Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Andar, finns dom eller inte?
          Andar
          Andar
          Ja. [ 54 ] ** [72.97%]
          Nej. [ 20 ] ** [27.03%]
          Totalt antal röster: 84
          Gäster kan inte rösta 
          flaxss
          Inlägg 24-09-2006, 19:18
          Länk hit: #141

Gäster

CITAT (Emma_ @ 21-09-2006, 22:55)
          CITAT (Smuttan @ 21-09-2006, 01:31)
          Nu ska jag bara ställa en enkel fråga:

Har DU/NI upplevt då ni kommer till en plats ni aldrig tidigare vart på att ni känner igen platsen?

Har DU/NI gjort saker som ni med säkerhet vet ni inte gjort förut?

*Ett exempel: du gör en sak idag, du hajjar till och vet att detta har du gjort förut.....fast du vet att du ALDRIG gjort det tidigare.*

Jag brukar kalla det där för att en hjärncell dör. laugh.gif Den måste överföra sin information, och därför upplever man saker igen.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

vad kulig förklaring då har jag haft många hjärnceller som dör.

men dette har jag varit med om ofta kankse har det redna varitne förklarring i tråden inann .

men jag drömmer om en plats person m.m. typ jag drömmer att jag är på skolan ooch prata betyg med ne läraer eller att jag missar bussen typ vardagliga saker sen så händer det och jag vet attjag drömnt det inann för jag brukar komma ihåg mina drömmar har haft/har en värld i mina drömmar som jag drömmer i kan peka ut hur den ser ut för jag komemr nästan alltid ihåg mina drömmar .

tilläggg

jo jag kan drömma som bråk eller möten som händer då jagg drömmer sen brukar det var 3-5dagar effter jga drömnt så händer det ett bråk eller nåt annat vitikgt . sen vet jga då hur jag ska bete mig för dte är som om jag gör dte jga drömnt å använder dte nu när dte händer i evrkligethetn

svårt att föörklara

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-09-2006, 19:39
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (scorpan @ 24-09-2006, 20:08)
          CITAT (Gossen Ruda @ 24-09-2006, 18:32)
          Snälla Smuttan och scorpan, läs ordentligt vad jag skriver. OM man ser något ovanligt på ett foto som inte borde finnas där är det en spegling i nån av objektivets linser, ELLER nån som använt Photoshop.

Varför då bara på ett?
          ska säga dig Ruda att inget syntes på bilden när jag lade in dom på datorn,däremot när jag skrev ut dom syntes det.....på kortet såg det först ut som när skrivaren slinter lite och släpper pappret det ska skriva på, men det gjorde den inte för jag vände motivet på datorn efter ett ex antal utskrifter som inte ville bli bra!
          Även när jag hade vänt på kortet blev det exakt likadant......och skrivaren klantade sig Inte!
          Om det hade varit objektivets linser så varför syntes det då inte på datorn,utan bara på utskriften???

Jag förstår mindre och mindre men det beror på att det kommer nya uppgifter hela tiden.

1. Är det en analog eller digital bild från början?

2. Syns det ingen ande på ursprungsbilden i digital form.

3. Syns det bara på en utskrift eller på alla?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-09-2006, 19:46
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Eftersom jag har en övertygad tro på reinkarnation så visst finns det andeväsen, vi måste väl ha en hållplats innan vi intar nästa kropp rolleyes.gif Och det är därför vi kan känna igen oss på platser vi aldrig tidigare besökt, det va´i ett tidigare liv wub.gif Djuren känner av andarna mer än många människor....försök t.ex. få en häst att passera ett nerbrunnet hus där det brunnit inne en människa, det är lögn i helvete att få hästen förbi platsen, hundarna vägrar också att passera. unsure.gif rolleyes.gif

Citera
          scorpan
          Inlägg 24-09-2006, 20:01
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 310
          Medlem nr: 8 387

CITAT (Gossen Ruda @ 24-09-2006, 20:39)
          Jag förstår mindre och mindre men det beror på att det kommer nya uppgifter hela tiden.

1. Är det en analog eller digital bild från början?

2. Syns det ingen ande på ursprungsbilden i digital form.

3. Syns det bara på en utskrift eller på alla?

det är en digitalbild redan från början, det syns inget i digitalkameran och ej heller på bilden som är nlagd på datorn....förrän man skriver ut!
          Det syns på alla utskrifter på just det kortet.....

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          Smuttan
          Inlägg 24-09-2006, 20:11
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 8 429

CITAT (Allis @ 24-09-2006, 19:33)
          Smuttan! Hur gestaltade sig mannen på kortet? Var det som en dimma med suddiga ansiktsdrag? Jag frågar därför jag har ett digitalkort med en ande på enligt mediet. Kortet har undersökts av ett antal fotografer, och ingen har kunnat hitta en naturlig förklaring till skepnaden på kortet.

Han var som hmmm svårt att förklara men som typ dimma (bomull), men man såg tydligt i detta ögonen, munnen och skägget. Det var som att se honom live ändå men ändock inte.....

--------------------
          Min stund = helig.

user posted image

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-09-2006, 20:27
          Länk hit: #146

Medlem

Låter som ett skrivarproblem men kan du upprepa det? Dvs om du gör en ny utskift nu?

--------------------

Citera
          scorpan
          Inlägg 24-09-2006, 20:30
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 24-09-2006, 21:27)
          Låter som ett skrivarproblem men kan du upprepa det? Dvs om du gör en ny utskift nu?

redan gjort och svar ja. det blir likadant. på just det kortet......skrev ut nytt senast för nån dags sedan.

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          olgak
          Inlägg 25-09-2006, 09:07
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

CITAT (Gossen Ruda @ 24-09-2006, 19:46)
          CITAT (Smuttan @ 24-09-2006, 19:17)
          Du är då för envis du Ruda, kanske vore det bättre du läste vad VI skriver.

Varför skulle ETT foto av så många bli så av linsspegling isf? nejnejnej.

Jajaja, bara du är nöjd med din "andebild".

Jag tycker att det här gnabbandet är väldigt underhållande.

Själv har jag också fått en "ande" på bild - en liksom vit skugga över bilden på min vän. Jag misstänker starkt att det är en ande, men det går ju inte att bevisa. Och bevis eller inte så finns det inte mycket att göra av ett sådant faktum, att jag kanske fått en ande på bilden. Det är lite kul, men sen utmynnar det hela för mig ändå i ett: jaså smile.gif.

--------------------
          OlgaK zon II

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-09-2006, 09:22
          Länk hit: #149

Medlem

Om det var kallt när du tog bilden så kanske det var andedräkten! rolleyes.gif

Beträffande scorpans bild så skulle det vara intressant att studera den närmare och ev skriva ut den på jobbets skriva för att se hur den blir där. Går det att ordna?

--------------------

Citera
          Smuttan
          Inlägg 25-09-2006, 09:33
          Länk hit: #150

Medlem

NEJ det går absolut inte, lite respekt måste man ha för den döde. Jag skulle inte gilla om kort vandrade runt på mig då den dagen kommer.

Så mitt svar är NEJ.

--------------------
          Min stund = helig.

user posted image

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-09-2006, 09:44
          Länk hit: #151

Medlem

Oki doki, du bestämmer. Det enda som händer är att spörsmålet förblir olöst.

--------------------

Citera
          Wargen
          Inlägg 25-09-2006, 10:21
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

Intressant diskussion. Jag kryssade för JA, JAG TROR. På både det ena och andra, men även på att man ska sålla kritiskt.... wink.gif
          Ett av svaren fastnade jag för:
          [QUOTE]Innan man börjar lita blint på vetenskapen kanske man bör fundera på vilka intressen som står bakom, vad de har att vinna på att bevisa eller motbevisa en tes samt vilka följder en bevisad/motbevisad tes skulle få.
          Varför man tar kort på den avlidne....Jag tog kort på min dotter när hon låg i kistan. Anledningen var nog att det var sista gången vi (familjen var där oxå) såg henne och för mig blev det något som faktiskt bevisade för mig att hon var död. En bekräftelse på något ofattbart....jag har ännu inte riktigt kunnat acceptera faktum...kanske vill hennes barn se bilden när de blir äldre....kändes INTE som jag gjorde något skamligt.
          Själv drömmer jag s.k. sanndrömmar. Har bl.a. drömt och räddat en avlägsen bekant från ett hemskt öde. Jag hade inte någon kontakt med personen vid tillfället för drömmen, men drömmen var så stark att jag letade upp personens nummer och ringde på morgonen för att varna. Jag hade t.ex. sett i drömmen att han hade hyrt en speciell sorts bil, färg, modell, platsen, tiden, osv. Jag berättade hur jag hade tolkat både symboler och bilder i "drömfilmen". Allt stämde. Personen bekräftade att han just hyrt en sådan bil, något jag absolut inte kunnat känna till innan och han var på väg till just den plats jag sett. Han blev så skakad av min dröm att han avstod från sitt projekt med bilen och senare samma dag hände något mycket tråkigt just där han skulle varit om han fullföljt projektet. Min dröm räddade honom alltså. Jag vill INTE gå in på vad som hände, men han hade inte klarat sig.
          Ett exempel av många av "konstiga" saker som hänt i mitt liv.
          Samtidigt låter ju de vetenskapliga förklaringarna logiska så summan av kardemumman blir väl för min del: Jag tror på det som jag själv varit med om och man vet inte allt under stjärnorna...tids nog får vi väl svaret för det enda man kan vara helt säker på att lyckas med i livet är att man dör!

rolleyes.gif

Citera
          scorpan
          Inlägg 25-09-2006, 10:26
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2006, 10:22)

Beträffande scorpans bild så skulle det vara intressant att studera den närmare och ev skriva ut den på jobbets skriva för att se hur den blir där. Går det att ordna?

Jo, det är nog så att många människor VILL att det skall finnas andar, att döda anhöriga lever vidare mm så man försöker tolka allt man ser och hör som att det stämmer. En objektiv person ser inget av detta. Tyvärr är det som vanligt, det är för det mesta totalt omöjligt att motbevisa saken. Det går inte att bevisa att andar inte finns men så länge det inte heller går att bevisa att dom finns och att det strider mot allt vetenskaplig uppfattning anser jag att det bara är frågan om hjärnspöken.

Andedräkten? Förlåt,men nu får du ge dig! Kortet togs INNE i kyrkan,där var varmt.
          Och med respekt för min far så är det endast ett "riktigt" medium som jag skulle tillåta att ge kortet till.
          Och det skulle aldrig inträffa!
          Varför inte? jo....du har svaret i dina egna skrifter.....

Sen det du skrivit om objektiv person....det har inget med det att göra.
          Vad är det som säger att en objektiv person inte ser samma som vi?
          Det har med tro oxå att göra....tror du inte då är du heller inte mottaglig.
          En objektiv person som tror , tror jag kommer se samma som vi!
          jag menar att om man inte tror på vissa saker så ser eller hör man inte heller.
          Jag kan inte just i denna stund förklara bättre än så här.

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2006, 10:34
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Ursäkta..... blink.gif men hur f*n kan man ens komma på tanken att ens fråga om nåt sånt???? wacko.gif

Citera
          Smuttan
          Inlägg 25-09-2006, 10:57
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Reserv @ 25-09-2006, 11:34)

Ursäkta..... blink.gif men hur f*n kan man ens komma på tanken att ens fråga om nåt sånt???? wacko.gif

Ja precis!

Han kanske börjar bli intresserad så han själv vill se hur det ser ut då man kan SE. biggrin.gif

--------------------
          Min stund = helig.

user posted image

Citera
          Smuttan
          Inlägg 25-09-2006, 11:02
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (scorpan @ 25-09-2006, 11:26)

Jo, det är nog så att många människor VILL att det skall finnas andar, att döda anhöriga lever vidare mm så man försöker tolka allt man ser och hör som att det stämmer. En objektiv person ser inget av detta. Tyvärr är det som vanligt, det är för det mesta totalt omöjligt att motbevisa saken. Det går inte att bevisa att andar inte finns men så länge det inte heller går att bevisa att dom finns och att det strider mot allt vetenskaplig uppfattning anser jag att det bara är frågan om hjärnspöken.

Andedräkten? Förlåt,men nu får du ge dig! Kortet togs INNE i kyrkan,där var varmt.
          Och med respekt för min far så är det endast ett "riktigt" medium som jag skulle tillåta att ge kortet till.
          Och det skulle aldrig inträffa!
          Varför inte? jo....du har svaret i dina egna skrifter.....

Sen det du skrivit om objektiv person....det har inget med det att göra.
          Vad är det som säger att en objektiv person inte ser samma som vi?
          Det har med tro oxå att göra....tror du inte då är du heller inte mottaglig.
          En objektiv person som tror , tror jag kommer se samma som vi!
          jag menar att om man inte tror på vissa saker så ser eller hör man inte heller.
          Jag kan inte just i denna stund förklara bättre än så här.

Vill bara citera lite granna.

Det gäller inte enbart tron i sådana här fall då man kan se och höra något av detta slaget, det beror också på hur pass "öppen" man är för att kunna ta emot budskap och bilder från redan avlidna personer.

--------------------
          Min stund = helig.

user posted image

Citera
          scorpan
          Inlägg 25-09-2006, 11:04
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (Smuttan @ 25-09-2006, 12:02)
          Vill bara citera lite granna.

Det gäller inte enbart tron i sådana här fall då man kan se och höra något av detta slaget, det beror också på hur pass "öppen" man är för att kunna ta emot budskap och bilder från redan avlidna personer.

Jo,men där gör det sig lite självt oxå...tror man inte så är man heller inte öppen.....

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-09-2006, 11:27
          Länk hit: #158

Medlem

Jaha mor och dotter, ni slår vilt omkring er för att ni inte blir trodda. En del slag hamnar i luften för att ni inte läser ordentligt. Det där om andedräkten var ett svar till "olgak" och inget annat. Det framgår om man läser alla inlägg.

Om man nu måste vara mottaglig för att se och uppleva sånt här styrker det mig i min uppfattning om att inbillning och fantasi ligger nära till hand. Ibland ser man det man vill se. Orsaken till att jag vill se och bilda mig en egen uppfattning är att jag vill bortse från sånt, jag har inga känslomässiga band i denna fråga.

Beträffande drömmarna så har jag ingen närmare uppfattning i frågan. För mig låter det ganska otroligt men osvuret är bäst. Nu lämnar jag dock diskussionen eftersom inget avgörande tycks kunna göras. Med bara ord kommer man inte långt.

--------------------

Citera
          scorpan
          Inlägg 25-09-2006, 11:41
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2006, 12:27)
          Jaha mor och dotter, ni slår vilt omkring er för att ni inte blir trodda. En del slag hamnar i luften för att ni inte läser ordentligt. Det där om andedräkten var ett svar till "olgak" och inget annat. Det framgår om man läser alla inlägg.

Om man nu måste vara mottaglig för att se och uppleva sånt här styrker det mig i min uppfattning om att inbillning och fantasi ligger nära till hand. Ibland ser man det man vill se. Orsaken till att jag vill se och bilda mig en egen uppfattning är att jag vill bortse från sånt, jag har inga känslomässiga band i denna fråga.

Beträffande drömmarna så har jag ingen närmare uppfattning i frågan. För mig låter det ganska otroligt men osvuret är bäst. Nu lämnar jag dock diskussionen eftersom inget avgörande tycks kunna göras. Med bara ord kommer man inte långt.

jag har gått tillbaka och kollat och kan inte se att du skrev vem du svarade....är det så att du svarade olgak så ber jag om ursäkt.
          Mor och dotter....visst det är vi men vi slår inte vilt omkring oss för att vi inte blir trodda....

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          Smuttan
          Inlägg 25-09-2006, 11:46
          Länk hit: #160

Medlem

Kan också tillägga att vi bor på ett avstånd av 75 mil så vi sitter inte här och "fantiserar ihop något"

--------------------
          Min stund = helig.

user posted image

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon