Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosenbladsätare, Hur räddar jag mina rosor från den?
          Zinna
          Inlägg 26-08-2006, 15:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 6 316

Någon har börjat äta upp bladen på min Flammentanz. Det blir bara bladstjälkar och "mittenbladnerven" kvar och jag blir alldeles desperat.
          Det har pågått i tre veckor och så idag ertappade jag förövaren när han/hon som bäst knaprade på en annan rosenbuske. Det är en larvaktig 1-1,5 cm lång ljusgrön marodör med gulorange huvud och likadan längsgående rand på ryggen. Det verkar som den har hela släkten med sig för rosenbladen försvinner i rasande fart.

Är det någon som vet vad det är för odjur och hur jag ska göra för att försöka rädda mina rosor från den? Jag vill verkligen inte bli av med rosorna, hjälp!

Hoppas någon kan se på bilderna här vad det är och ge mig tröst och goda råd. Snälla hjälp mig fort!

Äsch nu vet jag ju inte hur jag infogar en bild här, hur jag infogar dem från albumet som jag just gjorde alltså. Men skulle någon som vet lite om rosenbladsätare kanske kunna titta direkt i det albumet kanske?
          (eventuellt behöver jag ju lite goda råd om hur man hanterar bilder här också, men det kan vi ju kanske ta en annan gång sleep.gif

--------------------
          "Naturen känner inga ogräs"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 18:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon