Medlem
Antal inlägg: 133
Medlem nr: 7 579
Vi har kämpat på med pepparroten nu i åtta år. Har prövat att gräva upp rötterna, klippa ner den men den bara fortsätter att sprida sig . **Såg att några letar efter pepparot, se mitt inlägg nedan!**
Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Av nå´n obegriplig anledning; satte svärföräldrarna pepparrot i söderrabatten!........... Se´n vi flyttade hit, har jag grävt, skurit ,klippt, ryckt upp, o s v. De går ju inte att ta kål på!
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Kanske man kan få "tigga" till sig lite till våren Eller funkar det med att plantera det som finns att köpa på affären? Jag kan ju odla i en stor kruka för att den inte skall sprida sig...........
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 2 514
Medlem nr: 58
Ställer mig också i "tiggarkön" Får ni över så köper jag gärna - har försökt flera gånger med köpepepparrot från mataffären utan att lyckas. Eller ja ett år lyckades jag men då blev de alldeles ihåliga så det var väl någon objuden gäst här kan jag tro. Nu finns här inte en pepparrot så långt ögat når. Eva St
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.
Medlem
Antal inlägg: 133
Medlem nr: 7 579
Jag hittad några plantor som gömt sig i trädgårdslandet (äter inte pepparrot och har ingen koll på dem). Kan skicka en bit med lite blast på toppen. Nästan 100 på att den kommer att ta sig. Men då vill jag göra något litet byte!
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Lite märkligt dock att alla klagar på privatpersonernas användning av glyfosat när det är bönderna som smutsar ner vattendragen. Trots all deras utbildning.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです