CITAT (netaave @ 25-09-2006, 21:38)
CITAT (Snöflinga @ 25-09-2006, 18:12)
CITAT (netaave @ 24-09-2006, 22:51)
Jo jag har en liten kanna som man sätter olika munstycken på och med den kan jag göra en hel del, som att tvätta fönster, textilier, och städa med utan att använda något kemiskt medel, vattnet är kokande innan det förångas. Det blir jätterent överallt och den är toppen i badrum och kök.
Jag tar även bort ogräs mellan plattorna rengör vindskydden och vi använder den till fälgarna på bilen vid däcksbyte.
Finns en nackdel och det är att den tjuter lite för mycket.
Vet att jag skrev om den här på odla när jag köpte den, ska försöka hitta det inlägget.
Har läst inläggen och den verkar ju toppenbra ... fast där på TV-chop var priset 499:- och i denna länk på "tvins"kostade den 799:-

Vilken har du ?
Jag tror jag betalade 700 för min.
Jag har den vinröda.
Hittade detta när jag sökte ångmaskiner
CITAT (Bettson @ 17-01-2005, 23:25)
Jag är fortfarande hänförd över min ångmaskin. Precis som Fenja sa är den underbar till fönster. Tar bara det sista med microduken.
Spishällen, diskbänken, köksbänken, kaklet ovan dikbänken osv. Lätt som en plätt. Det var någon som lärde mig att munstyckets gummilist ( påminner om en fönsterskrapa) lätt hålls ren frrån fett med medlet man putsar glasögonen med. Då gör det intget var man har varit. Bara att hålla redskapen rena.
För mig handlar det om att inte behöva gnugga så mycket eftersom handleder och axlar inte orkar som förr.
Men det måste finnas mera jag missat...............

...
Länkar till trådarna
Städhjälp och
Metoder på städfronten