CITAT (Gåsis @ 26-10-2006, 08:13)
Jag har skaffat en personlig coach

Jodå, jag har en årsstickling inne så du klarar dig inte undan fast den här är slängd
På komposten står den för att det är ett riktigt blåshål i stugan. Krukan är en tiolitershink med stora hål skurna i sidorna, sen är det en ytterkruka som tar drygt 20 liter till. Problemet kommer alltså när jag ställer ut den, för två vårar i rad har den varit full i knopp tidigt på våren. Men sen

Ut på altanen i skugga först, då far knopparna. Ut i mer sol och mer blåst då kommer knopparna tillbaka och bladen trillar av.
Men du får allt titta lite bättre på bilden för den har en blomma i toppen så det så
Fast visst kan du förstå att bilden var lockande att lägga ut just i den här tråden
/Åsa
Klart jag såg att den hade en blomma
Vart på Ängeln tog du sticklingen? Hoppas du tog den
under ett V.
Och om du nu nödvändigtvis måste ha den i komposten, gräv då ner hela Ängeln där, utan kruka. Rötterna kapar du till hanterbar storlek när hösten kommer och det är dags att ta in den
Tycker det låter lite underligt att den tappar knoppen när den kommer ut på våren. Har du bytt jord och gett den massor med näring då? Och att bladen trillar av, är inte direkt ovanligt, men jag undrar allt jag om den inte får för lite näring i alla fall
Eva i Höga! Hittar du, eller hör talas om en blå, så hoppas jag du hojtar riktigt högt! Finns det, så vill jag verkligen haaaaa
Tar de plats säger du

. Om jag vinner på tipset nån gång, ska jag bygga ett extrahus på gården till Änglarna speciellt
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!