Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 11 12 13 14 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya politikerskandalerna, Blir det deras fall?
          Nya politikerskandalerna
          Nya politikerskandalerna
          Jag tror att bägge tvingas avgå [ 21 ] ** [32.31%]
          Jag tror att handelsministern tvingas avgå [ 2 ] ** [3.08%]
          Jag tror att kulturministern tvingas avgå [ 11 ] ** [16.92%]
          Jag tror att bägge sitter kvar och att stormen blåser över [ 31 ] ** [47.69%]
          Totalt antal röster: 73
          Gäster kan inte rösta 
          Betty
          Inlägg 19-10-2006, 08:33
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (AnitaGg @ 19-10-2006, 09:32)
          CITAT (askar @ 19-10-2006, 09:16)

Kan man verkligen polisanmäla 6000 personer utan att namnge dom?
          Tänk om 5000 av dom faktiskt nyss har köpt en TV.
          Hur många ungdomar flyttar hemifrån varje vecka t.ex.?
          Urkorkat tycker jag i alla fall.

Man måste väl i alla fall peka ut personer i en anmälan och också ha belägg för att dom haft TV länge.

Men det är väl bra att polisen har jobb i alla fall, så kanske dom kan gå ur A-kassan laugh.gif

Saxat ur artikeln:
          CITAT
          " Det ligger ett missförstånd i botten när det gäller de här siffrorna. Vi har 5 000 nyanmälningar varje vecka i vanliga fall, säger Lars Lindberg. Förra veckan hade vi 2 000 fler än normalt."

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          askar
          Inlägg 19-10-2006, 09:00
          Länk hit: #242

Gäster

Kanske "bara" 2000 anmälningar... och bland dem
          bör Norrbottens SSU-ordförande finnas med.
          Han har öppet erkänt att han struntat i att betala.

SSU-basen har inte betalat på 4 år!

Citera
          kristerh
          Inlägg 19-10-2006, 10:21
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Tycker att det var bra att anmäla samtliga nytillkommna licensbetalare,
          varför ska de särbehandlas, och visst om folk precis köpt tv wink.gif så är det bra med det, då är det bara att avskriva dem.

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 19-10-2006, 11:21
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Är det någon som har förskt att säga upp tv-licensen? smile.gif Jag gjorde det när jag flyttade ihop med min käresta och det verkade jättesmidigt, det var bara att ringa och berätta att man ville säga upp tv-licensen, varför och kontaktuppgifterna (så att de inte skulel skicka fler räkningar). Lite senare fick jag ett brev om att jag inte betalade tv-licensen och ombads göra det. Jag ringde till Kiruna och rättade till deras lilla miss. Ett par månader senare ringer de och säger att "vi ser att du inte betalar tv-licens, varför då?" och så började vi om från början igen.
          Jag måste säga att de är väldig tvänliga och tillmötesgående men de har blivit lite Hotel California-vibbar över hela historien: "You can check out any time you like, but you can never leave". smile.gif

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 19-10-2006, 11:37
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (kristerh @ 19-10-2006, 11:21)
          Tycker att det var bra att anmäla samtliga nytillkommna licensbetalare,
          varför ska de särbehandlas, och visst om folk precis köpt tv wink.gif så är det bra med det, då är det bara att avskriva dem.

Frågan är väl kanske om det är vettigt att polisanmäla folk för att dom eventuellt kan ha begått ett brott.
          Personligen tycker jag väl att det är att ta i lite.
          Brukligt är väl att det först finns en misstanke om brott.

Man upplever lite att borgeliga väljare har gått i försvarsposition nu när det visade sig att deras gunstlingar som
          skulle stoppa mygel m.m. är lika goda kålsupare som alla andra. Det har tydligen tagit hårt.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          KURT
          Inlägg 19-10-2006, 11:41
          Länk hit: #246

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Med anledning av de fuskande svenska ministrarna passade journalisterna på att fråga de finländska ministrarna om de betalde TV-licensen, där är inte uppgifterna publika. Men nu visar det sig att alla de finländska ministrarna (bestående av Centern i Finland, Finlands Socialdemokratiska Parti och Svenska folkpartiet i Finland) betalar TV-licens. Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet.

Citera
          askar
          Inlägg 19-10-2006, 11:58
          Länk hit: #247

Gäster

CITAT (Fizzgigg @ 19-10-2006, 12:21)
          Är det någon som har förskt att säga upp tv-licensen?  :) Jag gjorde det när jag flyttade ihop med min käresta och det verkade jättesmidigt, det var bara att ringa och berätta att man ville säga upp tv-licensen, varför och kontaktuppgifterna (så att de inte skulel skicka fler räkningar). Lite senare fick jag ett brev om att jag inte betalade tv-licensen och ombads göra det. Jag ringde till Kiruna och rättade till deras lilla miss. Ett par månader senare ringer de och säger att "vi ser att du inte betalar tv-licens, varför då?" och så började vi om från början igen.
          Jag måste säga att de är väldig tvänliga och tillmötesgående men de har blivit lite Hotel California-vibbar över hela historien: "You can check out any time you like, but you can never leave".  :)

Om skriftlig bekräftelse på avanmälan inte erhållits inom 2-3 veckor, kontakta Radiotjänst. Avgiftsskyldigheten upphör fr.o.m. det datum din avanmälan inkommit till Radiotjänst, den kan inte ske retroaktivt (bakåt i tiden). Observera att det alltid är den tv-avgiftsskyldige som ansvarar för att avanmälan kommer Radiotjänst tillhanda

Radiotjänst.

Citera
          kristerh
          Inlägg 19-10-2006, 12:27
          Länk hit: #248

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (AnitaGg @ 19-10-2006, 12:37)
          Man upplever lite att borgeliga väljare har gått i försvarsposition nu när det visade sig att deras gunstlingar som
          skulle stoppa mygel m.m. är lika goda kålsupare som alla andra. Det har tydligen tagit hårt.

Gunstlingar var väl att ta i wink.gif men jag anser att alla ska behandlas lika,
          det finns nog en hel del av dem som anmält sitt tv innehav på sista tiden som varit utan att betala lika många år som de fuskande gunstlingarna unsure.gif

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 19-10-2006, 12:51
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (askar @ 19-10-2006, 12:58)
          Är det någon som har förskt att säga upp tv-licensen?  smile.gif Jag gjorde det när jag flyttade ihop med min käresta och det verkade jättesmidigt, det var bara att ringa och berätta att man ville säga upp tv-licensen, varför och kontaktuppgifterna (så att de inte skulel skicka fler räkningar). Lite senare fick jag ett brev om att jag inte betalade tv-licensen och ombads göra det. Jag ringde till Kiruna och rättade till deras lilla miss. Ett par månader senare ringer de och säger att "vi ser att du inte betalar tv-licens, varför då?" och så började vi om från början igen.
          Jag måste säga att de är väldig tvänliga och tillmötesgående men de har blivit lite Hotel California-vibbar över hela historien: "You can check out any time you like, but you can never leave".  smile.gif

Om skriftlig bekräftelse på avanmälan inte erhållits inom 2-3 veckor, kontakta Radiotjänst. Avgiftsskyldigheten upphör fr.o.m. det datum din avanmälan inkommit till Radiotjänst, den kan inte ske retroaktivt (bakåt i tiden). Observera att det alltid är den tv-avgiftsskyldige som ansvarar för att avanmälan kommer Radiotjänst tillhanda

Radiotjänst.

Japp, och jag fick deras brev också. Vilket inte stoppade dem ett ögonblick. Så de sköter sig jättebra, fast ändå inte, på något vis.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 19-10-2006, 12:56
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Fizzgigg @ 19-10-2006, 14:51)
          CITAT (askar @ 19-10-2006, 12:58)
          Är det någon som har förskt att säga upp tv-licensen?  smile.gif Jag gjorde det när jag flyttade ihop med min käresta och det verkade jättesmidigt, det var bara att ringa och berätta att man ville säga upp tv-licensen, varför och kontaktuppgifterna (så att de inte skulel skicka fler räkningar). Lite senare fick jag ett brev om att jag inte betalade tv-licensen och ombads göra det. Jag ringde till Kiruna och rättade till deras lilla miss. Ett par månader senare ringer de och säger att "vi ser att du inte betalar tv-licens, varför då?" och så började vi om från början igen.
          Jag måste säga att de är väldig tvänliga och tillmötesgående men de har blivit lite Hotel California-vibbar över hela historien: "You can check out any time you like, but you can never leave".  smile.gif

Radiotjänst.

Japp, och jag fick deras brev också. Vilket inte stoppade dem ett ögonblick. Så de sköter sig jättebra, fast ändå inte, på något vis.

Så länge de inte kommer med några fakturor och förseningsavgifter är det väl lugnt? tongue.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 19-10-2006, 19:57
          Länk hit: #251

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41)
          Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet.

Det där var väl ett ganska uselt generaliserande.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          KURT
          Inlägg 20-10-2006, 05:56
          Länk hit: #252

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 19-10-2006, 20:57)

Anki

Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken.

Citera
          Gillan
          Inlägg 20-10-2006, 06:41
          Länk hit: #253

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (KURT @ 20-10-2006, 06:56)

Anki

Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken.

Sen är det väl tyvärr så , att de, bland andra, varit de som skrikit högst om alla bidragsfuskare, och att vi borde ha strängare straff... osv. Och då tycker i alla fall jag, att man kan begära att de åtminstonde sopar rent framför egen dörr innan de ger sig på andra wacko.gif

Det är ju faktiskt så, att det du kräver av andra, det får du också lov att kräva av dig själv. Annars ser det ju onekligen lite underligt ut wink.gif

Men det är min ståndpunkt det sleep.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 20-10-2006, 10:32
          Länk hit: #254

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 07:41)

Anki

Sen är det väl tyvärr så , att de, bland andra, varit de som skrikit högst om alla bidragsfuskare, och att vi borde ha strängare straff... osv. Och då tycker i alla fall jag, att man kan begära att de åtminstonde sopar rent framför egen dörr innan de ger sig på andra wacko.gif

Det är ju faktiskt så, att det du kräver av andra, det får du också lov att kräva av dig själv. Annars ser det ju onekligen lite underligt ut wink.gif

Håller helt med dig Evgeni men jag tycker fortfarande det handlar om individer inte ett parti. Då är det ju lika sant att "de svenska socialdemokraterna verkar vara ganska unika i sitt ogenerande fuskande" eller............
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gillan
          Inlägg 20-10-2006, 10:59
          Länk hit: #255

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Anki på Öland @ 20-10-2006, 11:32)
          CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 07:41)

Anki

Håller helt med dig Evgeni men jag tycker fortfarande det handlar om individer inte ett parti. Då är det ju lika sant att "de svenska socialdemokraterna verkar vara ganska unika i sitt ogenerande fuskande" eller............
          Anki

Visst har du rätt i det Anki smile.gif. Ungefär som om att säga att " alla svenskar...........eller " alla " blondiner.........osv. Och så vill vi ju inte ha det smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          KURT
          Inlägg 20-10-2006, 11:00
          Länk hit: #256

Medlem

I det här fallet har ett antal ministrar, ordföranden för ungdomsförbundet, partisekreteraren och flera kommunalråd, alla från moderaterna kommits på med att fuska. Och ledande moderater fortsätter att försvara detta fuskande.

Citera
          birgitek
          Inlägg 20-10-2006, 11:02
          Länk hit: #257

Gäster

Anki

Oh,heliga enfald och enkelspårighet......
          Birgit Ek

Citera
          Pirum
          Inlägg 20-10-2006, 11:50
          Länk hit: #258

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Hum, totala utbetalningarna från A-kassan var i september ca 2 miljarder, samtidigt uppskattas skattemyglet per månad ligga på ca 10 miljarder, jag tycker alltså det verkar vettigare att sätta in insatser mot skattefusk (svartanställningar etc) än att spara några procent på att försämra för de arbetslösa. (Arbetslösa som får a-kassa och jobbar svart ska såklart sättas åt)

--------------------
          zon2.5

Citera
          birgitek
          Inlägg 20-10-2006, 15:17
          Länk hit: #259

Gäster

Vad anser ni om följande ? Person A fixar hemsida och E-butik åt person B,
          i gengäld så lägger person B in nya golv i person A:s villa.
          Svartjobb eller inte? Omoraliskt eller inte?
          Byte av tjänster är ju faktiskt jättevanligt, men är väl juridiskt sett inte riktigt lagligt.
          Birgit Ek

Citera
          askar
          Inlägg 20-10-2006, 22:30
          Länk hit: #260

Gäster

CITAT (birgitek @ 20-10-2006, 16:17)
          Vad anser ni om följande ? Person A fixar hemsida och E-butik åt person B,
          i gengäld så lägger person B in nya golv i person A:s villa.
          Svartjobb eller inte? Omoraliskt eller inte?
          Byte av tjänster är ju faktiskt jättevanligt, men är väl juridiskt sett inte riktigt lagligt.
          Birgit Ek

Finns nog inte så värst många helt vita.
          Visst byter vi tjänster och visst är vi och våra tonåriga
          barnvakt till grannars/släkt/vänners barn... allt detta utan att
          meddela myndigheterna eller betala vare sig sociala avgifter eller skatt.

Och det skäms jag inte för.
          Tack o lov slipper jag också mediagranskning
          eftersom jag inte tillhör kändisarna. smile.gif

Citera

14 sidor V  « < 11 12 13 14 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 11:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon