Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya politikerskandalerna, Blir det deras fall?
          Nya politikerskandalerna
          Nya politikerskandalerna
          Jag tror att bägge tvingas avgå [ 21 ] ** [32.31%]
          Jag tror att handelsministern tvingas avgå [ 2 ] ** [3.08%]
          Jag tror att kulturministern tvingas avgå [ 11 ] ** [16.92%]
          Jag tror att bägge sitter kvar och att stormen blåser över [ 31 ] ** [47.69%]
          Totalt antal röster: 73
          Gäster kan inte rösta 
          Snöflinga
          Inlägg 12-10-2006, 21:27
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 22:13)
          Nu fick Odlas högerflygel luft under vingrna igen. Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter. Nu skall Sveriges Radio polisanmäla dom så en rättslig prövning kommer att ske. Det måste väl nästan vara unikt att ett statligt företag polisanmäler den ansvariga ministern dom sorterar under. laugh.gif

Och vänsterflygeln är skadeglada, skenheliga och moraliserande ... en viss självrannsakan kanske vore på sin plats wink.gif

Citera
          adrian
          Inlägg 12-10-2006, 21:34
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 1 463
          Medlem nr: 1 638

CITAT (Snöflinga @ 12-10-2006, 22:27)
          Nu fick Odlas högerflygel luft under vingrna igen. Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter. Nu skall Sveriges Radio polisanmäla dom så en rättslig prövning kommer att ske. Det måste väl nästan vara unikt att ett statligt företag polisanmäler den ansvariga ministern dom sorterar under.  :lol:

Och vänsterflygeln är skadeglada, skenheliga och moraliserande ... en viss självrannsakan kanske vore på sin plats wink.gif

Asch...Det spelar ingen roll vilka man röstar på, men varför är en del så dumma och inte fattar att ALLT kommer att kunna avslöjas då man blir "kändis"..???

Fattar man inte detta så tycker jag att man inte passar till en ledande/styrande position, jag kommer inte söka en sån tjänst och skulle jag det så är det väl lika bra att lägga korten på bordet från början.

De skadar mest ANDRA människor genom att smyga med sånt här och det är det som jag tycker är värst.

Att de inte kan stå för detta förrän alla fått veta om det eller bevisat detta är svagt.. mad.gif

Det gäller ju ALLA partier oavsett vänster, höger, över eller under... tongue.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-10-2006, 21:39
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Möjligen skadeglad men inte mer. Dessa affärer visar dock bara att politiker inte skiljer sig från andra människor utom möjligen att deras misstag blåses upp. En del är helt lagliga, andra tänjer på lagen medan en del helt saknar samvete. Därför är det alltid bäst att hålla käft om nån annan politiker gör något dåligt, rätt vad det är så sitter dom själva eller någon partivän i samma sits.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          askar
          Inlägg 12-10-2006, 21:40
          Länk hit: #64

Gäster

Nu fick Odlas högerflygel luft under vingrna igen. Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter. Nu skall Sveriges Radio polisanmäla dom så en rättslig prövning kommer att ske. Det måste väl nästan vara unikt att ett statligt företag polisanmäler den ansvariga ministern dom sorterar under. laugh.gif

Sveriges Radio ska väl inte anmäla någon för licensskolk wink.gif

Däremot har Radiotjänst vd Lars Lindberg efter hårt tryck utifrån...
          idag beslutat att polisanmäla de tre.
          Löjligt tycker jag det är att anmäla Maria Borelius...hon flyttade ju
          till Sverige för bara 6 veckor sedan.

I går i Nordnytt sa han klart och tydligt att han inte skulle polisanmäla
          Stegö C eftersom han ju haft samtal med henne och hon bedyrat
          att det inte var av ideologiska skäl hon inte betalat. wink.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 12-10-2006, 21:45
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Du har så rätt Adrian, dumma som spån är de om de tror att det förflutna inte hinner ifatt dem, eller att man kan supa, slåss och bete sig ohederligt, utan att det får konsekvenser mad.gif

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-10-2006, 22:45
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 22:39)
          En del är helt lagliga, andra tänjer på lagen medan en del helt saknar samvete. Därför är det alltid bäst att hålla käft om nån annan politiker gör något dåligt, rätt vad det är så sitter dom själva eller någon partivän i samma sits.

Håller faktiskt med.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Betty
          Inlägg 12-10-2006, 23:03
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Hannele @ 12-10-2006, 23:45)
          CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 22:39)
          En del är helt lagliga, andra tänjer på lagen medan en del helt saknar samvete. Därför är det alltid bäst att hålla käft om nån annan politiker gör något dåligt, rätt vad det är så sitter dom själva eller någon partivän i samma sits.

Håller faktiskt med.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Kathy
          Inlägg 12-10-2006, 23:12
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter.

Skillnaden är att Anna Sjödin kom i slagsmål med dörrvakten.

Citera
          Betty
          Inlägg 12-10-2006, 23:18
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Scrollan @ 13-10-2006, 00:12)
          Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter.

Skillnaden är att Anna Sjödin kom i slagsmål med dörrvakten.

Iofs... men att inte betala TV-licensen är ju att sätta sig över lagen, ja som att stjäla från oss allihop som ärligt betalar... huh.gif

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 12-10-2006, 23:20
          Länk hit: #70

Medlem

Jag försvarar inte Annas beteende (fast hon skulle kunna skylla på att hon är "ung och dum") men jag tycker inte att hon är en större skurk än en som satt licensskolk i system i minst 16 år...

--------------------

Citera
          KURT
          Inlägg 13-10-2006, 05:28
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Radiotjänst var tvugna att polisanmäla eftersom det i Radiolagen står att

"22 § Till böter döms den som
          1. underlåter att fullgöra anmälningsskyldighet som avses i 20 § första eller andra stycket, eller
          2. uppsåtligen eller av oaktsamhet lämnar ofullständiga eller oriktiga uppgifter i en anmälan som avses i 20 § första eller andra stycket, om inte gärningen är belagd med straff i brottsbalken, eller
          3. vid fullgörande av den uppgiftsskyldighet som avses i 20 § tredje stycket uppsåtligen eller av oaktsamhet lämnar oriktiga uppgifter, om inte gärningen är belagd med straff i brottsbalken. Lag (1993:603)."

Citera
          KURT
          Inlägg 13-10-2006, 05:34
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Maria borelius har visst också sysslat med avanserad skatteplanering via brevlådeföretag på kanalöarna. Men så enkelt kommer man ju inte undan från sin skatt, även om man inte anses som ägare så är det en skattepliktig förmån att ha tillgång till huset.

Citera
          birgitek
          Inlägg 13-10-2006, 07:18
          Länk hit: #73

Gäster

Skillnaden är väl uppbar! Anna Sjödin ställer till det som sittande ordförande, visserligen har hon inte uppvisat någon större begåvning men så dum är hon väl inte att hon inte kunde se konsekvenserna av sitt agerande och hon borde vara kapabel att inse sin roll som förebild.Hon är ju faktiskt en vuxen kvinna i trettioårsåldernoch inte en fjortis. De borgerliga ministrarna däremot har gjort sina misstag som privatpersoner. Säkert har både du och jag gjort en del misstag, fast jag är inte säker på att du erkänner dina
          Birgit Ek

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 13-10-2006, 08:03
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Man skulle kanske satsa på att bli minister rolleyes.gif
          Skriva huset och sommarstuga på ett företag i ett skatteparadis (slippa fastighetsskatten och ev.förmögenhetsskatt) ,inte ta upp ev aktieförsäljning(vinst och slippa den beskattningen) välja vilka avgifter man vill betala och dessutom få en månadslön som är nästan lika stor som en lågavlönads årsinkomst....nåt att fundera på wub.gif
          Det verkar ju vara helt ok enl.många även den nya regeringen verkar tycka så

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          AnitaO
          Inlägg 13-10-2006, 08:14
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (KURT @ 13-10-2006, 06:34)
          Maria borelius har visst också sysslat med avanserad skatteplanering via brevlådeföretag på kanalöarna. Men så enkelt kommer man ju inte undan från sin skatt, även om man inte anses som ägare så är det en skattepliktig förmån att ha tillgång till huset.

Oavsett vad man tycker om detta.
          Kan nån förklara hur i hela världen en sån person ska kunna få nån trovärdighet i sitt agerande.
          "Hej svenska folket, nu ska vi sänka ersättningen från A-kassan" laugh.gif
          Mycket vill ha mer .....
          Detta är betydligt värre än ett fylleslagsmål, även om det givetvis inte heller är nåt vidare bra.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-10-2006, 08:17
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Förstår inte att det ska vara så svårt att leva sitt liv så att man kan stå för vad man gör. Att vi sedan alla begår misstag ibland, sonar dom och blir förlutna hör väl till.

Fast som i ett samtal jag hade när jag var anställd ekonomichef på ett företag angående mitt och ditt.

Hon tyckte det var konstigt att jag gick ut i receptionen och köpte frimärke till ett privat brev när jag hade frimärke på mitt skrivbord.

Mitt svar var att som chef hade man förtroende och att det var viktigt för mig att visa att jag inte missbrukade det förtroendet. Hon tolkade mitt svar som att det gällde bara chefer.

Återigen blev min replik att om man som anställd inte var kapabel att visa att man kunde skilja på ditt och mitt även i små saker så berättade det bara att man inte var ett ämne för befodran. Denna chej är resturangchef idag och hon talar än idag om att just det samtalet gjorde att hon satsade på sin karriät och blev chef, en väldigt hederlig chef dessutom.

OCh dess politiker som inte inser att deras förflutan ihinner ikapp dom. De är heller inget ämne för befodran. Synd bara att ingen annan insett det.
          Tyvärr sitter väl korken i flaskan högst upp.

Fast det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är att dessa männisor tycker de har rätt att sätta sig över lagen.

Och att samma regering som tillåter sådanan minsistrar ska sänka sjukersättningen så att alla "fuskande" människor kommer i arbete, och de sjuka får det knapert.

Man mår nästan illa av dessa tidningsrubriker.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 13-10-2006, 08:25
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Bettson @ 13-10-2006, 09:17)
          Förstår inte att det ska vara så svårt att leva sitt liv så att man kan stå för vad man gör. Att vi sedan alla begår misstag ibland, sonar dom och blir förlutna hör väl till.

Fast som i ett samtal jag hade när jag var anställd ekonomichef på ett företag angående mitt och ditt.

Hon tyckte det var konstigt att jag gick ut i receptionen och köpte frimärke till ett privat brev när jag hade frimärke på mitt skrivbord.

Mitt svar var att som chef hade man förtroende och att det var viktigt för mig att visa att jag inte missbrukade det förtroendet. Hon tolkade mitt svar som att det gällde bara chefer.

Återigen blev min replik att om man som anställd inte var kapabel att visa att man kunde skilja på ditt och mitt även i små saker så berättade det bara att man inte var ett ämne för befodran. Denna chej är resturangchef idag och hon talar än idag om att just det samtalet gjorde att hon satsade på sin karriät och blev chef, en väldigt hederlig chef dessutom.

OCh dess politiker som inte inser att deras förflutan ihinner ikapp dom. De är heller inget ämne för befodran. Synd bara att ingen annan insett det.
          Tyvärr sitter väl korken i flaskan högst upp.

Fast det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är att dessa männisor tycker de har rätt att sätta sig över lagen.

Och att samma regering som tillåter sådanan minsistrar ska sänka sjukersättningen så att alla "fuskande" människor kommer i arbete, och de sjuka får det knapert.

Man mår nästan illa av dessa tidningsrubriker.

Mycket bra skrivet wub.gif
          Det Maria Borelius sysslar med är inte nåt "misstag".
          Hon sätter sig själv över lagen, och visar dålig moral.
          Såna människor ska bara hålla tyst om att det finns folk som fuskar med bidrag mad.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-10-2006, 09:18
          Länk hit: #78

Medlem

Jag tror knappast att Anna Sjödin är ett sådant föredöme för andra att det får någon inverkan pga hennes fyllebråk. Däremot sänder dom fifflande ministrarna signaler att det är ok att göra som dom gör. Borelius verkar vara ett litet rötägg när det gäller att smita undan skatter och avgifter.

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 13-10-2006, 09:35
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2006, 10:18)
          Jag tror knappast att Anna Sjödin är ett sådant föredöme för andra att det får någon inverkan pga hennes fyllebråk. Däremot sänder dom fifflande ministrarna signaler att det är ok att göra som dom gör. Borelius verkar vara ett litet rötägg när det gäller att smita undan skatter och avgifter.

OCh då borde hon faktiskt inte ingå i en regering som ska klämma åt fuskare.

Precis som när jag var ekonomichef och öppet köpte frimörken till privata brev och ville ha kvitto på det dessutom, så visade jag därmed för personalen att jag prioriterar ärlighet. Som sagt korken i flaskan sitter högst upp.

Och ifall man har en regering med rötägg som smiter undan skatt så talar man om att det är OK att göra så. Några andra signaler kan det inte ge.

Eller är det så att resonemanget att man ska sänka sjukersättningen för att folk ska komma i arbete beror på att man själv till vardags fuskar så mycket att man tror att ALLA andra människor gör det också.

Jag börjar luta åt det senare. Dags att dessa politker vidgar sina vyer och dels lär sig att det finns hederliga människor i Sverige och att procent kan betyda olika stora belopp beroende på vad man räknar på.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-10-2006, 09:59
          Länk hit: #80

Medlem

Sånt här kommer att förfölja dom så länge dom stannar kvar. laugh.gif

P.S./GP

Länken funkar nog bara idag.

--------------------

Citera

14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 07:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon