CITAT (linnea-maria @ 09-08-2006, 11:03)
Den kanske levde ändå då?

Jag tyckte det verkade så knastertorr och inte ett blad. Ska den stå mörkt eller ljust under vintern?
Ja, de kan se alldeles förskräckliga ut på våren....

Men man ska aldrig ge upp! I den mest förvedade pinne kan det finnas liv.
Det går att ha dem inne i rumstemperatur under vintern, förutsatt att man har plats och orkar se eländet. Jag har mina i källaren med ca 10 grader. Har dessutom vanliga lysrörsarmaturer till mina pllisar men jag tror inte att de har så särskilt stor nytta av dem. De är högre än armaturerna....
CITAT
Den får solsting varje dag trots att jag vattnar och duschar den så hänger hela växten om solen ligger på. Jag tror att min ängel är den enda växten med ett helt eget parasoll! Hur ska jag göra? Ska den stå i skugga? Nej det ska den väl inte? Vattnar ni på jorden? Jag ger min vatten på fat med näring varannan dag! Kolla i mitt album så får ni se hur den stackarn ser ut...... och det där berömda Y:et ..............hur ser man det?
I solen, skyddad mot blåst. S-t-o-o-r-a krukor och massor av näring (vattnas på jorden - varje dag). Vatten på fat varannan dag är alldeles för lite, de är både törstiga och hungriga! Naturligtvis behöver du inte vattna lika mycket när det är regnigt. Att bladen sloknar beror på törst. Duscha dem med fin dusch då solen inte ligger på, annars kan du bränna bladen.
Du ser när Y ´et kommer. Stammen delar sig i två, men de kan växa olika högt innan de delar sig. Du bör nog kolla att den inte har för trångt om fötterna i krukan också.