Vi har kämpat på med pepparroten nu i åtta år. Har prövat att gräva upp rötterna, klippa ner den men den bara fortsätter att sprida sig . **Såg att några letar efter pepparot, se mitt inlägg nedan!**
Gossen Ruda
10-10-2006, 16:46
Roundup! Eller grävskopa, rötterna kan säkert nå ner en meter.
zaaritha
13-10-2006, 23:16
Av nå´n obegriplig anledning; satte svärföräldrarna pepparrot i söderrabatten!........... Se´n vi flyttade hit, har jag grävt, skurit ,klippt, ryckt upp, o s v. De går ju inte att ta kål på!
Lady Hamilton
13-10-2006, 23:19
Kanske man kan få "tigga" till sig lite till våren Eller funkar det med att plantera det som finns att köpa på affären? Jag kan ju odla i en stor kruka för att den inte skall sprida sig...........
Eva St
13-10-2006, 23:34
Ställer mig också i "tiggarkön" Får ni över så köper jag gärna - har försökt flera gånger med köpepepparrot från mataffären utan att lyckas. Eller ja ett år lyckades jag men då blev de alldeles ihåliga så det var väl någon objuden gäst här kan jag tro. Nu finns här inte en pepparrot så långt ögat når. Eva St
zaaritha
14-10-2006, 19:58
Påminn mej till våren--jag delar gärna med mej!
buzz
15-10-2006, 14:37
Jag hittad några plantor som gömt sig i trädgårdslandet (äter inte pepparrot och har ingen koll på dem). Kan skicka en bit med lite blast på toppen. Nästan 100 på att den kommer att ta sig. Men då vill jag göra något litet byte!
KURT
16-10-2006, 05:58
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2006, 17:46)
Roundup! Eller grävskopa, rötterna kan säkert nå ner en meter.
Lite märkligt dock att alla klagar på privatpersonernas användning av glyfosat när det är bönderna som smutsar ner vattendragen. Trots all deras utbildning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.