Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> hur får man tag på all koskit!?
          lillgull
          Inlägg 08-08-2006, 10:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 6 131

Jag förstår att alla ni som har tillgång till naturlig gödsel har ett försprång för oss andra.
          Vanlig koskit på påse som man köper är ok, men jag tycker mig inte se att det sker underverk i rabatterna direkt? Jag vill pröva riktig koskit! smile.gif

Nu vänder jag mig till er odlare som också är stadsbor. Jag vänder mig också till er i norra stockholm som har en stor gödselstack och vill bli av med lite! Här finns en villig köpare! smile.gif
          Vart får man tag på välbrunnen stallgödsel? Vänder man sig till ett stall och frågar om man kan få köpa gödsel? Eller en bondgård eller vad?
          Vad säger man när man ringer och frågar? Presenterar sig vid namn och undrar om man kan få köpa / få lite halvkomposterad häst/ koskit? Hur forslar man denna hem? Man vill förmodligen ha en rejäl laddning till en normal trädgård på 1000 kvm.
          Jag bor i Danderyd i Stockholm och jag vet att det finns ridstall i närheten. Har de en gödselstack? Vet ej... Om man åker upp mot Roslagen en bit kryllar det ju av bondgårdar. Kan man bara åka in på en bondgård och jaga rätt på bonden och fråga? Eller verkar man som en galen stadsbo då? biggrin.gif
          Det är inte lätt att va Stockholmare på landsbygden.

Med risk för att alla som läst detta tycker jag är en tossig stadsbo..

Hälsningar /Lillgull

--------------------
          Friskt vågat hälften vunnet!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-07-2025, 15:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon