Ja, rubriken sa väl allt

Jag har en liten hörna i trädgården där jag i hörnet har en liten ( liten och liten, 7 meter kanske) klotklippt björk. Intill den (till vänster) har jag planterat häckkaragan som jag hoppas blir en 4-5 meter. Mellan och strax framför björk och karagan står en mörkt rödbladig smällspirea, framför den två lägre spirea japonica med cerisrosa blommor och på andra sidan karaganen en brokbladig kornell. Fick ni med allt?

Nu saknar jag något på andra sidan björken? Till höger altså. Bakom björken finns en upphöjd häck av norsk brudspirea och jag vill helst inte ha något som smälter in FÖR mycket i spirea och björk. Med andra ord något väldigt ljusbladigt. Lime/gul etc eller något rött. Gärna någont som är ljust limegrönt på sommaren och knallrött på hösten. Helst inte gult på hösten, Björken är nämligen gul och fin höstetid

Många krav

Jag har tittat lite på blodfläder. Men den verkar inte klara högre än zon3? Att tänka på är att björken gör sitt, så det får inte vara för törtsig buske

Det är sol och hel dagen fram till kanske 16 när björken står i vägen. Relativt bra lä. Busken bör iaf kunna bli en 2-3 meter......