Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur fort kör du på en 30-väg, utanför skola eller dagis?
          Hur fort kör du på en 30-väg
          Hur fort kör du på en 30-väg
          Under 30 km/h [ 39 ] ** [54.93%]
          35-40 km/h [ 17 ] ** [23.94%]
          40-50 km/h [ 1 ] ** [1.41%]
          Över 50 km/h [ 1 ] ** [1.41%]
          Över 70 km/h [ 5 ] ** [7.04%]
          Jag cyklar [ 8 ] ** [11.27%]
          Totalt antal röster: 76
          Gäster kan inte rösta 
          Hannele
          Inlägg 21-09-2006, 07:44
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Floppy @ 20-09-2006, 23:12)
          det som förbryllar mig är alla dessa föräldrar som kommer insladdandes i ca 50-60 km/h ... slänger ur sina ungar och som hämtat ur en actionfilm gör de en rivstart så det skriker och ryker om däckena och sticker iväg i 50-60 blås igen.... mad.gif ohmy.gif blink.gif

Det jag inte kan förstå är att det är för deras barns skull som vi har 30Km/h skylten där...förstår de inte det????... blink.gif sad.gif

Visst är det märkligt... att det är föräldrarna som kör fortast.
          Och de som skriker, att man ska fartguppar överallt. wacko.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          LadyG
          Inlägg 21-09-2006, 09:14
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Hannele @ 21-09-2006, 09:44)
          det som förbryllar mig är alla dessa föräldrar som kommer insladdandes i ca 50-60 km/h ... slänger ur sina ungar och som hämtat ur en actionfilm gör de en rivstart så det skriker och ryker om däckena och sticker iväg i 50-60 blås igen....  :angry:  :o  :blink:

Det jag inte kan förstå är att det är för deras barns skull som vi har 30Km/h skylten där...förstår de inte det????...  :blink:  :(

Visst är det märkligt... att det är föräldrarna som kör fortast.
          Och de som skriker, att man ska fartguppar överallt. wacko.gif

Har man rejäla fartgupp, som utanför skolorna här ikring, tar alla det lugnare. Inte bara bilarna utan mopederna också cyklarna också. Ungdomarna här ikring kör väldigt mycket moppe, och de har väldigt lite trafikvett men de är rädda om moppen så guppen fungerar bra hittils iaf.

Vi saknar lite hinder på gångvägarna bara, för där kör de som om de var på Nürnburgerring.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          niklaswik
          Inlägg 21-09-2006, 10:27
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

Körkortet ryker vid 50km/h där det är 30, inte redan vid 40.

Håller själv 30 +/- 5 beroende på hur många människor som finns i närheten.

--------------------
          //Niklas

Citera
          Floppy
          Inlägg 21-09-2006, 16:50
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

CITAT (LadyG @ 21-09-2006, 10:14)
          Har man rejäla fartgupp, som utanför skolorna här ikring, tar alla det lugnare. Inte bara bilarna utan mopederna också cyklarna också. Ungdomarna här ikring kör väldigt mycket moppe, och de har väldigt lite trafikvett men de är rädda om moppen så guppen fungerar bra hittils iaf.

Vi saknar lite hinder på gångvägarna bara, för där kör de som om de var på Nürnburgerring.

Jo det skulle vara fartgupp här också tycker jag men jag tror att de kommer att bli avslag direkt...vi har nämligen mycket tung trafik från grustaget som ligger en bit bort här och jag tror att det företaget skulle slå bakut om man skulle komma med ett sådant förslag... tråkigt nog... sad.gif

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          ninnisky
          Inlägg 21-09-2006, 16:59
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Är väldigt noga med att köra 30 +/- 5 där så föreskrivs. Finns en del skolor och daghem här i närheten. Kan däremot inte acceptera en generell 30-regel här i stan där trafiken redan är mer än trögflytande.....

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-09-2006, 17:50
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (forget-me-not @ 20-09-2006, 15:11)

... det som förbryllar mig är alla dessa föräldrar som kommer insladdandes i ca 50-60 km/h ... slänger ur sina ungar och som hämtat ur en actionfilm gör de en rivstart så det skriker och ryker om däckena och sticker iväg i 50-60 blås igen.... mad.gif ohmy.gif blink.gif

Det jag inte kan förstå är att det är för deras barns skull som vi har 30Km/h skylten där...förstår de inte det????... blink.gif sad.gif

Skulle jag göra samma sak så skulle de ringa lokaltidningen och rapportera vad som hänt och dessutom ta fram hagelbössan...

Precis så är det här också. Dom som kör fortast här är föräldrarna som hämtar eller lämnar sina barn.

Önskar mig att polisen skulle stå där ibland. Kanske man skall ringa dom..

Elisabeth

Citera
          MrNorth
          Inlägg 21-09-2006, 20:45
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

30 är lite svårt att hålla, enklast att växla ner till 2an och tuffa fram... Fast det är viktigare att hålla koll på vad som händer och sker runtomkring på en 30 sträcka än att kolla på hastighetsmätaren hela tiden så att nålen håller sig på 30... kör med sunt förnuft!!!!!!!!

/Henrik

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-09-2006, 08:42
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Floppy @ 21-09-2006, 18:50)
          CITAT (LadyG @ 21-09-2006, 10:14)

Jo det skulle vara fartgupp här också tycker jag men jag tror att de kommer att bli avslag direkt...vi har nämligen mycket tung trafik från grustaget som ligger en bit bort här och jag tror att det företaget skulle slå bakut om man skulle komma med ett sådant förslag... tråkigt nog... sad.gif

Ujj, det låter farligt. Synd att man inte kan låta alla skolor ha en egen infart som inte drabbas av genomfartstrafik.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 00:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon