Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya politikerskandalerna, Blir det deras fall?
          Nya politikerskandalerna
          Nya politikerskandalerna
          Jag tror att bägge tvingas avgå [ 21 ] ** [32.31%]
          Jag tror att handelsministern tvingas avgå [ 2 ] ** [3.08%]
          Jag tror att kulturministern tvingas avgå [ 11 ] ** [16.92%]
          Jag tror att bägge sitter kvar och att stormen blåser över [ 31 ] ** [47.69%]
          Totalt antal röster: 73
          Gäster kan inte rösta 
          Margaretha
          Inlägg 11-10-2006, 11:24
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

CITAT (askar @ 11-10-2006, 10:12)
          Gamla och  handikappade har rätt till hjälp och behöver
          inte anlita privat.
          De är därför inte beroende av eller "tjänar på"  ev pigavdrag.

Dessvärre stämmer det inte! Hemtjänsten får bara göra vissa saker. Fönsterputsning måste de bl.a. köpa privat, liksom om någon hylla behöver torkas högt upp osv, osv. Har du en dörr med en glasruta får de torka av träet, men inte rutan t.ex. De får inte dra fram en soffa och torka bakom. Det är mycket begränsat.

Min gamla mor får anlita en privat firma - vit! - för vissa saker, hemtjänsten för vissa och Fixar-Malte för vissa! Det behövs organisationsförmåga för att få ha rent och snyggt ikring sig fast man är 90 år och har sin anhöriga långt bort. sad.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 11-10-2006, 11:31
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Margaretha @ 11-10-2006, 12:24)
          inte anlita privat.

Dessvärre stämmer det inte! Hemtjänsten får bara göra vissa saker. Fönsterputsning måste de bl.a. köpa privat, liksom om någon hylla behöver torkas högt upp osv, osv. Har du en dörr med en glasruta får de torka av träet, men inte rutan t.ex. De får inte dra fram en soffa och torka bakom. Det är mycket begränsat.

Min gamla mor får anlita en privat firma - vit! - för vissa saker, hemtjänsten för vissa och Fixar-Malte för vissa! Det behövs organisationsförmåga för att få ha rent och snyggt ikring sig fast man är 90 år och har sin anhöriga långt bort. sad.gif

Ja hemtjänsten torkar bara upp till en viss hjöd. Allt ovanför det bryr dom sig inte om.

Är ju samma sak för dom som bor i servicehuset. Dom måste betala för städningen men det är inte så värst mycket med den

Elisabeth

Citera
          askar
          Inlägg 11-10-2006, 11:44
          Länk hit: #23

Gäster

inte anlita privat.

Jag har mailat socialchefen och hoppas få svar idag.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 11-10-2006, 12:36
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

inte anlita privat.

Fast det där skiljer sig väldigt mellan olika kommuner och hemtjänster.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-10-2006, 18:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Frågan är om skulden bara skall falla på fifflarna eller om Reinfeldt skall få sig en duvning också? Sånt här skall inte få förekomma, framför allt inte såna här uppenbara klantigheter. Det tyder på lite allmän klantighet och som jag skrivit tidigare, man har fått ta djupt med skeden och fått med bottenskrapet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 11-10-2006, 18:14
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Jag är mest imponerad över att någon lyckats komma undan licensen så länge, jag klarade mig inte mer än fem år efter att jag flyttat hemifrån biggrin.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          andersen
          Inlägg 11-10-2006, 18:22
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Det här är bara början, vänta ni cirkusen kommer att fortsätta tills den här regeringen avgår , dom lär alldrig sitta hela perioden.. kommer ihåg hur det var förra gången.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          askar
          Inlägg 11-10-2006, 18:26
          Länk hit: #28

Gäster

Jättestor skandal är det väl att Radiotjänst vd Lars Lindberg
          säger att han inte ens tänker polisanmäla Cecilia Stegö Chilò ohmy.gif mad.gif

Jag tycker faktiskt att alla de som ertappats att ha tv men inte betala
          licens och blivit bötfällda... nu ska begära att få pengarna återbetalda. mad.gif

Tänk om merparten gjorde som CSC... och inte betalade
          Med tanke på att de flesta ändå inte blir sk offentliga personer
          och därmed inte kommer granskas av media så.....
          Hur liten skulle då inte licenskassan vara. rolleyes.gif

Citera
          gbmaja
          Inlägg 11-10-2006, 18:27
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 8 512

CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2006, 19:09)
          Frågan är om skulden bara skall falla på fifflarna eller om Reinfeldt skall få sig en duvning också? Sånt här skall inte få förekomma, framför allt inte såna här uppenbara klantigheter. Det tyder på lite allmän klantighet och som jag skrivit tidigare, man har fått ta djupt med skeden och fått med bottenskrapet.

Varför ska Reinfelt ha sig en duvning. Han har säkert frågat dem om de har några lik i garderoben, då är det väl upp till dem att berätta det. De måste ju inse själva att det kommer att grävas i deras förflutna för att få fram de här grejerna. De får skylla sig själva

Citera
          askar
          Inlägg 11-10-2006, 18:28
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (andersen @ 11-10-2006, 19:22)
          Det här är bara början, vänta ni cirkusen kommer att fortsätta tills den här regeringen avgår , dom lär alldrig sitta hela perioden.. kommer ihåg hur det var förra gången.

Åjo... nog kommer de sitta perioden ut och kanske ännu en till.
          Visst minns vi också alla skandaler sosseregeringen serverat.

Det är inte hälsosamt att vara enögd... båda sidor... röd och blå
          ska hållas under luppen. smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 11-10-2006, 18:29
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-10-2006, 12:01)
          CITAT (kristerh @ 11-10-2006, 11:57)
          Att inte betala tv licensen tycker jag inte är fel, det borde alla neka att göra, jag tycker den borde betalas via skattsedeln wink.gif
          eftersom hon verkar vara emot licensen kanske hon kan arbeta för att avskaffa den.

Nuförtiden är det ju så svindyrt ändå med TV så nu borde TV-licensen avskaffas tycker jag. Fast jag tycker ändå det var fel gjort att inte betala TV-licensen under 16 års tid.

i och med digitaliseringen, borde licensen försvinna....du betalar ju för ditt TV-tittande genom boxen numera smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-10-2006, 18:30
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Whiskuchi @ 11-10-2006, 19:14)
          Jag är mest imponerad över att någon lyckats komma undan licensen så länge, jag klarade mig inte mer än fem år efter att jag flyttat hemifrån  :D

Iofs men jag tror inte att tv-pejlare har rätt att tvinga sig in hos folk och inspektera. Så man kan ju fortsätta att hårdnackat neka till alla anklagelser om att man har tv.

Egentligen ville inte jag betala tvlicens mitt första år som tv-ägare. Jag tyckte det var orättvist att vi som bodde i studentkorridor skulle betala dubbel avgift, dels genom hyran då det ingick en gemensam tv i dagrummet och dels för min egen tv på rummet. Jag kollade aldrig på den gemensamma tv eftersom den stod i källaren i grannhuset och jag ville inte kila över dit bara för att glutta på tv några minuter. Men eftersom jag ändå betalade för tv indirekt så tyckte jag det var onödigt att anmäla min. Men sedan betalade föräldrarna min tv licens första kvartalet, sen fick jag forstsätta.

Men jag tycker det är dålig stil att låta bli att betala för sig i 16 år av ideologiska skäl. Då borde jag i konsekvensens namn få låta bli att betala en del av skatten om jag är ideologisk motståndare till subventionerad städning i Lidingöhem. Det blir ju tyvärr anarki i slutändan om alla skulle välja vad de själva vill betala skatt för.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          askar
          Inlägg 11-10-2006, 18:37
          Länk hit: #33

Gäster

CITAT (Leocarpus @ 11-10-2006, 19:30)
          Jag är mest imponerad över att någon lyckats komma undan licensen så länge, jag klarade mig inte mer än fem år efter att jag flyttat hemifrån  biggrin.gif

Iofs men jag tror inte att tv-pejlare har rätt att tvinga sig in hos folk och inspektera. Så man kan ju fortsätta att hårdnackat neka till alla anklagelser om att man har tv.

Egentligen ville inte jag betala tvlicens mitt första år som tv-ägare. Jag tyckte det var orättvist att vi som bodde i studentkorridor skulle betala dubbel avgift, dels genom hyran då det ingick en gemensam tv i dagrummet och dels för min egen tv på rummet. Jag kollade aldrig på den gemensamma tv eftersom den stod i källaren i grannhuset och jag ville inte kila över dit bara för att glutta på tv några minuter. Men eftersom jag ändå betalade för tv indirekt så tyckte jag det var onödigt att anmäla min. Men sedan betalade föräldrarna min tv licens första kvartalet, sen fick jag forstsätta.

Men jag tycker det är dålig stil att låta bli att betala för sig i 16 år av ideologiska skäl. Då borde jag i konsekvensens namn få låta bli att betala en del av skatten om jag är ideologisk motståndare till subventionerad städning i Lidingöhem. Det blir ju tyvärr anarki i slutändan om alla skulle välja vad de själva vill betala skatt för.

Pejlare får absolut inte tränga sej in hos folk!
          Även om du har teven påslagen så har du rätt att neka denne att komma in.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 11-10-2006, 18:46
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (askar @ 11-10-2006, 19:37)
          CITAT (Leocarpus @ 11-10-2006, 19:30)
          Jag är mest imponerad över att någon lyckats komma undan licensen så länge, jag klarade mig inte mer än fem år efter att jag flyttat hemifrån  biggrin.gif

Pejlare får absolut inte tränga sej in hos folk!
          Även om du har teven påslagen så har du rätt att neka denne att komma in.

Får de komma in över huvud taget egentligen? Ens om man säger "kom in"? Har hört motsatsen, men minns inte var..

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          askar
          Inlägg 11-10-2006, 18:50
          Länk hit: #35

Gäster

CITAT (Whiskuchi @ 11-10-2006, 19:46)
          Får de komma in över huvud taget egentligen? Ens om man säger "kom in"? Har hört motsatsen, men minns inte var..

Det är väl klart att de får komma in om du du ber dem.

Vore ganska komiskt annars... jag säger "kom in"
          och pejlaren säger... nej jag får inte wink.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-10-2006, 18:55
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (KURT @ 11-10-2006, 13:10)
          Att inte betala tv licensen tycker jag inte är fel, det borde alla neka att göra, jag tycker den borde betalas via skattsedeln wink.gif
          eftersom hon verkar vara emot licensen kanske hon kan arbeta för att avskaffa den.

Vilken skattsedel? Cecilia Stegö Chilò tycker ju inte att man skall betala skatt heller, även om hon förmodligen tycker att man skall göra det så länge hon är minister så att hon kan få sin feta lön. Om hon hade ideologiska skäl att inte betala TV-licensen så har de tydligen ändrats nu, eftersom hon skall betala tillbaka 20 000 kr (det var nog mer än 16 år!).

Då återstår det bara för henne och Maria Borelius att betala tillbaka skatten, annars bör de nog avstå från sin lön.

De borde inte sitta på ministerposter ens från första början tycker jag. Båda är politiska noviser och båda har dessutom visat sig oärliga, båda har medvetet brutit svea rikes lag och därefter förlett Reinfeldt att tro att de inte har några lik i garderoben.

F ö handlade inte deras köp av svart arbetskraft om ideologisk inställning - det kan jag slå va d om - utan ren och skär snikenhet; mycket vill ha mer. Allt annat är bara rökridåer och bortförklaringar.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          gbmaja
          Inlägg 11-10-2006, 18:56
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 8 512

CITAT (pejori @ 11-10-2006, 19:29)
          Att inte betala tv licensen tycker jag inte är fel, det borde alla neka att göra, jag tycker den borde betalas via skattsedeln ;)

Nuförtiden är det ju så svindyrt ändå med TV så nu borde TV-licensen avskaffas tycker jag. Fast jag tycker ändå det var fel gjort att inte betala TV-licensen under 16 års tid.

i och med digitaliseringen, borde licensen försvinna....du betalar ju för ditt TV-tittande genom boxen numera :)

Jag håller med! Varför betala till två parter för att få titta på sin TV ifred :angry:

Citera
          askar
          Inlägg 11-10-2006, 19:01
          Länk hit: #38

Gäster

CITAT (LadyG @ 11-10-2006, 19:55)
          Båda är politiska noviser och båda har dessutom visat sig oärliga, båda har medvetet brutit svea rikes lag och därefter förlett Reinfeldt att tro att de inte har några lik i garderoben.

Reinfeldt visste väl om att Maria Borelius haft "svarta" barnflickor.

Att hon nu har missat några veckors tv-licens är ju larvigt att
          media blåser upp. Hon har ju flyttat till Sverige för bara 6 veckor sedan.

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-10-2006, 19:02
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (gbmaja @ 11-10-2006, 20:56)
          CITAT (pejori @ 11-10-2006, 19:29)

i och med digitaliseringen, borde licensen försvinna....du betalar ju för ditt TV-tittande genom boxen numera smile.gif

Jag håller med! Varför betala till två parter för att få titta på sin TV ifred mad.gif

För att i det ena fallet betalar du TV-leverantören för att de ska leverera signalerna, i det andra fallet betalar du för att få titta på Public Service Kanalerna. De borde kunna organisera det där till en enda avgift, så skulle folk klaga mindre.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 11-10-2006, 19:18
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (LadyG @ 11-10-2006, 20:02)
          För att i det ena fallet betalar du TV-leverantören för att de ska leverera signalerna, i det andra fallet betalar du för att få titta på Public Service Kanalerna. De borde kunna organisera det där till en enda avgift, så skulle folk klaga mindre.

...eller "i andra fallet betalar du för att du råkar ha en TV-mottagare, vare sig du tittar på Public Service-kanalerna eller ej"
          Jag tycker det är fel fel fel att alla måste betala för Public Service, även om man inte nyttjar det mad.gif

--------------------

Citera

14 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 07:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon