Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sabla skrot de säljer nuförtiden!, TV
          Rossi
          Inlägg 29-08-2006, 11:32
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (LadyG @ 29-08-2006, 12:24)
          Fast skulle något gå sönder som man är skyldig till s a s ska man inte glömmaatt kontrollera vad allriskförsäkringen täcker, den kan täcka även sånt som man tappar eller råkar trampa sönder (som glasögon). Det är inte för inte den brukar kallas drulleförsäkringen smile.gif

Ja, jag hade nytta av att vi hade tecknat en drulleförsäkring via vår hemförsäkring för ett tag sedan när jag tappade min fyra månader nya digitalkamera i golvet så att den inte fungerade. Jag fick betala 1000 kronor i självrisk (eller var det 1500? Jag minns inte riktigt) men fick en ny kamera. Hade kameran varit några månader äldre hade jag inte fått ut någonting alls på försäkringen eftersom prylarna sjunker så snabbt i värde.

För 8 år sedan tappade jag mitt ena örhänge i en ridmanege. Omöjligt att hitta det igen. Även då hade jag nytta av hemförsäkringen och fick ett nytt örhänge efter självrisk på 1000 kronor. Örhängena hade kostat 6000-7000 så det var väl värt att betala självrisken.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          LadyG
          Inlägg 29-08-2006, 11:38
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag råkade kliva på ett par glasögon när jag gick i skolan och självrisken var på den tiden 500 (den är nog betydligt högre nu). Glasögonen var specialslipade och antagligen mycket dyrare än bara 500...

Har alltid haft drulleförsäkring efter det, man vet ju inte vad man kan råka sätta fötterna på nästan gång laugh.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Rhodoskillen
          Inlägg 30-08-2006, 03:12
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 447
          Medlem nr: 7 210

Du säger ju att det är en storbilds tv som du har fel på. Är det en projektions tv du pratar om så kan det ju vara så enkelt så att det är lampan som behövs bytas ut i tven.

Jag hade en 50 tummare förut och problemen som du beskriver låter precis som dom jag hade, tills en polare sa åt mig att byta ut lampan som inte håller så mycket mer en ett år om man tittar mycket på tv och film, vilket jag gör.

Men det kan ju förstås vara andra problem också.

Lampan är ju inte direkt billig så jag sålde teven efter andra lampbytet.

Nu har jag köpt mig en 46" Samsung LE-46M51 LCD.

Och den är jag extremt nöjd med, har visserligen bara haft den i en vecka, men än så länge är jag nöjd.

Det sparar ju mycket plats att få upp tven på väggen å man får mer plats åt blommorna! smile.gif

Tven kostar tyvärr runt 27000 kr i Sverige, men jag köpte min i Danmark och tjatade till mig demoexet i butiken, så jag fick den för 15000 kr i svenska pengar.

Det kan kännas mycket att slänga ut på en tv, men räknar man ihop alla pengar på skitsaker man köper som man egentligen inte behöver så kostar inte teven så hemskt mycket ändå.

Lycka till med teven!

--------------------
          Mvh/Danne.

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-08-2006, 17:14
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Rhodoskillen @ 30-08-2006, 04:12)
          Du säger ju att det är en storbilds tv som du har fel på. Är det en projektions tv du pratar om så kan det ju vara så enkelt så att det är lampan som behövs bytas ut i tven.

Ja snart får vi nog se vad som var felet. Är det ett så enkelt fel så vet man ju till nästa gång och kanske kan göra det själv då. Idag lämnade min man in TV:n. Han mutade en arbetskamrat på lunchen att komma o hjälpa till att bära. biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-08-2006, 19:19
          Länk hit: #45

Medlem

1-2 veckor skulle det ta att laga en sketen TV! blink.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 30-08-2006, 19:31
          Länk hit: #46

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Ja, så illa är det, de skickas exempelvis ofta utomlands för att fixas numera. Jag tror jag kommer att hålla mig till billiga begagnade apparater som man bara kan slänga om de går sönder...huff...skär en smula i miljövårdaren i mig...:/

--------------------
          zon2.5

Citera
          Magdis
          Inlägg 01-09-2006, 15:11
          Länk hit: #47

Medlem

Nu är TV:n redan lagad! smile.gif Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter. biggrin.gif
          Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-09-2006, 21:16
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-09-2006, 17:11)
          Nu är TV:n redan lagad! smile.gif Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter. biggrin.gif
          Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss. smile.gif

Underbart! Ibland måste man få ha tur smile.gif

Skönt att det inte var värre smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 01-09-2006, 22:31
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (LadyG @ 01-09-2006, 22:16)
          Nu är TV:n redan lagad!  :) Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter.  :D
          Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss.   smile.gif

Ja det var skönt att det var så enkelt...vi brukar ofta ha otur med saker annars. vi hade till och med tur när vi skulle kånka in TV:n från bilen. Jag stod där och kikade på den och frågade min man om han ändå inte trodde att jag skulle orka hjälpa till att bära den men han vägrade låta mig göra det. I samma ögonblick svänger grannen mitt emot in på sin garageuppfart. Han fick hjälpa till. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-09-2006, 00:31
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-09-2006, 00:31)
          CITAT (LadyG @ 01-09-2006, 22:16)
          Nu är TV:n redan lagad!  smile.gif Det tog inga 1-2 veckor, det tog 15 minuter.  biggrin.gif
          Felet var visst defekta lödningar, solklart fabrikationsfel alltså. 1100:- kostade reparationen men den räkningen går inte till oss.   smile.gif

Ja det var skönt att det var så enkelt...vi brukar ofta ha otur med saker annars. vi hade till och med tur när vi skulle kånka in TV:n från bilen. Jag stod där och kikade på den och frågade min man om han ändå inte trodde att jag skulle orka hjälpa till att bära den men han vägrade låta mig göra det. I samma ögonblick svänger grannen mitt emot in på sin garageuppfart. Han fick hjälpa till. smile.gif

"Plötsligt händer det", ni borde köpt lott idag helt enkelt smile.gif

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 14:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon