Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur tjocker kan man vara?, Och vad kan man träna hemma?
          Hannele
          Inlägg 08-09-2006, 15:02
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 12:13)
          BMI är bara ett smart sätt att racka ner på kvinnor som redan är fina.

Tja, BMI är ett skapligt mått att se, åt vilket håll hälsan lutar.
          Få med BMI över 25 har bra kolestrolvärden... högt blodtryck och annat.

Fast jag har även magra vänner med farligt höga kolestrolvärden. huh.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          humla
          Inlägg 08-09-2006, 15:09
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 2 492

CITAT (Betty @ 08-09-2006, 13:19)
          Varför i hela friden skulle nån vilja dricka grädde.....och varför i så fall för att nån oförskämd människa säger åt en att göra det?  :wacko:

Bara en parentes som inte alls hör till ämnet. Jag tycker "grädd-hysterin" jag upplever hos många är överdriven. Om man nån gång skulle lyxa till det och använda grädde i maten svimmar de nästan. Då har man god lust att påpeka att "Lätt&lagom" som de brer på sina smörgåsar varje dag har ungefär samma fetthalt...

tongue.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 08-09-2006, 15:16
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Hannele @ 08-09-2006, 16:02)

Jag hade för högt kolesterolvärde (det "onda" värdet) - det "goda" värdet var OK, för några år sen. Jag var lika smal då som jag är nu. Jag har slutat med chips & ostbågar och har dragit ner lite på den s.k. skräpmaten samt bytt ut Bregott mot Becel. Nu är båda värdena bra, biggrin.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-09-2006, 15:21
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Hannele @ 08-09-2006, 17:02)
          CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 12:13)
          BMI är bara ett smart sätt att racka ner på kvinnor som redan är fina.

Tja, BMI är ett skapligt mått att se, åt vilket håll hälsan lutar.
          Få med BMI över 25 har bra kolestrolvärden... högt blodtryck och annat.

Struntprat, mitt BMI är 29,7 -på gränsen till fet alltså- enligt den här kalylatorn och jag har 110 genom 80 i blodtryck, 54 i vilopuls och bra till utmärkta värden (hB, kolesterol etc) så BMI säger absolut ingenting om man inte sätter det i relation till något.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 08-09-2006, 16:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 15:14)
          CITAT (Rossi @ 08-09-2006, 14:18)
          Vilket oseriöst företag, Stina! Sådant borde förbjudas!

Håller med, det är rena bedrägeriet. mad.gif

Jag ska iväg till Adidas imorgon och WorldClass ska visst erbjuda fettmätning bland annat. Jag har för mig att det var hos dom jag mätte mig och jag ska mäta igen imorgon. Blir det samma resultat - då j-ar ska dom få höra! mad.gif För att inte tala om min kompis som arrangerat jippot på Adidas - hos ska också få veta vad hon dragit dit för idioter! Eller förresten - jag ska nysa på dom, för jag är förkyld! tongue.gif

Jag kan garantera att jag inte har en massa osynligt fett gömt i min kropp. Det är helt omöjligt, var i hela fridens namn skulle det sitta när jag är alldeles hård när jag klämmer överallt på kroppen???? Innanför skelettet? Och inte sitter det i blodådrorna, mina kolesterolvärden är superbra.

Nej imorgon tar jag fram stora tunga artilleriet om dom försöker lura mej igen! mad.gif

Och som svar på frågan hur tjocker man kan vara: Man kan vara precis hur tjocker - eller smaler man vill. Det ska alla andra ge blanka fasen i!

Tjingeling från Stina (på krigsstigen)

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-09-2006, 16:49
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 08-09-2006, 17:44)
          Jag kan garantera att jag inte har en massa osynligt fett gömt i min kropp. Det är helt omöjligt, var i hela fridens namn skulle det sitta när jag är alldeles hård när jag klämmer överallt på kroppen???? Innanför skelettet? Och inte sitter det i blodådrorna, mina kolesterolvärden är superbra.

Bravo Stina! Ge dem vad de tål! tongue.gif Vilka dumheter de kommer med. Undrar vad de skulle säga om mig....om de skulle hitta nåt fett där med. Då skulle jag säga att det enda fett som finns här i närheten sitter i deras tjocka skalle! laugh.gif

Citera
          stina
          Inlägg 08-09-2006, 16:50
          Länk hit: #47

Medlem

Dom skulle säkert skylla på din mage och säga att du har en kraftig fettansamling där som dom kan hjälpa dig att få bort! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-09-2006, 16:54
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (stina @ 08-09-2006, 18:44)
          Jag ska iväg till Adidas imorgon och WorldClass ska visst erbjuda fettmätning bland annat. Jag har för mig att det var hos dom jag mätte mig och jag ska mäta igen imorgon. Blir det samma resultat - då j-ar ska dom få höra! mad.gif För att inte tala om min kompis som arrangerat jippot på Adidas - hos ska också få veta vad hon dragit dit för idioter! Eller förresten - jag ska nysa på dom, för jag är förkyld! tongue.gif

Det är bra Stina, låt dem inte komma undan! Hur i hela fridens namn kan de påstå att du av alla skulle lida av en massa fett? Du är ju muskulös, begriper de inte skillnaden? Charlataner kallas såna som de.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 08-09-2006, 16:57
          Länk hit: #49

Medlem

Nej då, jag lovar. Bästa vapnet är nog min kompis eftersom hon ansvarar för Adidas convent. Får hon höra hur dom gör (om dom gör det imorgon) så lär hon väl inte använda dom något mer när Adidas ska ha jippon.... Återkommer med rapport!

Citera
          Bettson
          Inlägg 08-09-2006, 19:02
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (stina @ 08-09-2006, 17:44)
          Och som svar på frågan hur tjocker man kan vara: Man kan vara precis hur tjocker - eller smaler man vill. Det ska alla andra ge blanka fasen i!

Tjingeling från Stina (på krigsstigen)

Amen wub.gif

Citera
          Hannele
          Inlägg 08-09-2006, 19:07
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 16:21)
          Struntprat, mitt BMI är 29,7 -på gränsen till fet alltså- enligt den här kalylatorn och jag har 110 genom 80 i blodtryck, 54 i vilopuls och bra till utmärkta värden (hB, kolesterol etc) så BMI säger absolut ingenting om man inte sätter det i relation till något.

Grattis, så bra har inte alla det - utan ofta högt blodtryck och annat.
          Det går att sänka med hjälp av motion och lite viktnedgång - istället för tabletter.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Bettson
          Inlägg 08-09-2006, 19:18
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Hannele @ 08-09-2006, 20:07)

Det går att sänka med hjälp av motion och lite viktnedgång - istället för tabletter.

Det kan konstateras att det finns en massa saker och värden som är skadliga för hälsan.

Fast alla gäller inte alltid, och alla saker som sägs hänga ihop gör inte det.

Jag har BMI över 30. Högt blodtryck osv. Men kolesterolvärderna och alla andra värden är hur fina som helst.

Jag medecinerar idag för högt blodtryck, men ett av mina mål är att jag skall gå ner i vikt så mycket att jag inte behöver blodtrycksmedecinen mer.
          För i längden så skadar de njurarna.

Bara längtar till att få slippa ta den där lilla vita tabletten varje morgon. wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-09-2006, 19:21
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Hannele @ 08-09-2006, 21:07)

Det finns gott om smala personer som har högt blodtryck, höga blodfetter och så vidare, det har fortfarande inte med BMI att göra. En smal person kan ha hög andel fett på kroppen (och därmed ligga risigt till för hjärtat osv) och fortfarande ha lågt BMI.

BMI säger ingenting utom just att du väger mycket för din längd men inte vad som väger och det säger absolut ingenting om hälsotillståndet.

--------------------

Citera
          Hannele
          Inlägg 08-09-2006, 19:27
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Bettson @ 08-09-2006, 20:18)
          Jag har BMI över 30. Högt blodtryck osv. Men kolesterolvärderna och alla andra värden är hur fina som helst.

Ja, och blodtrycket kan du sänka med viktnedgång och motion.
          Högt blodtryck är inget att leka med, belastar kroppen rejält.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-09-2006, 20:20
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Blev nyfiken och kollade mina egna värden. 24,9 i BMI och 25 % kroppsfett, på gränsen. laugh.gif

Men det är svårt att göra nånting åt saken eftersom min mag/tarm-åkomma kräver att jag äter med högst 4 timmars mellanrum och ett högerknä som protesterar efter 3 minuters cykling eller 10 minuters gång. Men jag jobbar på det, det har varit lite värre.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          marskattan
          Inlägg 08-09-2006, 21:20
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

CITAT (Hannele @ 08-09-2006, 20:07)

Mina testresultat är oxå kanon (gick igenom dom idag på sjukhuset), är 30 år, blodtryck 120/75, Hb utmärkt, alla fettvärdena kanon, kolesterol (både ont och gott) var utmärkt samt alla andra tester läkaren pratade om.
          Men om man kollar BMI så ligger jag risigt till, har nämligen 49...

Men ni behöver inte säga till mig att jag ska gå ner i vikt, det vet jag själv. Om inte annat så fick jag det så fint förklarat av docenten på överviktsenheten där jag går:
          "du bör nog röra dig mer och äta mindre"
          Visst är dom kloka dom där docenterna, det där var ju inget jag inte kunde listat ut själv wub.gif

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          LadyG
          Inlägg 08-09-2006, 21:22
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (marskattan @ 08-09-2006, 23:20)
          Visst är dom kloka dom där docenterna, det där var ju inget jag inte kunde listat ut själv wub.gif

laugh.gif

Man måste m a o vara docent för att begripa somliga saker, det hade jag ingen aning om smile.gif

Var det inte Hjalmar Branting som sa att somliga saker måste man vara expert för att inte begripa? smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 09-09-2006, 08:20
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 21:21)

Det finns gott om smala personer som har högt blodtryck, höga blodfetter och så vidare, det har fortfarande inte med BMI att göra. En smal person kan ha hög andel fett på kroppen (och därmed ligga risigt till för hjärtat osv) och fortfarande ha lågt BMI.

BMI säger ingenting utom just att du väger mycket för din längd men inte vad som väger och det säger absolut ingenting om hälsotillståndet.

Men LadyG, du är ju ett muskelberg, och berg väger! rolleyes.gif Muskler är tyngre än fett, och där spricker BMI-teorin. Dom flesta muskelbyggare har katastrofala BMI trots bristen på fett på kroppen!

Hälsar Stina som om 2 timmar går till attack mot luredrejarna! tongue.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 09-09-2006, 08:35
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT
          Var det inte Hjalmar Branting som sa att somliga saker måste man vara expert för att inte begripa?

fyndigt rolleyes.gif laugh.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 09-09-2006, 11:00
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (stina @ 09-09-2006, 10:20)
          CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 21:21)

Men LadyG, du är ju ett muskelberg, och berg väger! rolleyes.gif Muskler är tyngre än fett, och där spricker BMI-teorin. Dom flesta muskelbyggare har katastrofala BMI trots bristen på fett på kroppen!

Hälsar Stina som om 2 timmar går till attack mot luredrejarna! tongue.gif

De flesta som tränar hamnar utanför BMI-kalkylerna, mer eller mindre, och att använda BMI som måttstock för hur hjärtat mår är fånigt. I så fall skulle jag och flera jag känner som har låg andel kroppsfett ligga pyrt till kan jag säga tongue.gif

Buss på dem nu bara, ge dem vad de tål! smile.gif

--------------------

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 20:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon