Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kräfta, ta bort stor gren?
          Xelma
          Inlägg 02-10-2006, 13:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 507
          Medlem nr: 4 322

Jag var på sortbestämning av 7 av våra 9 äppleträd i går! Husmoder, James Grieve, Cox Pomona, Gravensteiner, Ingrid Marie och antagligen två av McIntosh-typ som de behöll för närmare studie.

När jag var där, på Fredriksdal i Helsingborg, läste jag om fruktträdskräfta. Jag har trott att man knappt ska beskära de träden, men det verkar vara fel.

Hur ska jag göra med vårt (antagligen) Transparante Blanche? En stor gren är angripen, tar man bort hela grenen eller hur gör man för att "skära rent"? Närbild finns i mitt album Äpplen. I övrigt verkar det bara vara en mindre gren som bör bort. Hittills har jag bara beskurit döda grenar och korsande, samt några väldigt höga. Tänkte avvakta tills nästa år att ta mer, så det inte blir för mycket på ett år för det gamla trädet.

--------------------
          Xelma
          zon 1, Helsingborg

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 05:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon