Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > står inför ev separation, behlver er hjälp
          ullislerum
          Inlägg 14-08-2006, 11:31
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 538
          Medlem nr: 7 535

Familjerådgivning i all ära, MEN, har inte han förbrukat sina chanser?
          Det tycker jag att det verkar som i a f. Det finns ingen som vinner på att du vänder och vrider ut och in på dej själv igen!!! För hans skull förlänger du bara det destruktiva beteendet och för din och dotterns skull förkortar du erat nya liv, utan någon som påverkar er och er relation negativt

lycka till!!

--------------------

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 14-08-2006, 11:43
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (Scrollan @ 14-08-2006, 12:06)
          Sätt dig själv och din dotter i första rummet och se till att ni har det bra.

Instämmer.

Citera
          råse-marie
          Inlägg 14-08-2006, 11:49
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

tack all för svar och stöd

wub.gif wub.gif wub.gif

Nu står vi på kö till familjerådgivningen. En jättetrevlig man tog emot samtalet .
          besöket kostar 120 :-

Jo visst har han kanske förbrukat sina chanser ...... men jag är villig att försöka men proffshjälp oxå.
          Jag är ju så Jäkla envis ......
          Kommer vi fram till någon lösning så är det ju bra annars blir det separation.

Talade med sambon som förnekar att han haft sex men jag sa att har det förekommit någon annan kontakt melllan dom förutom brevskrivning så ska han testa sig .
          DET ÄR VÄL MIN FULLA RÄTT !!! ???

unsure.gif
          Han blev sur ......
          men utan det behöver vi inte ens gå till familjerådgingning.

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-08-2006, 11:55
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Stå på dig Råse-Marie, inte ska du behöva ta onödiga risker för att han kanske hoppat över skacklarna.

Jag önskar dig lycka till, oavsett hur du bestämmer dig för att göra och jag beundrar din envishet.

Gör det som känns bäst för dig och ditt barn, så löser sig resten får vi hopppas.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Hannele
          Inlägg 14-08-2006, 12:06
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Tråkigt, Råse-Marie.
          Församlingspräster är utbildade på relationer och kriser,
          det blir inte religiöst, när man frågar dem.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 14-08-2006, 12:37
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (Hannele @ 14-08-2006, 13:06)
          Tråkigt, Råse-Marie.
          Församlingspräster är utbildade på relationer och kriser,
          det blir inte religiöst, när man frågar dem.

Exakt. Likaså finns diakoner. Har hört att många blir bemötta väldigt positivt och får bra hjälp av dessa. Och är man inte troende så lämnas trosfrågor utanför diskussionerna.

Citera
          råse-marie
          Inlägg 14-08-2006, 12:38
          Länk hit: #27

Medlem

usch ... nu fick jag en panikångestattack .. det går upp och ner som tur är har min dotter en kompis här och jag har fixat "bio " med poppcorn och dricka och levnad ljus åt dom . dom fick lösa biljett och nu tittar dom på barbie.
          Det känns som en stor klump i mig och jag skulle vilja spöa skiten ur .......ja ni kan gissa vem

jag tror att jag känner innerst innen att det inte kommer att funka och det gör mig så ledsen

mår illa och har en fruktansvärd huvudvärk känner att om jag öpppnar munnen kräks jag .... tårarna rinner och jag kan itne skriva mer just nu .

måste gå och bitta ihop så inte barn3en funderar .

MEn jag undrar en ska till jag är ju hamma mamma utan inkomst hur ska jag klara mig ??+

Citera
          Fialotta
          Inlägg 14-08-2006, 12:54
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (råse-marie @ 14-08-2006, 13:38)
          usch ... nu fick jag en panikångestattack .. det går upp och ner som tur är har min dotter en kompis här och jag har fixat "bio " med poppcorn och dricka och levnad ljus åt dom . dom fick lösa biljett och nu tittar dom på barbie.
          Det känns som en stor klump i mig och jag skulle vilja spöa skiten ur .......ja ni kan gissa vem

jag tror att jag känner innerst innen att det inte kommer att funka och det gör mig så ledsen

mår illa och har en fruktansvärd huvudvärk känner att om jag öpppnar munnen kräks jag .... tårarna rinner och jag kan itne skriva mer just nu .

måste gå och bitta ihop så inte barn3en funderar .

MEn jag undrar en ska till jag är ju hamma mamma utan inkomst hur ska jag klara mig ??+

Åhhh...vännen...har du ingen i din närhet just nu...nån mamma eller vännina som du kan få prata av dig med...känner att du skulle ha något stöd vid din sida ...förstår så väl att du mår dåligt...eller om någon kan måna om din dotter lite...mormor eller så...hon o du behöver massor med stöd i en sån här sits. Sänder stödtankar o kramar om dig wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          råse-marie
          Inlägg 14-08-2006, 13:07
          Länk hit: #29

Medlem

jo ja g har både vänner och mamma men alla är på jobben nu och det är värst för man bestämmer itn e när man blir ledsen och förtvivlad.
          Känner mig oftast stark . men itne nu

Citera
          Fialotta
          Inlägg 14-08-2006, 13:11
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (råse-marie @ 14-08-2006, 14:07)
          jo ja g har både vänner och mamma men alla är på jobben nu och det är värst för man bestämmer itn e när man blir ledsen och förtvivlad.

Gumman...förstår så väl...men skönt att du har dom i alla fall i din närhet....stäng in dig på roa så inte barnen hör o ut med gråten...det brukar lätta efteråt...sen tar du fram lite ilska hur någon kan låta dig komma i den här sitsen o bli arg...det brukar oxå hjälpa en stund.

Sen går du o gör nåt gott o äta o dricka...glöm inte äta vännen...och titta på din dotter...du har henne...den mest värdefulla som finns...och känn att du är inte ensam...hon är den du ska kämpa för nu...kraaaaaaaaaaaam wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          råse-marie
          Inlägg 14-08-2006, 13:22
          Länk hit: #31

Medlem

tack jag har satt på mig solglasögon så det var tur att ösregnet slutat och solen kikar fram

Det är så jobbigt när man inte kan hålla masken uppe men jag lovar att inet tråka ut er med bara en massa gråt och klagan .

Jag är en handlignskraftig kvinna ... jag kan flyga jag är itne rädd ..........

Citera
          Fialotta
          Inlägg 14-08-2006, 13:26
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (råse-marie @ 14-08-2006, 14:22)
          tack jag har satt på mig solglasögon så det var tur att ösregnet slutat och solen kikar fram

Det är så jobbigt när man inte kan hålla masken uppe men jag lovar att inet tråka ut er med bara en massa gråt och klagan .

Jag är en handlignskraftig kvinna ... jag kan flyga jag är itne rädd ..........

Just precis...kvinnor kan smile.gif klara sig själva...din sambo får ta ansvra för sitt eget liv....go girl wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Bettson
          Inlägg 14-08-2006, 13:33
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (maudan @ 14-08-2006, 14:11)
          CITAT (råse-marie @ 14-08-2006, 14:07)
          jo ja g har   både vänner och mamma men  alla är  på jobben nu  och det är värst för  man  bestämmer itn e när  man blir  ledsen och förtvivlad.

Gumman...förstår så väl...men skönt att du har dom i alla fall i din närhet....stäng in dig på roa så inte barnen hör o ut med gråten...det brukar lätta efteråt...sen tar du fram lite ilska hur någon kan låta dig komma i den här sitsen o bli arg...det brukar oxå hjälpa en stund.

Sen går du o gör nåt gott o äta o dricka...glöm inte äta vännen...och titta på din dotter...du har henne...den mest värdefulla som finns...och känn att du är inte ensam...hon är den du ska kämpa för nu...kraaaaaaaaaaaam wub.gif

Gråt vännen när du behöver wub.gif

Och känner du ilskan komma så piska mattor. Det är ett bra sätt att vara av med agressioner. För varje tag du tar så tänk på vilken byxbak du skulle vilja vädra. Man kan ju göra det i fantasin i alla fall. mad.gif

Sedan kan du gå in och njuta av dina rena mattor och att du har vädrat ut ett och annat som du inte vill ha kvar.

Stå på dig och ta ingen skuldbörda. Vägra lösa hans problem. Du har ett barn som du skall ta hand om, inte två. wub.gif

Citera
          olgak
          Inlägg 14-08-2006, 14:12
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

CITAT (råse-marie @ 14-08-2006, 08:57)
          Ja  jag  vet inte säkert  om vårat  förhållande  kan klara sig .
          Min sambo  har  problem med  alkohol  och ´jag har  curlat  honom allt för länge ....  i hopp om att det skulle  bli "bättre "  :wacko:

Nu  fick jag  reda på att  han träffat en tjej  från norge  och  bjöd  hit ehnne i lördags på hotell i vår  stad .  ( behöver jag säga att han  inte  var nykter när   han gjorde inviten ?? )

Han  har  ljugit mig rakt upp i anskitet flera gånger  men jag  är tack och lov ingen dum blondin utan  tänker både  mycket och logiskt och kom på många saker .

Jag  vet inte  hur jag ska  göra vi har en dotter tillsmammans  som är 6 år  och självklart vill jag  att vi ska vara en familj  men inte  till vilket pris som helst  och min hälsa  ......
          sad.gif

Under alla  år   har  jag  tagit på mig hela skulden  och han har  oxå lagt den på mig.
          Men nu ska en klippa  resa sig och inse att det är  inte  mig det är fel på ... och jag  kan klara  allt  för jag  är  stark innerst inne även om jag  är  ledsen och sårad nu..

Familjerådgivning ... är  det någon som vet  kostar det ??  svårt att få tid  och   tillsist  vart vänder man sig ?

Anhöriga till alkoholister kan få hjälp på al-anon. Det är en form av gruppterapi, som är gratis (jag tror man lämnar något litet bidrag till lokalhyran, typ 20 kr). De har möten på många orter, och man kan gå hur många gånger man vill al-anon.

När det finns alkohol med i bilden tror jag det är svårt att lösa saken tyvärr. Såvida inte alkholisten får riktig, seriös behandling. (Löften om att dricka mindre/sluta dricka osv, har jag aldrig någonsin hört talas om att det funkat...) Men den övriga familjen kan ju gå vidare i sina liv för det, och få det bra!

BOken som några nämner, "Anhörig", tycker jag också var bra, även om den är ju rätt hemsk. Katerina Janouch gick också på al-anon, men jag tror aldrig hon blev så där superbiten av det. För en del verkar det ändra hela livet, andra tar det mer som stöd ett tag.

Lycka till!

--------------------
          OlgaK zon II

Citera
          netaave
          Inlägg 14-08-2006, 14:13
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Försök inte dölja något för dottern, hon märker ändå att något är fel.
          När kompisen gått hem får ni ta ett "tjejsnack" där du förklarar att vissa vuxna inte kan bo ihop för dom bråkar för mycket, att du bestämt att inte bo med pappa mer, att du är ledsen för det men att det inte går och att hon i alla fall får träffa honom när hon vill.
          Svartmåla honom inte inför henne, hon vet förmodligen ändå.

Jag tycker också att du ska boka ett enskilt samtal med dotterns fröken, det är bra om förskolan känner till vad som är på G.

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 14-08-2006, 14:15
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (olgak @ 14-08-2006, 15:12)
          Ja  jag  vet inte säkert  om vårat  förhållande  kan klara sig .
          Min sambo  har  problem med  alkohol  och ´jag har  curlat  honom allt för länge ....  i hopp om att det skulle  bli "bättre "  wacko.gif

Nu  fick jag  reda på att  han träffat en tjej  från norge  och  bjöd  hit ehnne i lördags på hotell i vår  stad .  ( behöver jag säga att han  inte  var nykter när   han gjorde inviten ?? )

Han  har  ljugit mig rakt upp i anskitet flera gånger  men jag  är tack och lov ingen dum blondin utan  tänker både  mycket och logiskt och kom på många saker .

Jag  vet inte  hur jag ska  göra vi har en dotter tillsmammans  som är 6 år  och självklart vill jag  att vi ska vara en familj  men inte  till vilket pris som helst  och min hälsa  ......
          sad.gif

Under alla  år   har  jag  tagit på mig hela skulden  och han har  oxå lagt den på mig.
          Men nu ska en klippa  resa sig och inse att det är  inte  mig det är fel på ... och jag  kan klara  allt  för jag  är  stark innerst inne även om jag  är  ledsen och sårad nu..

Familjerådgivning ... är  det någon som vet  kostar det ??  svårt att få tid  och   tillsist  vart vänder man sig ?

Anhöriga till alkoholister kan få hjälp på al-anon. Det är en form av gruppterapi, som är gratis (jag tror man lämnar något litet bidrag till lokalhyran, typ 20 kr). De har möten på många orter, och man kan gå hur många gånger man vill al-anon.

När det finns alkohol med i bilden tror jag det är svårt att lösa saken tyvärr. Såvida inte alkholisten får riktig, seriös behandling. (Löften om att dricka mindre/sluta dricka osv, har jag aldrig någonsin hört talas om att det funkat...) Men den övriga familjen kan ju gå vidare i sina liv för det, och få det bra!

BOken som några nämner, "Anhörig", tycker jag också var bra, även om den är ju rätt hemsk. Katerina Janouch gick också på al-anon, men jag tror aldrig hon blev så där superbiten av det. För en del verkar det ändra hela livet, andra tar det mer som stöd ett tag.

Lycka till!

al-anon är det mest förnedrande jag varit med om, där kan man snacka om att bli skuldbelagd.
          Jag var på ett av deras möten och kommer aldrig mer att gå dit.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-08-2006, 18:31
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Stå på dig och gör det som känns rätt för dig. Man kan inte utplåna sig själv för att försöka få allt att klaffa. Det måste vara två som försöker och det låter inte så i ert fall unsure.gif
          Att ta hjälp utifrån är säkert ingen dålig idé, men då måste båda vara beredda att satsa på en förändring, inte bara du!

Sen är ju alltid frågan om det finns några känslor kvar att bygga på, men det kan du kanske inte avgöra just nu när du är ledsen och förbannad.

Lycka till Råse-Marie wub.gif hur du än kommer besluta.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 14-08-2006, 19:04
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Ja jag vet inte säkert om vårat förhållande kan klara sig .
          Min sambo har problem med alkohol och ´jag har curlat honom allt för länge .... i hopp om att det skulle bli "bättre " wacko.gif

Nu fick jag reda på att han träffat en tjej från norge och bjöd hit ehnne i lördags på hotell i vår stad . ( behöver jag säga att han inte var nykter när han gjorde inviten ?? )

Han har ljugit mig rakt upp i anskitet flera gånger men jag är tack och lov ingen dum blondin utan tänker både mycket och logiskt och kom på många saker .

Jag vet inte hur jag ska göra vi har en dotter tillsmammans som är 6 år och självklart vill jag att vi ska vara en familj men inte till vilket pris som helst och min hälsa ......
          sad.gif

Under alla år har jag tagit på mig hela skulden och han har oxå lagt den på mig.
          Men nu ska en klippa resa sig och inse att det är inte mig det är fel på ... och jag kan klara allt för jag är stark innerst inne även om jag är ledsen och sårad nu..

Familjerådgivning ... är det någon som vet kostar det ?? svårt att få tid och tillsist vart vänder man sig ?

Jag tycker du gör ett klokt val. En f. d missbrukare (som var så himla klok) menade att är man mitt i missbruket så tar man till allehanda ursäter för att skylla missbruket på alla andra än dig själv men som vuxen finns det inga ursäker än ens egna val.

Väljer du att gå vidare med ditt och ditt barns liv så är hans missbruk ingen han ska beskylla dig för. Han gör ett eget val varje gång han tar till flaskan.

Familjeterapi kan säkert vara bra varjefall för att du själv ska kunna komma vidare och kanske ge honom en hint om att han har passerat en gräns för din del. Familjeterapi är inte alls nödvändigt för att fortsätta tillsammans igen. Tvärtom är kanske det viktigt för din dotter att få växa upp i lugn och ro utan att leva med sin pappas missbruk.

Hur du ska klara dig ekonomiskt får inte bli en fråga som gör att du fortsätter tillsammans med honom. Det finns alltid hjälp att få, i värsta fall får du väl söka arbete och börja arbeta. Vad är värst för din dotter, att du börjar arbeta och hon får vara på dagist/fritids eller att hon ska växa upp med en missbrukande pappa och ser hur han förnedrar hennes mamma? Han är ju varjefall skyldig att betala underhåll som är MINST 1273 kr. Du kan även ansöka om bostadsbidrag och har ni svårt att komma överens om vårdnaden om dottern så kan komunen ställa upp med samarbetssamtal (kostar inget).

Citera
          Floppy
          Inlägg 14-08-2006, 21:53
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Heja heja, bra att du tänker så...hojta till här på Odla så fort tankarna flyter åt ett annat håll för då är vi där och hjälper dig... wub.gif ...
          Jag håller tummarna och tårna benhårt på att du klarar dig igenom detta wub.gif
          Du har klarat det första 'steget' och det är att du tänker rätt...'att det inte är dig det är fel på'...
          Fortsätt med att ta steg så kommer du garanterat att resa dig upp som en vinnare...vägen kan vara lång och tyckas outhärdlig men du klarar dig om du ber om hjälp på vägen... *tummar och tår börjar bli blå* wub.gif wub.gif wub.gif ...

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 14-08-2006, 21:53
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Som jag skrev till råse-marie... Kom ihåg attdet finns ingen som är duktigare på att ljuga och förneka än en alkoholist.
          sad.gif mad.gif

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 14:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon