Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jo det e klart hehe vet bara hur mycket du hjälpt mig mitt första halvår som medlem på odlas forum klart jag vet att andra hjälper mig vid kriser
jaha så redan i maj är det dags...kom ju igång så sent i år så det ska bli roligt att se vad som hinns med nästa år när det ska vara mera planerat
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660
Hörni go vänner, jag har en del fröer till övers, nå'n som vill byta nå't nu? Gåsis har plockat en del och jag fått en del godis tillbaks. Hojta om nå'n är intresserad...
Centaurea nigra Potentilla nepalensis Miss Wilmott Campanula medium calycanthema Physostegia virginiana Alba Penstemon digitalis (Liknar Husker's red?) Lychnis coronaria Alba Acanthus hungaricus Architect 2 frön Geum chiloense Two ladies Alcea rosea Blackcurrant whirl Campanula alliariifolia Armeria Aubretia Dianthus barbatus Ruby moon Campanula punctata rubrifolia Coreopsis grandiflora Oenothera pallida Aquilegia caerulea Silver Queen Penstemon whippleanus Chocolate drop Alcea Maroon Eupatorium maculatum Atropurpureum Lychnis chalcedonica Alba Gaillardia Burgundy red Eryngium giganteum Miss Wilmot's ghost Myosotis alpestris rosa Cimicifuga simplex Darkleaved mix Verbascum phoenicum Violetta Heliopsis scabra
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Å jag har "hemplockade" frön från Blå salvia och från vit Hässelklocka.
Fröna är från i fjol och jag sådde då av båda sorterna och hade då nära 100% groning.
Hur de är i år kan jag inte garantera men de har förvarats mörkt och torrt om än inte så svalt (de har legat i ett köksskåp).
PM:a vid intresse!
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton