Är fortfarande förolämpad!

Jag diskuterade med min kollega om vad vi skulle äta till lunch. Det är tråkigt att man inte kan ta med mat för personalmatsalen är så sunkig, men man får försöka variera sig. Jag försöker äta sallad ofta och hellre sushi än thaimat. När kollegan klagade över det tråkiga utbudet föreslog jag på skämt pizza eller hamburgare. Sånt äter jag kanske en gång om året och jag är inte alls förtjust i det.
Då svarar min "rare" kollega att sånt borde jag inte ens tänka på för det är aldrig klädsamt med tjocka kvinnor och särskilt inte i min ålder. Och så tillade han att han tyckte att jag var lite väl kraftig!
Hade det inte varit en bra kompis och dessutom välkänd för sin avsaknad av smidighet så hade han fått en rak höger.
Visst, jag har ett par kilon som jag kämpar att bli av med. Gick upp 22 kilo när jag var gravid och 5 av dem hänger envist kvar kring midjan. Men det är svårt att hinna med att träna. Kan allt för sällan gå mina långa, raska promenader eftersom min dotter inte längre går med på att åka vagn. Gym är det långt att åka till och det är dessutom ganska tråkigt. För det mesta har jag min dotter med mig och då är man ganska begränsad. I sommar har jag gått 1-2 timmar om dagen och jag försöker att ta en daglig promenad på en timme om maken är hemma, när det är ljust, för att ta hand om dottern.
Jag är 30+, 170 cm lång och väger 75 kilo. SÅ hemskt är väl inte det? Vägde 54 kilo som 20-åring, men annars brukar vikten ligga mellan 67-70 kilo för jag har grov benstomme.
Vad kan man träna hemma för att få lite mindre "mjukvara"? Jag vill inte köpa en massa maskiner för jag tror inte att jag skulle använda dem. Kan inte heller jogga eller hoppa då jag har en ryggskada. Rider gör jag när dottern inte är med, men vad går att göra med en busig 2-åring närvarande? Såna där stora bollar? Vad gör man med dem?
Jag tänker på vad jag äter, men jag vägrar att banta!!!