CITAT (Klura @ 25-08-2006, 12:37)
Hua, jag hade aldrig tagit intiativet till att försöka titta i ryggan.
Hade överlåtit det helt på butikspersonalen. Det räcker med att nämna det så personalen vet om det.
Man vet ju inte hur en sån här kille kan reagera i en pressad situation, än mindre vad han har i fickan. Finns små vassa saker att gömma där.
Och sen gå på stan och kanske möta den här killen vid ett senare tillfälle och bli igenkänd som kärringen i affären. Nej tack. Jag må vara feg, men jag skulle aldrig leka "polis" och riskera att kanske bli skadad.
Så sa de på jobbet med men jag har inte vett att vara rädd av mig och tror mig ha en del personkännedom, har jobbat lite som övervakare bl.a.
Har anmält många ungdomar i mina dagar och ännu har det inte hänt mig något trots att jag har uppgivit mitt namn i olika rapporter. Men jag har aldrig varit på någon rättegång för de flesta greps på bar gärning. Man måste reagera så det inte tar överhand allt snatteri m.m. När det gäller överfall och liknande skulle jag nog tveka lite och inte blanda mig i utan ringa polisen direkt och inte agera själv.
Fick idag reda på att de (även jag) finns på en övervakningskamera som sitter vid kassan så personen kommer nog inte undan, kanske då inte jag heller eftersom jag aggerade med att öppna väskan vad vet jag men då ska de nog få höra både det ena och det andra, men polisen har ju så mycket annat att göra så det tar nog tid om de bryr sig över huvud taget.
Vet inte hur mycket värdet var och Ica har heller inte hört av sig, man kunde ju vänta sig ett tack i alla fall tycker jag.