Jag är nu inne på min fjärde och sista semestervecka.
De två första veckorna var det sol, värme och bad med barn och barnbarn, hur skönt som helst. Födelsedagskalas för ett av barnbarnen på Tosselilla Sommarland med grillning och bad. Poolkalas dagen efter för ett annat barnbarn som också fyllde år.Tredje veckan fick jag hjälp av mina svärsöner att fälla en jättestor trollpil som var högre än huset ( 2-vånings) och som hade nästan hälften av grenarna över grannens tomt.
Nu de sista två veckorna har vi haft tre rejäla åskväder. Första åskvädret kom det 30 härliga mm regn, nästa åskväder kom det 15 mm och idag har vi fått 25 mm. Gräsmattorna börjar grönska igen.
Men nu till det mest underbara av allt!
Min sambo har fått en ny njure! Efter fyra års väntan med dialys och med en enorm trötthet, ringde telefonen i lördags morse när klockan var halv fem från transplantationskliniken i Malmö. På lördagkvällen ( efter massor av provtagningar och andra undersökningar) var njuren äntligen på plats, och allt är väl så här långt. Den började att fungera nästan med en gång. Detta är så fantastiskt, så jag har knappt ord för det, det är knappt man fattar att det är sant! Jag är så oerhört tacksam mot denna människa som har gett min sambo en chans att leva ett normalt liv igen
Jag har svårt att hålla tårarna tillbaka, för det har varit fyra fruktansvärda år som vi har haft. Min sambo har varit på dialys tre dagar i veckan på sjukhuset. Han har åkt med färdtjänst 7.45 på morgonen och kommit hem 15.30 på eftermiddagen. Trött av gifter och vätska i kroppen när han åkt in, och trött av dialysen som tär på kroppen, när han har åkt hem. En och annan dag har han varit någorlunda pigg, men för det mesta har han bara sovit. Så förstå att jag är lycklig! Jag hoppas och håller tummarna för att det skall gå bra i fortsättningen också, första månaderna är ju mest kritiska.
Jag kommer kanske inte att vara inne på forumet lika mycket som tidigare, men då vet ni varför! Vi har helt enkelt fyra år att ta igen!