hej
jag behöver lite smakråd om lökar jag har köpt till fridtidshuset. Jag har köpt
- massa olika vita narcisser
- tulpaner : spring green(vit-grön), queen of the night(svart-lila), carnivale de nice(röd-vit spräcklig), menton(rosa)
-röd och vit alium och massa kungsängsliljor
Jag tänkte att de skulle står i de här grupperna men jag vet inte vilken bakgrund som är finast...
ska de stå i en rabatt eller under några stora träd eller i gräsmattan...?
Tulpankombinationen har jag stulit från en bok där jag såg en så vacker bild. Men då tror jag att de stod i en äppellund.. det har jag inte... bara två klena äppelträd.
narcisserna tänkte jag skulle vara vackert mot vårt vita hus- men det känns ju inte som en rabattblomma....
aliumen och kungsängsliljorna tänkte jag skulle står lite halv-vilt på ängen men jag skulle ochså vilja använda dem som rådjursskydd ...
Det här är mina val:
rabatt på husets framsida, under stora bokar, på gräs, på en äng längs ett stengärde eller en fristående lång rabatt längs tomtgränsen (med grannens ovårdade spireahäck som bakgrund)...
jag hade ett galet klickfinger i år och har köpt lökar för alldeles för mycket. Mannen sa- men om vi flyttar - vet du var du har allting under jord? (och nej det vet jag inte men jag har snart grävt ner en förmögenhet i vår trädgård

)
[B]