Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > KANTARELLER
          Ophelia
          Inlägg 02-09-2006, 18:27
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (ester @ 02-09-2006, 18:52)
          CITAT (Ophelia @ 02-09-2006, 17:36)
          Herregud...VAR hittar ni svamparna??? PM:a gärna karta (strunta i kompassen för jag har aldrig lärt mig den) och märk gärna ut var svamparna står typ exakt bakom vilket träd, sten eller tuva. Är TOTALT svampblindstyre (och löper en enorm risk för att gå vilse bland tre träd). Men jag ÄLSKAR svampletning och käka svamp.

Skaffa en GPS! Pappa har en och i den finns kartor över svampskogarna. I mina skogar kan jag lätt märka ut på pappas GPS var svampställena finns och så leder GPS:en honom dit. Dessutom hittar han hem när han plockat klart! biggrin.gif

Oh....ja GPS är en himlagåva biggrin.gif biggrin.gif

Lite tråkigt att vara värdelös på att hitta i skog ohc gilla plocka svamp....tror jag faktiskt ska investera i en sådan där mojäng. Kanske anledningen till att jag inte hittar svamp är att jag går och oroar mig för att jag inte ska hitta hem smile.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 02-09-2006, 23:12
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Detta år är nog ett enormt svampår, man snubblar ju över svampar överallt. Normalt sett brukar jag säga att jag plockar 100 liter kantareller per år men i år, bara denna veckan har jag dragit hem 50 liter, gubben börjar bli sur och menar att jag förstör nöjet med svampplockning genom att ta hem allt jag hittar. Då skakar jag på huvudet och frågar om jag ska lämna gula fläckar huh.gif

ingrid

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 03-09-2006, 11:08
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Vilken tråd!!!! Jag skulle aldrig läst den. unsure.gif
          Innan var jag så nöjd med att jag hittat en halv liter (kantareller alltså biggrin.gif ) på tomten igår, men nu känns det bara för ynkligt efter att ha läst om era mängder huh.gif wacko.gif

Men jag får väl tröst mig med att jag ändå inte äter svamp sleep.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 03-09-2006, 11:48
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Ninni och alla andra i Gbg:s trakter var hittar ni alla svampar?

Ja ja jag vet det är hemligare än en staatshemlighet.

Vi var Fre-lörd med husbilen vid kroppefjäll (heter det så?) bara för att plocka svamp.

När man ser alla Karl Johan som inte har blivit plockat och nu har blivit för stora och fullt med vatten, då blir man nästan sjuk. Varför åkte vi inte tidigare. Nästa år är jag där 2 veckor tidigare.

Jag älskar att plocka svamp, men hatar att rensa dom. Och min trasiga rygg gillar inte svampplockning heller men roligt var det. Bortsett från att vi satt fast i gräsmattan på campingplatsen (hade regnat så mycket under natten) Men långt om länge kom vi loss med hjälp av trevliga människor.

Edelweiss

Citera
          Farmor
          Inlägg 03-09-2006, 15:02
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 274
          Medlem nr: 6 581

Jag hittade 2 stycken när jag var på mina ställen i fredags. Såg inte ut som någon hade varit före mig heller. Kanske dom inte har hunnit upp ur jorden än här i öster.

Däremot fanns det en del soppar av olika slag. Vad har ni hittat som bor i Stockholmsområdet?

--------------------
          Anne

Citera
          andersen
          Inlägg 03-09-2006, 15:32
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Farmor @ 03-09-2006, 16:02)
          Jag hittade 2 stycken när jag var på mina ställen i fredags. Såg inte ut som någon hade varit före mig heller. Kanske dom inte har hunnit upp ur jorden än här i öster.

Däremot fanns det en del soppar av olika slag. Vad har ni hittat som bor i Stockholmsområdet?

Dåligt med kantareller, men därimot mycket björksopp.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 08:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon