Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 8 523
Hej! Mitt första inlägg här i forumet. Är det någon av er som kan säga vad detta är för blomma? Den har vuxit upp på min balkong från grannen nedanför och i natt slog den ut med underbara blå blommor.
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
hej aprilflickan!!!! ser ut som en slags vinda, men den kallas blomma för dagen ...finns blomma för natten med men bara i vit tror jag... mina blommar iljus och drar ihop sig på kvällen så jag är lite osäker när du säger att den slog på natten
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (Irene_L @ 31-08-2006, 22:03)
Åh, jag missade att den slog ut på natten. Då är jag också lite osäker. mvh Irene
ja vi skrev samtidigt, visst är det förbryllande att den slog ut på natten för på bilderna så var jag bombis på vinda
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 8 523
Tack så mycket. Vet inte exakt när på dygnet den slog ut, men jag hade glömt fönstrena öppna på min inglasade balkong i natt, så det blev lite kyligare än vanligt då. Den verkade gilla det, flera stycken blommor slog ut. Den är verkligen vacker.