CITAT (Rossi @ 26-08-2006, 11:11)
CITAT (anna_rispan @ 25-08-2006, 22:45)
mm, men är det någon mer som ibland kan tycka att det är skönare/lättsammare att ibland umgås med någon av det andra könet?
någon av männen här som har något att berätta??
Ja, jag trivs oftast mycket bättre i sällskap med män än med kvinnor. Män är mycket rakare.
Håller med helt.
Jag arbetar på ett mansdominerat företag och trivs väldigt bra. Visserligen är det lite mera fräckisar m.m. men det får man tåla. Så länge det inte blir trakaserier så är det helt OK och det har jag inte varit med om. Har jobbat där i 38 år och vi är som en enda stor familj. Även sambon är min arbetskamrat också.
När jag var yngre hade jag mest killar som kompisar och där jag bodde fanns det en skvallertant som genast drog slutsatsen att vi avslutade kvällen i sovrummet för att det var killar som kom på besök och spred det vidare. Fick reda på detta ryktesvägen och när jag sedan träffade henne så sa jag ungefär så här: Du springer och pratar skit om mina killkompisar och mig, du har inte tänkt på eftersom du inte känner mig att det kunde sluta i sovrummet även om det var tjejer som kom på besök. Man kan faktiskt vara "bara" kompis med killar utan att det händer något mera.
Hon tittade stort på mig sedan hörde jag aldrig något mera skitprat om det.
Det är konstigt att man drar slutsatser p.g.a. kön eller hur?