Certifierad Trygg e-handel
✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
      ✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kvinnor kan.......också snickra, visa era snickerikunskaper här
          Berith
          Inlägg 03-03-2007, 15:06
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (fruberglund @ 03-03-2007, 14:00) *
          En sån spalje, eller rättare sagt två ska jag bygga i sommar nu när vi målat om huset. Då får den ju sitta 10-15 år tills nästa ommålning. Har redan planterat Leverkusen (ros) på ena sidan och klematisen Summer Snow ska klättra på väggen istället för stupröret där den är nu.

Ja vi har pratat om att måla om huset (och garaget där druvan sitter) och då är det ju ett ypperligt tillfälle att byta ut spaljen. tummenupp.gif

CITAT (yla @ 03-03-2007, 12:00) *
          ja ibland måååst man ju ha en påminneelse o de har du ju fått nu hihi så bara o sätta fart de e ju rätt tid också,,snart vill nåt klättra på spaljen giggle.gif

yes.gif Precis!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Katti med torpet
          Inlägg 04-03-2007, 21:58
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 906
          Medlem nr: 190

En röd spalje spikade jag ihop för några sommrar sedan, den är inte så stor då utrymmet är begränsat men i alla fall.
          Själva spaljen var enkl att fixa, det trixiga var att fästa den tillräckligt långt ut från väggen.

Bifogad fil  Entren.jpg ( 73.02k ) Antal nedladdningar: 65

--------------------
          Odlar i kall zon 3.

Citera
          Katti med torpet
          Inlägg 04-03-2007, 22:10
          Länk hit: #63

Medlem

CITAT (fruberglund @ 03-03-2007, 14:00) *
          På tal om att köpa elverktyg. Jag köpte en kap och gersåg för nåt år sen, halva priset och kostade bara 2.500 istället för 5 lakan. Min man tyckte det var onödigt (han är lite snål av sig) men jag sa att tänk vad bra det kommer vara när vi ska bygga vedförråd, altan osv. Ja, inte alla män blir glada av såna inköp heller giggle.gif

Ohhhh, vilket snyggt skåp Katti.....jag blir SÅ imponerad!!!

Tack för berömmet *rodnar*
          Ang inköp så är nog både jag och sambon lite prylgalna. Snickarbon innehåller Kap-/gersåg m teleskoparm, Byggsåg(klyvsåg) Bandsåg, Golv-pelarborrmaskin, Plan- och rikthyvel förutom alla handverktyg (bl.a. två överhandsfräsar...)
          Vi skyller på att vi bygger hus och behöver ordentliga grejor, alltid lyckas vi lura någon.
          Det senaste jag lyckades tjata till mig var en stor bandslip. Nu pratar vi en golvmaskin på 50 kg med 65 cm effektiv sliplängd. Eftersom vi skall bygga vårt eget kök så måååste vi ju ha en ordentlig slip hävdade jag och till slut gick han med på det giggle.gif

Redigerat av Katti med torpet: 04-03-2007, 22:11

--------------------
          Odlar i kall zon 3.

Citera
          fruberglund
          Inlägg 05-03-2007, 09:47
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Katti med torpet @ 04-03-2007, 22:10) *
          Tack för berömmet *rodnar*
          Ang inköp så är nog både jag och sambon lite prylgalna. Snickarbon innehåller Kap-/gersåg m teleskoparm, Byggsåg(klyvsåg) Bandsåg, Golv-pelarborrmaskin, Plan- och rikthyvel förutom alla handverktyg (bl.a. två överhandsfräsar...)
          Vi skyller på att vi bygger hus och behöver ordentliga grejor, alltid lyckas vi lura någon.
          Det senaste jag lyckades tjata till mig var en stor bandslip. Nu pratar vi en golvmaskin på 50 kg med 65 cm effektiv sliplängd. Eftersom vi skall bygga vårt eget kök så måååste vi ju ha en ordentlig slip hävdade jag och till slut gick han med på det giggle.gif

Du är värd allt beröm, du är verkligen jätteduktig tummenupp.gif

Ja, visst mååååååste man ju bara ha den där sågen, den där kompostkvarnen, det där trädet..... whistling.gif giggle.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Berith
          Inlägg 06-03-2007, 09:13
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Katti med torpet @ 04-03-2007, 21:58) *
          En röd spalje spikade jag ihop för några sommrar sedan, den är inte så stor då utrymmet är begränsat men i alla fall.
          Själva spaljen var enkl att fixa, det trixiga var att fästa den tillräckligt långt ut från väggen.

Precis en sån som jag vill ha till min druva. Jättefin! bravo.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Katti med torpet
          Inlägg 25-03-2007, 20:43
          Länk hit: #66

Medlem

Tänkte bara visa första alstret från svetskursen, ett stativ att sätta min stora hanging basket i när jag planterar den. Brukar vara ett elende att få den att stå bra och ändå komma åt att plantera men nu borde det gå som en dans hoppas jag bravo.gif

--------------------
          Odlar i kall zon 3.

Citera
          Bodenblomman
          Inlägg 23-04-2007, 19:28
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 5 864

Såg nyligt i en tidning denna låda och ville testa göra en själv. Så jag har spikat, målat och

spraylackat den själv. Sågat bitarna gjorde min sambo.

Jag skrev penseér på den , fyllde dem med penseér och gav bort den till en kompis som fyllde år i helgen.

Tyvärr har jag ingen bild på den med blommorna i.

Bifogad fil  April_2007_2_095.jpg ( 36.98k ) Antal nedladdningar: 38

Man kan skriva andra saker på den och ge bort.

Har ni bra tips på text så skriv svar så kanske det alltid inspererar någon till att ge bort en i present.

--------------------
          Susanne

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-10-2026, 11:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon