| |
|
  |
Nya politikerskandalerna, Blir det deras fall? |
|
|
|
|
17-10-2006, 15:12
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Hannele @ 17-10-2006, 15:21) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 13:03) Får man ge sina barn veckopeng för att de utför vissa hushålls-sysslor eller måste man skatta då eller blir dömd för utnyttjande av barnarbete? Intressant, för 1 000 kr kommer man väl snart upp till med tonåringar..  Nej som jag svarade förut. Det behvöer man inte inom familjen. Ifall du som företagare anställer dina minderåriga barn under 16 så är det du som skattar för inkomsten inte barnen. Dörför brukar ofta företagare byta barn med varandra gällande sommarjobb eftersom deras ungar naturligtvis vill tjäna sitt grunsbelopp skattefritt som alla andra sommararbetande ungdomar. Alltså behöver du inte ta upp något för att du ger dina egna barn pengar när de arbetar hemma. Du har redan skattat för pengarna.Men detta gäler bara familjemedlemmar. Och inte ens en gång skattemyndigheten som är så uppfinningsrika kommer på tanken att du skall betala skatt och soc avgifter för att dina barn hjälper till hemma.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 15:14
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
CITAT (Bettson @ 17-10-2006, 16:12) Och inte ens en gång skattemyndigheten som är så uppfinningsrika kommer på tanken att du skall betala skatt och soc avgifter för att dina barn hjälper till hemma. vänta bara
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 15:16
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 16:14) CITAT (Bettson @ 17-10-2006, 16:12) Och inte ens en gång skattemyndigheten som är så uppfinningsrika kommer på tanken att du skall betala skatt och soc avgifter för att dina barn hjälper till hemma. vänta bara   du hann först kristerh dom kommer snart på det
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 17:13
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
strunt samma.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 20:18
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Efter lite funderingar så anser jag att jag inte vill se nån av licensskolkarna i varken regering eller riksdag. Deras val att inte anmäla TV-innehav tycks ha varit en klar politisk markering att dom inte anser sig behöva följa av riksdagen fattade lagar och regler. Att dom då skulle kunna ta plats i den församlingen själva är för mig helt främmande. Kan jag då strunta i dom lagar som dom i sin tur fattar? Polsk riksdag eller bara lätt anarki?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 21:19
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Gossen Ruda @ 17-10-2006, 21:18) Kan jag då strunta i dom lagar som dom i sin tur fattar? Polsk riksdag eller bara lätt anarki? Socitetsanarkisterna Stegö-Chiló och Borelius kan inte klandra dig iaf om du låter bli att betal för dig. Enligt Stegö- Chiló så verkar det vara en förolämpning att hon blev polisanmäld för sitt licensskolk. Hon skyllde i pressmedelandet avgången på de som polisanmält henne. Hon verkar inte se det som ett brott själv. Hur många rånare har inte tänkt så? Rån och rån, jag begick en allvarlig överträdelse men nu helt plötsligt är jag polisanmäld för väpnat rån. Ska det vara på det viset så vet jag inte om jag vill lämna tillbaka pengarna
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 21:56
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Pirum @ 17-10-2006, 12:29) Att en finansminister betalt svart för hemhjälp...det är verkligen tveksamt. Fast jag vet inte om jag blir mest upprörd över att han skattefuskat eller över att han betalat så överjävligt dålig lön...
(Självklart menar jag inte att någon SKA jobba svart, men ibland kanske folk MÅSTE jobba svart, och då ska de iaf ha skäligt betalt)
Billströms sjukskrivning ja...såsom hans arbetsgivare vill jag gärna se ett sjukintyg från första dagen. Det går redan idag att kräva om det gäller synnerligen 'opålitliga' personer, och till sådana måste såklart räknas våra högsta politiker. Ja, fy f*n vilken fars det här har blivit... vilket rövarband till ministrar han lyckades skrapa ihop Reinfeldt... Det där läkarintyget skulle jag med hemskt gärna vilja se - om det fanns nåt... Så som jag uppfattade Reinfeldts kommentar på Rapport tidigare ikväll så har han fullt förtroende för Billström och kommer inte att sparka honom trots att karln uppsåtligt har brutit mot lagen och låtit bli att betala TV-licensen i tio år! Varför är jag inte ett dugg förvånad...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
17-10-2006, 22:03
|
Gäster

|
Samtidigt kommer jag att tänka på Justitieministern i den socialdemokratiska regeringen... Han hade väl smakat på en del olovligt och också haft svart barnpiga Faktiskt så tror jag inte att någon regering kommer att hitta absolut rena ministrar. Alla har vi våra lik i garderoben... de må vara av olika dignitet men...
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:08
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Betty @ 17-10-2006, 23:56) Ja, fy f*n vilken fars det här har blivit... vilket rövarband till ministrar han lyckades skrapa ihop Reinfeldt... Det där läkarintyget skulle jag med hemskt gärna vilja se - om det fanns nåt... Så som jag uppfattade Reinfeldts kommentar på Rapport tidigare ikväll så har han fullt förtroende för Billström och kommer inte att sparka honom trots att karln uppsåtligt har brutit mot lagen och låtit bli att betala TV-licensen i tio år! Varför är jag inte ett dugg förvånad...  Men det är ju en man, klart en man inte behöver gå. Två kvinnor har lämnat regeringen på mer eller mindre samma grunder (ohederlighet) men en karl kan sitta kvar. Snacka om olika måttstockar. ...typiskt.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (askar @ 17-10-2006, 23:03) Faktiskt så tror jag inte att någon regering kommer att hitta absolut rena ministrar. Alla har vi våra lik i garderoben... de må vara av olika dignitet men...  Nej så är det naturligtvis, helt klanderfria ministrar finns inte. Men nog tycker jag det här verkar vara hastighetsrekord på hur många lik som trillat ur garderoben på kortast tid i alla fall...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:12
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:08) CITAT (Betty @ 17-10-2006, 23:56) Ja, fy f*n vilken fars det här har blivit... vilket rövarband till ministrar han lyckades skrapa ihop Reinfeldt... Det där läkarintyget skulle jag med hemskt gärna vilja se - om det fanns nåt... Så som jag uppfattade Reinfeldts kommentar på Rapport tidigare ikväll så har han fullt förtroende för Billström och kommer inte att sparka honom trots att karln uppsåtligt har brutit mot lagen och låtit bli att betala TV-licensen i tio år! Varför är jag inte ett dugg förvånad...  :angry: Men det är ju en man, klart en man inte behöver gå. Två kvinnor har lämnat regeringen på mer eller mindre samma grunder (ohederlighet) men en karl kan sitta kvar. Snacka om olika måttstockar. ...typiskt. Nu när fifflarfruntimmerna har gått tycker jag att det är dags för ponnypojken att vifta med svansen och gå ut genom dörren en sista gång han också.
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:13
|

Medlem

|
CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 00:12) CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:08) CITAT (Betty @ 17-10-2006, 23:56) Ja, fy f*n vilken fars det här har blivit... vilket rövarband till ministrar han lyckades skrapa ihop Reinfeldt... Det där läkarintyget skulle jag med hemskt gärna vilja se - om det fanns nåt... Så som jag uppfattade Reinfeldts kommentar på Rapport tidigare ikväll så har han fullt förtroende för Billström och kommer inte att sparka honom trots att karln uppsåtligt har brutit mot lagen och låtit bli att betala TV-licensen i tio år! Varför är jag inte ett dugg förvånad...  Men det är ju en man, klart en man inte behöver gå. Två kvinnor har lämnat regeringen på mer eller mindre samma grunder (ohederlighet) men en karl kan sitta kvar. Snacka om olika måttstockar. ...typiskt. Nu när fifflarfruntimmerna har gått tycker jag att det är dags för ponnypojken att vifta med svansen och gå ut genom dörren en sista gång han också. Ponnypojken?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:15
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:13) Vår käre finansminister tillhör ju det hippa folket med frisyr med hästsvans. Jag antar att han har den för att vifta bort flugorna från sina argument.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:16
|

Medlem

|
CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 00:15) CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:13) Vår käre finansminister tillhör ju det hippa folket med frisyr med hästsvans. Jag antar att han har den för att vifta bort flugorna från sina argument. Det har jag helt missat! En politiker med svans *fniss* Det var innovativt må jag säga men går det hem hos folk?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:18
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:16) CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 00:15) CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:13) Vår käre finansminister tillhör ju det hippa folket med frisyr med hästsvans. Jag antar att han har den för att vifta bort flugorna från sina argument. Det har jag helt missat! En politiker med svans *fniss* Det var innovativt må jag säga men går det hem hos folk? Om det hade varit en annan sorts svans kompletterat med ett par horn i pannan hade det kanske passat bättre.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:56
|
Medlem
Antal inlägg: 1 057
Medlem nr: 1 309

|
CITAT (Bee @ 17-10-2006, 11:38) CITAT (KURT @ 17-10-2006, 07:19) Och Migrationsminister Tobias Billström har sjukanmält sig, det är tur för honom att inte arbetsgivaren kan begära läkarintyg från första sjukdagen ännu! Sånt här gör mig f*******d ! Vaddå sjuk! Han skäms och törs inte se folk i ögonen, det är väl ändå ingen sjukdom?? Här drar Försäkringskassan in sjukpeng till höger och vänster från folk som faktiskt behöver vara sjukskrivna och så kommer såna här som verkligen missbrukar systemet. Ja, ett litet läkarintyg från Billströms läkare skulle sitta fint. SKulle vara intressant att se vad en av FS förtroendeläkare har att säga om ett sådant.  Var det bättre att som Göran Persson inte sjukskriva sig vid sin höftoperation? Det hade kostat honom en massa pengar eftersom taket för sjukpenning - innan sossarna höjde det nu 1:a juli - var väldigt lågt i förhållande till hans lön! Hur många av oss vanliga medborgare kan ligga på sjukhus och genomgå operationer och jobba samtidigt? Det är så lätt att glömma!!!  Och att vara enögd!! OBS att jag också retar mig på att man sjukskriver sig för icke-sjukdomar, men man får ha perspektiv!
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 22:59
|
Medlem
Antal inlägg: 1 057
Medlem nr: 1 309

|
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 13:01) undrar hur många som haft barnflicka och som gett dem totalt 1000 kr eller mer  har alla skickat uppgift om det till skattemyndigheten eller biltvätt, trädgårdshjälp, hundvakt mm, det är nog ganska många som kan räknas som "arbetsgivare" isåfall tänk på det ni som har "anställda" en vacker dag kanske ni blir ministrar, och blir utsatta för hyenorna  Och hur många får kvitto hos frisören och skomakaren t.ex?
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2006, 23:36
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
CITAT (Fizzgigg @ 17-10-2006, 23:18) CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:16) CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 00:15) CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:13) Vår käre finansminister tillhör ju det hippa folket med frisyr med hästsvans. Jag antar att han har den för att vifta bort flugorna från sina argument. Det har jag helt missat! En politiker med svans *fniss* Det var innovativt må jag säga men går det hem hos folk? Om det hade varit en annan sorts svans kompletterat med ett par horn i pannan hade det kanske passat bättre.   Känns olustigt när jag läser vad ni skriver .... oavsett om det är en minister eller inte ... Är det vad ni lär era barn ... att det är OK att håna de som inte faller in i er mall hur människor skall se ut eller vara
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 00:41
|

Medlem

|
CITAT (Snöflinga @ 18-10-2006, 01:36)  Känns olustigt när jag läser vad ni skriver .... oavsett om det är en minister eller inte ... Är det vad ni lär era barn ... att det är OK att håna de som inte faller in i er mall hur människor skall se ut eller vara :unsure: Snacka om att läsa en-ögt. Här hånas ingen, läs en gång till och fundera på om inte du kanske förutsätter för mycket. Att ha en viss frisyr är väl upp till var och en, det jag tyckte var kul var att det var en MAN som hade svans (en frissa jag förknippar med tjejer). Att låta sig roas av något och håna någon är två olika saker. Lite på samma sätt som jag skulle fnissa förtjust åt en man i kjol eller en man i pumps. Men internskämt går inte hem på ett forum, det borde vi begripit, det kommer genast nån och inbillar sig att de vet bäst.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 00:50
|

Medlem

|
CITAT (Snöflinga @ 18-10-2006, 00:36)  Känns olustigt när jag läser vad ni skriver .... oavsett om det är en minister eller inte ... Är det vad ni lär era barn ... att det är OK att håna de som inte faller in i er mall hur människor skall se ut eller vara  För mig handlar det om att inge förtroende och att vara "klädd för sin roll" så att säga. Jag känner inte karln så han kan vara hur trevlig som helst, det har jag inte en aning om. Däremot har han en stil som gör att jag inte skulle lita på honom ens om han försökte sälja en dammsugare till mig. Jag höll på att skriva att "oavsett hur han ser ut måste han ju vara kompetent för annars hade han ju inte fått jobbet som minister". Sedan kom jag på att hans historia placerar honom i samma fack som ministrarna som redan har avgått och han (tillsammans medflera andra iofs) har snickrat ihop en ekonomisk politik som ställer till det för dem som inte har det så bra förspänt i samhället medan räkmackan har blivit lite räkigare för dem som har det bättre. Jag har respekterar gärna kompetent folk oavsett hur de ser ut, hur de klär sig eller hur de uppträder. Ett gott första intryck är ett litet steg på vägen. Än så länge har Anders Borg inte åstadkommit ett dugg som jag tycker är något att hänga i julgranen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|