Kort verision: min väninnas pojkvän har förfalskat hennes namnteckning och hämtat ut saker som stod i hennes namn. Är det någon som varit med om det, och vad hände sedan??? straff??? (urkundsförfalskning...)
Lång: Min väninna mår inte bra och har försökt ta livet av sig, det resulterar i att hon idag ligger inne på en sluten psykavdelning.
Hennes ex, nuvarande sambo men de ska flytta isär 1 nov, har fått hem en avi på cigg som hon beställt och betalat med deras gemensamma pengar, dock från hennes personliga konto.
Idag fick jag hennes legg så att jag skulle åka och hämta ut ciggen (6 limpor) men när jag kom dit så hade hennes ex redan varit där och hämtat ut dem och förfalskat hennes namnteckning för att få ut dem.
De som stod i kassan kände igen honom sedan tidigare eftersom de ofta är där, och därför så reagerade de inte även om man måste visa ID för att hämta ut posten.
Hon ringde till honom och sa att hon visste att han hade hämtat ut ciggen, och ville att han skulle ge henne hälften, eftersom de betalat hälften var från gemensamma ekonomin, men han vägrar. (Kan tilläggas att jag satt brevid och hon bad snällt och i normal samtalston.) Han säger att han är klar med henne och vill inte ha något mer med henne att göra.
*Till hennes fördel så fick jag en kopia på avin som han förfalskat och det är datumstämplat med dagens datum.
*Kasörskan som lämnade ut paketet erkänner att hon inte tog leg och att det var fel av henne. Hon kände igen honom.
*Plus att min väninna inte får gå ut och har personal med sig även om hon bara ska röka.
*Det står på avin att den inte får hämtas ut utan ID, så utlämningsstället har också gjort fel eftersom de aldrig fick hennes ID.
Vad kan han vänta om hon anmäler? In i kakan kan också bakas att de bråkar om vårdnaden för barnen, sänker detta honom???
--------------------
Marleen: -----> Black_lady17@hotmail.com 
|