Full version: Vad heter blomman?
aprilflickan
Hej!
Mitt första inlägg här i forumet. Är det någon av er som kan säga vad detta är för blomma? Den har vuxit upp på min balkong från grannen nedanför och i natt slog den ut med underbara blå blommor.

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=5...ickan&pid=55852

Jag hoppas länken fungerar!
Kram Sara
Irene_L
Välkommen hit!
Blomman heter "blomman för dagen". Det är en sommarblomma.
rolleyes.gif
mvh
Irene
malin72
hej aprilflickan!!!!
ser ut som en slags vinda, men den kallas blomma för dagen ...finns blomma för natten med men bara i vit tror jag...
mina blommar iljus och drar ihop sig på kvällen så jag är lite osäker när du säger att den slog på natten unsure.gif unsure.gif
Irene_L
Åh, jag missade att den slog ut på natten. Då är jag också lite osäker.
unsure.gif
mvh
Irene
malin72
CITAT (Irene_L @ 31-08-2006, 22:03)
Åh, jag missade att den slog ut på natten. Då är jag också lite osäker.
unsure.gif
mvh
Irene

laugh.gif laugh.gif ja vi skrev samtidigt, visst är det förbryllande att den slog ut på natten för på bilderna så var jag bombis på vinda smile.gif
aprilflickan
Tack så mycket. Vet inte exakt när på dygnet den slog ut, men jag hade glömt fönstrena öppna på min inglasade balkong i natt, så det blev lite kyligare än vanligt då. Den verkade gilla det, flera stycken blommor slog ut. Den är verkligen vacker.
kerstin z5-6
Ja det är ipomoea -blomman för dagen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon