofilerna. Visst går det att byta ut dessa mot popnitar men det är inte att rekommendera hälsar de från Classicum då jag hade denna tanken.

Se till att få dit bultarna för skuggväven på rätt ställe redan innan du glasar, så slipper du ta bort snedglasen, vilket i och för sig bara tar 5 minuter av och på.
          Många utav de sakerna som ska in annars i profilerna med bultar kan du använda de trapetsbultar som medföljer. De har nämligen inget annat användningsområde vid leveransen annat än att finnas där om man köper till extra tillbehör i framtiden som ska in i profilerna. Det är ju inte så snyggt att ha en massa oanvända bultar i profilerna.

Glassug är superbra och det följer numera med. Värdet ska enligt Classicum vara 499 kronor med ett par handskar som också följer med. Det roliga är att sugen är från Biltema och de har strukit över Biltema med en svart tuschpenna. Nåja, den funkar jättebra i alla fall men glasrutan måste vara helt ren annars fäster den inte hundraprocentigt. Torka gärna av både rutan och sugen med en trasa. Provlyft en liten bit innan vi bär iväg med glaset alltför långt. Glasningen är enkel och går snabbt. Jag glasade mitt helt själv, fick hjälp dock vid snedglasen och det allra sista väggfönstret. Skulle du krascha ett glas så behöver du inte oroa dig. Det följer med reserver, det ska följa med ett extra takfönster och ett extra väggfönster. Har du otur så blir det som hos mig, 3 extra väggfönster och ett takfönster för lite. Det blev en tur till glasmästaren som följde med hem på fika och skar till fönstret på plats och beundrade det fina växthuset. Glasen är förresten otroligt starka och tål väldigt mycket!

--------------------

Citera
          Gurkan
          Inlägg 16-07-2006, 01:36
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

CITAT (emmapemma @ 13-07-2006, 22:27)

Emmapemma ... vinet du rekomenderade var tyvärr slut på SB o eftersom jag slängt ut Martinibordet pga. platsbrist får jag väl gå o ställa mig vid grogghyllan istället ... den får alltid plats.

Skål ! laugh.gif

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 11:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon