| |
|
  |
Nya politikerskandalerna, Blir det deras fall? |
|
|
|
|
18-10-2006, 00:55
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 02:50) Jag höll på att skriva att "oavsett hur han ser ut måste han ju vara kompetent för annars hade han ju inte fått jobbet som minister". Sedan kom jag på att hans historia placerar honom i samma fack som ministrarna som redan har avgått och han (tillsammans medflera andra iofs) har snickrat ihop en ekonomisk politik som ställer till det för dem som inte har det så bra förspänt i samhället medan räkmackan har blivit lite räkigare för dem som har det bättre. Man måste inte vara kompetent för att bli minister heller, det räcker att du har rätt kontakter - inte kan du väl påstå att Jan O Carlsson var någon lyckad minister var man än satte honom, eller att Rosengren och Nuder varit speciellt bra de heller?  Nej, utnämningen är ingen garanti för att de vet vad de gör, det får tiden utvisa.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 01:01
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
CITAT (LadyG @ 18-10-2006, 01:55) Man måste inte vara kompetent för att bli minister heller, det räcker att du har rätt kontakter - inte kan du väl påstå att Jan O Carlsson var någon lyckad minister var man än satte honom, eller att Rosengren och Nuder varit speciellt bra de heller?  Nej, utnämningen är ingen garanti för att de vet vad de gör, det får tiden utvisa.  Var det inte någon känd citatnisse som konstaterade att "En människa är summan av sina handlingar"? Dåliga nyheter för Borg än så länge i så fall.
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 01:06
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 03:01) CITAT (LadyG @ 18-10-2006, 01:55) Man måste inte vara kompetent för att bli minister heller, det räcker att du har rätt kontakter - inte kan du väl påstå att Jan O Carlsson var någon lyckad minister var man än satte honom, eller att Rosengren och Nuder varit speciellt bra de heller?  Nej, utnämningen är ingen garanti för att de vet vad de gör, det får tiden utvisa.  Var det inte någon känd citatnisse som konstaterade att "En människa är summan av sina handlingar"? Dåliga nyheter för Borg än så länge i så fall. Mjo, det känner jag igen men jag har ingen aning om vem det var som sa det. Ingenting politikerna gjort hittils har gett mig anledning att känna förtroende för dem, deras kompetens och hederlighet. Anders Borg begick dessutom sina fel EFTER att han suttit i regeringskansliet, han var alltså inte ny politiker eller okunnig. Han visste mycket väl om vad ett jobb i regeringen innebär och vad som krävs, och han struntade i det och gjorde som han ville ändå det vill säga begå lagbrott.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 02:35
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Gossen Ruda @ 17-10-2006, 21:18) Efter lite funderingar så anser jag att jag inte vill se nån av licensskolkarna i varken regering eller riksdag. Deras val att inte anmäla TV-innehav tycks ha varit en klar politisk markering att dom inte anser sig behöva följa av riksdagen fattade lagar och regler. Att dom då skulle kunna ta plats i den församlingen själva är för mig helt främmande. Kan jag då strunta i dom lagar som dom i sin tur fattar? Polsk riksdag eller bara lätt anarki? Det där inlägget har jag nu sugit på " bra många timmar ", och jag kan inte komma fram till nåt annat än att jag håller med dig. Jag menar.....om det skulle vara så enkelt som att jag inte håller med en viss falang, om ett visst lagförslag.....då behöver jag alltså inte rätta mig därefter  . Jösses så enkelt livet vore då. Mina egna lagar och regler  , livet vore " pice of cake "
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 06:13
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
strunt samma.
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
18-10-2006, 06:55
|
Gäster

|
Kan någon tala om för mej varför det tydligen är så mycket värre att Anders Borg möjligen har haft svart barnvakt än att Thomas Bodström har haft svart barnflicka? Varför är det så mycket värre att Stegö haft svart barnomsorg än att nya SVT-chefen Eva Hammilton har haft det? Visserligen är ju Hammilton inte minister, men har säkerligen större makt och inflytande än en kulturminister. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 07:02
|
Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34

|
CITAT (birgitek @ 18-10-2006, 07:55) Kan någon tala om för mej varför det tydligen är så mycket värre att Anders Borg möjligen har haft svart barnvakt än att Thomas Bodström har haft svart barnflicka? Varför är det så mycket värre att Stegö haft svart barnomsorg än att nya SVT-chefen Eva Hammilton har haft det? Visserligen är ju Hammilton inte minister, men har säkerligen större makt och inflytande än en kulturminister. Birgit Ek Anders Borg har ju inte heller avgått (fast nu har det ju framkommit attt det inte bara var barnvakt, han har också haft en polsk städerska svartanställd i 7 år och pga att hon inte hade arbetstillstånd tvingat ner hennes lön), de två som avgick gjorde det till stor del pga hur de hanterade krisen. Stegö hamnade inte i kris pga att hon haft svart arbetskraft, utan pga att hon inte betalt tv-licens, och därmed diskvalificerat sig för allt arbete som har med public service att göra. Om Eva Hammilton inte betalat TV-licens så bör hon givetvis avgå! Statsminsitern har förövrigt passat på att hota Radiotjänst, så nu lär han åter anmälas till KU.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 07:33
|
Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34

|
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 11:41) CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 09:08) Vågar man skriva en liten skojig historia som jag hörde i morse? Några kanske kan fnissa lite i alla fall :rolleyes:
Nya Moderaterna har sagt att det ska löna sig att arbeta. Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka :P vad jag vet så har de inte fått ut "lönen" ännu de måste begära att få ut den, jag tvivlar på att de kommer att göra det och gör de det så håller jag med alla olyckskorpar o krösamajor i den här tråden om allt de sagt (om just de personerna) Borelius mfl. Stegö vill ha 1,2 miljoner
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 07:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (KURT @ 18-10-2006, 08:33) CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 11:41) CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 09:08) Vågar man skriva en liten skojig historia som jag hörde i morse? Några kanske kan fnissa lite i alla fall :rolleyes:
Nya Moderaterna har sagt att det ska löna sig att arbeta. Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka :P vad jag vet så har det inte fått ut "lönen" ännu de måste begära att få ut den, jag tvivlar på att de kommer att göra det och gör de det så håller jag med alla olyckskorpar o krösamajor i den här tråden om allt de sagt (om just de personerna) Borelius mfl. Stegö vill ha 1,2 miljonerHutlöst, men ofta handlar det ju om, att de har sagt upp sej från ett annat jobb. Ingen skulle ställa upp utan någon trygghet, utan några månaders "fallskärm". Det handlar inte bara om en veckas jobb... Fast summorna är helt orealistiska.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 07:54
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (birgitek @ 18-10-2006, 07:55) Kan någon tala om för mej varför det tydligen är så mycket värre att Anders Borg möjligen har haft svart barnvakt än att Thomas Bodström har haft svart barnflicka? Varför är det så mycket värre att Stegö haft svart barnomsorg än att nya SVT-chefen Eva Hammilton har haft det? Visserligen är ju Hammilton inte minister, men har säkerligen större makt och inflytande än en kulturminister. Birgit Ek Det beror kanske på att den nuvarande "regeringen" har lovat att klämma åt alla fuskare, fast det gällde kanske bara när nån arbetare lyckats bluffa åt sig lite extra ersättning och inte när dom själva felar. Sen skall det givetvis ställas högre krav på riksdagsmän och ministrar eftersom dom är satta av oss att sköta landet. Det är samma princip som att det blir större rabalder när en polisman begår ett lagbrott än när en vanlig medborgare gör samma sak. Beträffande den förra regeringens felsteg så är det för sent att klaga nu. Nu skall dom nya grillas. Beträffande Borg så gillar jag inte hans minspel och kroppshållning när han får frågor, han trixar hit och dit. Beror kanske på att han inte gillar frågorna. Sen har vi den föhnade fähunden också men det får räcka nu för tillfället.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 07:55
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (birgitek @ 18-10-2006, 07:55) Kan någon tala om för mej varför det tydligen är så mycket värre att Anders Borg möjligen har haft svart barnvakt än att Thomas Bodström har haft svart barnflicka? Varför är det så mycket värre att Stegö haft svart barnomsorg än att nya SVT-chefen Eva Hammilton har haft det? Visserligen är ju Hammilton inte minister, men har säkerligen större makt och inflytande än en kulturminister. Birgit Ek Den ena är inte bättre än den andra givetvis. Som KURT skriver, så är det licensskolket som är det större problemet för dom. Borelius föll nog på sommarhuset. Dock, så förstår jag faktiskt inte varför några försvarar detta fortfarande. När du skriver om Anders Borg så använder du orden "möjligen har haft svart barnvakt", och när det gäller Thomas Bodström använder du orden "har haft svart barnflicka" Hårfint, javisst. Men ändå en markering för att bagatellisera den borgeliga regeringens klavertramp och förstärka sossarnas dito.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 07:57
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 18-10-2006, 08:55) När du skriver om Anders Borg så använder du orden "möjligen har haft svart barnvakt", och när det gäller Thomas Bodström använder du orden "har haft svart barnflicka" Hårfint, javisst. Men ändå en markering för att bagatellisera den borgeliga regeringens klavertramp och förstärka sossarnas dito.  Det har blivit rena kvällstidningsjournalistik både i Rapport, Aktuellt..
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 09:11
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Och nu kommer det fram att Stegö aldrig betalt TV-licensen! Varför då?! Jo, hon var arg på monopolet Jösses säger jag bara! Tänk om det vore så lätt i livet att man bara behöver ogilla något för att slippa ta del av det
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 10:54
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
Läste i tidningen i morse att vår kära fd stadsminister själv är under utredning för brott, något med arbetsmiljölagen som han struntat i vid bygget av hans lilla stuga
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 11:18
|
Medlem
Antal inlägg: 1 057
Medlem nr: 1 309

|
CITAT (kristerh @ 18-10-2006, 11:54) Läste i tidningen i morse att vår kära fd stadsminister själv är under utredning för brott, något med arbetsmiljölagen som han struntat i vid bygget av hans lilla stuga  Det finns säkert många, många lik i garderober både i den nya och den gamla regeringen. Men media har tydligen tänkt vara tredje makten den här gången och ta död på regeringen. Har det någon gång undersökts om Mona Sahlin och hennes medsystrar i det socialdemokratiska partiet haft svart barnvakt, bett någon väns tonårsdotter hämta barnen på dagis en gång i veckan mot ersättning? Och vem passade Göran Perssons barn när de var små? Hade han hemmafru? Jag tror inte att han var hemmapappa i alla fall. Det visade sig ju vara många politiker som inte betalt TV-avgiften. Från alla partier. Tyvärr tror jag att det aldrig varit så mycket grävande som nu. Det känns hysteriskt det här drevet. Och det obehagliga är att journalister i allmänhet inte själva alltid har så hög moral. Därmed försvarar jag inte fusket med vare sig det ena eller det andra. Det var helt i sin ordning att de två damerna fick avgå. Överklassfasoner behöver vi inte i regeringen. Men nu får väl ändå regeringen ha arbetsro!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 11:22
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (kristerh @ 18-10-2006, 11:54) Läste i tidningen i morse att vår kära fd stadsminister själv är under utredning för brott, något med arbetsmiljölagen som han struntat i vid bygget av hans lilla stuga  Ja lika goda kålsupare är de allihopa - röd som blå. "Tillfället gör tjuven" brukar man säga - och sitter man i toppen och har chansen att roffa åt sig så gör man det - oavsett om man är röd eller blå. Ärliga toppolitiker finns inte. Ju fler skramlande skelett som ramlar ur garderoberna desto större politikerförakt skapas...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 11:25
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (KURT @ 18-10-2006, 08:33) Usch, hon borde givetvis få samma a-kassa som vi andra. Eller vänta nu, hon har säkert inte betalt in a-kasseavgiften. Fast, det spelar väl ingen roll, slutar man självmant sitt jobb pga mobbning, stress, icke-tillåten arbetsskada, då får man ingen a-kassa ändå. Socialen nästa för Stegö alltså.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 11:39
|

Medlem

|
CITAT (Pirum @ 18-10-2006, 12:25) CITAT (KURT @ 18-10-2006, 08:33) Usch, hon borde givetvis få samma a-kassa som vi andra. Eller vänta nu, hon har säkert inte betalt in a-kasseavgiften. Fast, det spelar väl ingen roll, slutar man självmant sitt jobb pga mobbning, stress, icke-tillåten arbetsskada, då får man ingen a-kassa ändå. Socialen nästa för Stegö alltså. A-kassa Nämen det förstår du väl att såna lagar gäller ju bara vanliga människor.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 12:12
|

Medlem

|
Varför får vi inte reda på alla licens-skolkare i den gamla regeringen? Hade de aldrig barnfickor utan att betala arbetsgivareavgifter?
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2006, 12:13
|

Medlem

|
CITAT (Hannele @ 18-10-2006, 13:12) Varför får vi inte reda på alla licens-skolkare i den gamla regeringen? Hade de aldrig barnfickor utan att betala arbetsgivareavgifter? Det blir nog deras tur efter nästa val ska du se
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|