Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förskoleregler
          Pirum
          Inlägg 23-10-2006, 16:36
          Länk hit: #41

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag har inga barn på dagis, men om barnen är där 6-7 timmar så måste det ju innebära att en av föräldrarna jobbar deltid? Är det så vanligt att jobba deltid? Tycker jag låter utmärkt för övrigt att deltidsarbeta. Jag har 'hört' alltför ofta om föräldrar som efter maxtaxans införande passade på att gå ut och shoppa efter jobbet, sitta på café eller badstrand, medan ungen fortsatte sitt övertidsarbete på dagis.

--------------------
          zon2.5

Citera
          netaave
          Inlägg 23-10-2006, 16:46
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Pirum @ 23-10-2006, 17:36)
          Jag har inga barn på dagis, men om barnen är där 6-7 timmar så måste det ju innebära att en av föräldrarna jobbar deltid? Är det så vanligt att jobba deltid? Tycker jag låter utmärkt för övrigt att deltidsarbeta. Jag har 'hört' alltför ofta om föräldrar som efter maxtaxans införande passade på att gå ut och shoppa efter jobbet, sitta på café eller badstrand, medan ungen fortsatte sitt övertidsarbete på dagis.

Fördomar säger jag då!
          Har upplevt enhetstaxan ett antal gånger under mina aktiva år och aldrig märkt av någon speciell uppgång av vistelseavtalet.

Det behöver inte nödvändigtvis vara så att ena föräldern jobbar deltid för att barnen har kortare dagar. Kan vara så enkelt att den ena föräldern lämnar och den andra hämtar, eller att två grannar hjälps åt. Det är ganska vanligt faktiskt.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-10-2006, 19:31
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har 'hört' alltför ofta om föräldrar som efter maxtaxans införande passade på att gå ut och shoppa efter jobbet, sitta på café eller badstrand, medan ungen fortsatte sitt övertidsarbete på dagis.

Undrar varför det bara är folk som inte själva har någon erfarenhet av dagis som har "hört" så mycket om att föräldrar lever loppan medan barnen går på dagis! wink.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 23-10-2006, 19:36
          Länk hit: #44

Validating

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-10-2006, 20:31)
          Jag har 'hört' alltför ofta om föräldrar som efter maxtaxans införande passade på att gå ut och shoppa efter jobbet, sitta på café eller badstrand, medan ungen fortsatte sitt övertidsarbete på dagis.

Undrar varför det bara är folk som inte själva har någon erfarenhet av dagis som har "hört" så mycket om att föräldrar lever loppan medan barnen går på dagis! wink.gif

Har nära släktingar som jobbat på dagis/förskola... smile.gif Tror inte att det generellt sett är så att föräldrar lever loppan medan barnen är på dagis, men det finns tyvärr alltid folk som missbrukar systemen.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Björken
          Inlägg 23-10-2006, 19:41
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-10-2006, 20:31)

Nu är det inte så att jag inte har erfarenhet av dagis, har egna barnbarn på dagis och jobbar ibland på fritids.

Själv tillhörde jag den lyckliga generationen som kunde vara "lyxhustru" och stanna hemma hos våra barn. Knapert många gånger men jag ångrar inte en dag att jag fick de åren hemma med dem. Sedan må dagis vara hur pedagogiskt bra som helst.

Jag vet att det förekommer att föräldrar lämnar sina barn eller låter dem vara kvar längre än de skulle behöva för att föräldrarna vill vara "barnfria".
          Som du säkert förstår förbjuder sekretess mig att nämna några enskilda fall.

Som tur är så är det inte så många som använder sig av detta sätt men ändå tillräckligt många för att vår kommun införde krav på att föräldrar lämnar in sitt arbetsschema och att barnen får sin placering utifrån det.

Citera
          netaave
          Inlägg 23-10-2006, 21:10
          Länk hit: #46

Medlem

Några av er som förfasar sig över att föräldrar har sina barn på dagis längre än dom behöver uppger ofta "personal" som källan.
          Jag undrar då i mitt stilla sinne vad det är för personal som nedgraderar sitt yrke så fruktansvärt. Min tanke går direkt till outbildade vikarier.
          I den mån det verkligen är personal med utbildning som känner att barnen i deras grupp är där i onödan ska nog byta yrke.
          Varför i hela friden skulle jag ta in en förälders arbetsschema? Vill en förälder ha heltid förutsätter väl jag att familjen har det behovet. Jag anser inte att jag ska leka polis, tror inte ens att "missbruk" förekommer i så stor utsträckning, däremot uppenbart en massa missunsamhet, inte minst i den här tråden.

--------------------

Citera
          *Miss Cocker*
          Inlägg 23-10-2006, 22:10
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 46
          Medlem nr: 8 687

Vilken tråd, har aldrig sett så många kvinnor försvara långa och längre dagar på dagis än här. Men man gick ju ut för ett antal år sedan med ett frågeformulär till just kvinnor som löd; " om du fick välja att vara hemma med ditt barn de första fem åren mot en betalning likvärdig sjukförsäkringen eller jobba och lämna barnet på dagis", vad skulle du välja? Av tusen tillfrågade ville hela 80% det sistnämnda. Till alla er som går i försvarsställning skulle jag vilja fråga, i vilket samhälle lever ni? Vård av sjukt barn med barnet på dagis har väl toppat en del kvällstidningar för inte så länge sedan. Tycker att vi mer och mer hjälpts åt att forma ett samhälle där allt annat är viktigare än just familjen. Vi sover i snitt åtta timmar per natt, vi jobbar i snitt åtta timmar per dag, det tar allt mellan en halv-en timme att färdas till och från sin arbetsplats. Räkna själv ut hur många timmar man lägger på det viktigaste i livet ohmy.gif . Mer än så bllir det inte, tyvärr...

Citera
          Björken
          Inlägg 24-10-2006, 00:16
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

CITAT (netaave @ 23-10-2006, 22:10)
          Några av er som förfasar sig över att föräldrar har sina barn på dagis längre än dom behöver uppger ofta "personal" som källan.
          Jag undrar då i mitt stilla sinne vad det är för personal som nedgraderar sitt yrke så fruktansvärt. Min tanke går direkt till outbildade vikarier.
          I den mån det verkligen är personal med utbildning som känner att barnen i deras grupp är där i onödan ska nog byta yrke.
          Varför i hela friden skulle jag ta in en förälders arbetsschema? Vill en förälder ha heltid förutsätter väl jag att familjen har det behovet. Jag anser inte att jag ska leka polis, tror inte ens att "missbruk" förekommer i så stor utsträckning, däremot uppenbart en massa missunsamhet, inte minst i den här tråden.

Ok jag är vikarie som rycker in när det fattas folk någon timme då och då och då på fritids eller så kan jag stanna kvar en stund när jag ändå varit där och städat för att någon i personalen behöver gå ett kort ärende, där har du helt rätt. Men det förändrar inte det jag ser med egna ögon och det både ordinarie personal och barn och utbildningsnämnden i vår kommun konstaterat.
          Det är inte någon outbildad personal som har kommit på det där med föräldrarnas schema gentemot barnets placering och då vill jag också framhålla att vår kommun är sossestyrd och varit det i många många år.
          Det handlar inte från min sida att nedvärdera barnomsorgspersonal eller kvaliten på omsorgen,
          Nu lägger jag inte mera energi på denna tråden för det är tydligt så att det finns de här som inte inser att det finns människor som utnyttjar systemet även här.

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2006, 11:51
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Miss Cocker @ 23-10-2006, 23:10)
          Vilken tråd, har aldrig sett så många kvinnor försvara långa och längre dagar på dagis än här.

Hörru du, ta och läs inläggen den här gången innan du svarar! Du har visst inte fattat vad tråden handlar om överhuvudtaget. Det är ingen som förespråkar att barnen ska vara så långa dagar som möjligt på dagis. blink.gif

Orkar inte svara mer än så eftersom du uppenbarligen inte läser vad man skriver ändå.

Sen skulle jag gärna vilja ha svar på på vilket sätt drabbar det skattebetalarna om en förälder som betalar full dagistaxa åker o handlar 20 min efter jobbet innan hon hämtar barnen?
          Ni som gnäller över det skulle antagligen gnälla lika mycket om affärerna var fulla av mammor med gnällande o skrikande barn som sprang omkring och rev allting.

Sen skulle jag också vilja veta vilken rätt har ni att påstå att ni vet bättre än föräldrarna vad som är bäst för deras barn? Du MissCocker påstod ju att du inte heller trodde att man hade barnen på dagis för att de skulle få lekkamrater. Jag är väldigt intresserad av hur det kommer sig att du känner till alla dessa barns behov och vet vad de behöver bättre än deras föräldrar!

hur många barn har du själv förresten? smile.gif

Citera
          ester
          Inlägg 24-10-2006, 12:41
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 398
          Medlem nr: 82

Nu har det löst sig!
          Jag skulle precis ringa till chefen för barnomsorgen och berätta om mitt dilemma när jag blev uppringd av personalen på förskolan. De hade själva tagit upp saken både med sin rektor och med ansvariga i kommunen. För de tyckte precis som jag att min dotter borde kunna få kontinuitet på sin förskoletid. Det låg inte i någons intresse att hon hade så oregelbundna tider utan att jag borde kunna få fylla ut hennes schema de veckor som vi inte behövde barnpassning. Och rektorn och chefen gav sitt samtycke!

HURRA!!! för en så engagerad och go personal!

För de som undrar över varför man vill lämna sitt barn på dagis fast än man är hemma så handlar det inte om att man inte vill ha hand om sitt eget barn. I alla fall inte i mitt fall, men jag tror då inte att jag är annorlunda än andra. Det handlar om att barn behöver struktur i sin tillvaro. Om min dotter går på förskolan 3x2 timmar/vecka och bara sena eftermiddagar med fri lek och ytterst få dagiskompisar så kommer det att bli oroligt för henne då veckor hon ska gå 9 timmar per dag och kanske 3-4 dagar i rad. Från tidig morgon och med både matstund, styrd aktivitet, vila och inte minst tillsammans med många andra barn.
          Jag vet ju bara hur jag jobbar just nu och hur jag jobbar om det inte tillkommer någon mertid. Det är skönt för mig att veta att min dotter är van att gå på förskolan, med andra barn. Skönt att veta att hon är van vid att sova på vilan, van att äta och leka i stor grupp. Att hon inte blir rädd och osäker de gånger jag måste lämna henne för att jag ska jobba på dagtid.
          Annars är det väl klart att man vill ha sitt barn hemma?

För mig är personalen inte alls anledningen till att jag vill att min dotter går få och korta dagar på förskolan. Tvärt om är de anledningen till att jag med ro vågar lämna ifrån mig det käraste jag har när jag åker till jobbet.
          På våran förskola är personalen helt otroliga! Riktiga proffs!!!
          wub.gif

För den som undrar så rörde det sig om 15 timmar extra per månad som vi önskade utnyttja för att dottern skulle få en regelbunden dagisgång. Var 8:e vecka går hon på förskolan 27 timmar - dvs 3 heldagar. Övriga veckor går hon max 15 timmar.
          Vi betalar full avgift eftersom vi i vår kommun betalar för platsen och inte för tiden.

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2006, 12:47
          Länk hit: #51

Medlem

Hurra vad skönt att det löste sig! Jag tänkte väl det, det verkade helt hialöst annars. Tur att åtminstone de som jobbar inom det området har förnuft att inse att barnen behöver regelbundenhet.

Citera
          netaave
          Inlägg 24-10-2006, 13:17
          Länk hit: #52

Medlem

Tyckte väl jag också att det måste ordna sig, man är ingen bra mamma om man inte får sova.
          Ni verkar vara engagerade föräldrar som inser att kontinutet och rutiner skapar trygghet och harmoni i den lilla tösens liv.
          Lycka till i fortsättningen!

--------------------

Citera
          *Miss Cocker*
          Inlägg 24-10-2006, 21:12
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2006, 12:51)
          CITAT (Miss Cocker @ 23-10-2006, 23:10)
          Vilken tråd, har aldrig sett så många kvinnor försvara långa och längre dagar på dagis än här.

Hörru du, ta och läs inläggen den här gången innan du svarar! Du har visst inte fattat vad tråden handlar om överhuvudtaget. Det är ingen som förespråkar att barnen ska vara så långa dagar som möjligt på dagis. blink.gif

Orkar inte svara mer än så eftersom du uppenbarligen inte läser vad man skriver ändå.

Sen skulle jag gärna vilja ha svar på på vilket sätt drabbar det skattebetalarna om en förälder som betalar full dagistaxa åker o handlar 20 min efter jobbet innan hon hämtar barnen?
          Ni som gnäller över det skulle antagligen gnälla lika mycket om affärerna var fulla av mammor med gnällande o skrikande barn som sprang omkring och rev allting.

Sen skulle jag också vilja veta vilken rätt har ni att påstå att ni vet bättre än föräldrarna vad som är bäst för deras barn? Du MissCocker påstod ju att du inte heller trodde att man hade barnen på dagis för att de skulle få lekkamrater. Jag är väldigt intresserad av hur det kommer sig att du känner till alla dessa barns behov och vet vad de behöver bättre än deras föräldrar!

hur många barn har du själv förresten? smile.gif

Det som skiljer oss åt en del kan vara att jag har en allmän åsikt och längre livserfarenhet plus att jag på ett forum som detta inte behöver engagera mej känslomässigt. Det är ämnet så som det utvecklade sig som intresserar mej. Jag är väl medveten om att tråden påbörjades av kvinnan som skulle jobba natt och behövde sova är också väl medveten om att tråden spårade ur ganska snabbt och det är där någonstans jag kliver in. Då jag anser mej vara läskunnig så begriper jag också att nog ingen här har förespråkat 15-timmars dagisdag rolleyes.gif . Tror du själv att det är så; att föräldrar lämnar barn på dagis för och få lekkamrater?! Som jag uppfattar; så har man sina barn på dagis för att man arbetar, ingenting annat, jo eller för att sova för att man har arbetat på natten, det var väl det tråden började med. Eller... jag kan inte påminna mej att jag någonsin i mitt liv hört en endaste varken mamma eller pappa (inklusive mej själv ) vilja ha en dagisplats för att barnen skall få lite lekkamrater, har du? Nej det kan jag inte tänka mej. Sen hoppas jag att om du har några barn på dagis under ett åtta timmars pass så får du nog tillstå att personalen känner till en hel del om ditt barns behov, kanske till och med lite bättre än vad du själv gör. Kan tala om för dej att alla barn hör faktiskt inte hemma i så stora grupper som tio barn, så är det bara. Vi är olika individer stora som små. Med tiden som jag befinner mej på detta forumet så lär du få reda på vad jag är bra på och också vad jag är dålig på. Jag känner inte till alla barns behov, men en hel del har det blivit genom åren. wub.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 24-10-2006, 21:25
          Länk hit: #54

Medlem

Jag är 55 år (i morgon) har arbetat på dagis i över 30 år och har haft många många barn som fått plats av sociala skäl.
          Som går på dagis för att dom ska få lekkamrater, eftersom dom bor i glesbygd, eller är invandrare och har föräldrar som inte kan språket, ja listan till anledningar kan göras ganska lång.
          Det är möjligt att Miss Cocker inte hört talas om det men det är en ganska vanligt att man får dagisplats av sådana anledningar eftersom barnomsorgen i Sverige är till för barnen, inte föräldrarna.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2006, 22:12
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Miss Cocker @ 24-10-2006, 22:12)
          Eller... jag kan inte påminna mej att jag någonsin i mitt liv hört en endaste varken mamma eller pappa (inklusive mej själv ) vilja ha en dagisplats för att  barnen skall få lite lekkamrater, har du? Nej det kan jag inte tänka mej.

Väldigt lätt att svara på den frågan: JA, det är bara att titta mig i spegeln!

Jag var hemmamamma i 3½ år och från det att dottern var 3 år började behovet av kompisar och en större social stimulans att bli alltmer påtagligt. Om du har läst mina inlägg överhuvudtaget så hade du sett att jag skrivit det.

Hon fick då börja på dagis 15 timmar i veckan för sin egen skull Kan du tänka dig det? ohmy.gif I början var hon som ett socialt UFO, fick panik och skrek av fasa när småbarnen närmade sig. Anpassningen gick mot förmodan ändå ganska smidigt och idag är hon social, empatisk och klarar av att leka med andra utan att måsta ha det på sitt eget sätt jämt.

Jag törs inte tänka på hur det skulle blivit om hon inte fått göra denna anpassning innan hon börjar skolan strax.

15-timmars regeln finns till för att även barn till arbetslösa o föräldralediga ska få möjlighet att knyta kontakter och utveckla sin sociala förmåga.

Är det verkligen så svårt att fatta att barnen har kul på dagis, det är som ett lekparadis för dem! Jag ser hur bra min dotter mår och hur utvecklande det är för henne. Så din "längre livserfarenhet" hjälper nog inte så mycket när det gäller att bedöma min dotters bästa.

Tillägg: Jag fick tvinga mig själv att lämna henne på dagis i början för jag hade vissa uppfattningar om dagis som jag fått äta upp x flera efter att ha sett hur det verkligen är. Jag kände att jag måste släppa lite av taget om henne för att hon skulle må bra och utvecklas. Det hade varit väldigt enkelt för mig att hålla fast henne hemma med mig, men det hade varit själviskt. Så småningom insåg även jag att hon skulle överleva utan mig och jag kunde skaffa mig ett jobb. Man kan inte binda barnen vid sig hur länge som helst, det borde alla förstå.

Citera
          Pirum
          Inlägg 24-10-2006, 22:28
          Länk hit: #56

Validating

15 timmar per vecka låter kul, 50 timmar per vecka låter lite mer jobbigt. I övrigt har jag inga fler kommentarer då jag inte äger kompetens inom trådens område smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          *Miss Cocker*
          Inlägg 24-10-2006, 22:30
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (netaave @ 24-10-2006, 22:25)
          Jag är 55 år (i morgon) har arbetat på dagis i över 30 år och har haft många många barn som fått plats av sociala skäl.
          Som går på dagis för att dom ska få lekkamrater, eftersom dom bor i glesbygd, eller är invandrare och har föräldrar som inte kan språket, ja listan till anledningar kan göras ganska lång.
          Det är möjligt att Miss Cocker inte hört talas om det men det är en ganska vanligt att man får dagisplats av sådana anledningar eftersom barnomsorgen i Sverige är till för barnen, inte föräldrarna.

Inte visste jag att du var Norrbottens-Magdis? Eller du såg det som din uppgift att svara smile.gif . Trist att du inte har egna åsikter, om du så fyller 155 år imorgon och har arbetat 100 av dom åren på dagis så behöver det inte betyda att du har mer eller större erfarenhet än någon annan. Däremot kan jag på en gång bekräfta min okunskap vad gäller att barnomsorgen skulle vara en instans upprättad för barn som skall få lekkamrater eller för att dom är invandrarbarn med föräldrar som inte kan språk. I det Sverige jag har vuxit upp i så har dagis vuxit fram sedan kvinnorna började gå ut i arbetslivet i samma utsträckning som männen, eller du gick på dagis när du var liten? Mår du bra när du är sarkastisk mot människor? Nej Miss Cocker har inte hört talas om just den anledningen. Rimligtvis borde det finnas dagis i varje gatuhörn i Malmö eftersom snart hälften av invånarantalet består av invandrare; som i Malmö är den "lilla" guppen som har barnomsorg. Tack för dina påstående, ser fram emot dina åsikter vid ett annat tillfälle.

" Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig "

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2006, 22:32
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Pirum @ 24-10-2006, 23:28)
          15 timmar per vecka låter kul, 50 timmar per vecka låter lite mer jobbigt. I övrigt har jag inga fler kommentarer då jag inte äger kompetens inom trådens område smile.gif

Ja det är klart att 50 timmar i veckan är mer stimulans än vad barnet behöver. Tack och lov finns det ingen som är där så länge. Det är inget som föräldrar i allmänhet strävar efter heller.

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2006, 22:42
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (Miss Cocker @ 24-10-2006, 23:30)
          Däremot kan jag på en gång bekräfta min okunskap vad gäller att barnomsorgen skulle vara en instans upprättad för barn som skall få lekkamrater eller för att dom är invandrarbarn med föräldrar som inte kan språk. I det Sverige jag har vuxit upp i så har dagis vuxit fram sedan kvinnorna började gå ut i arbetslivet i samma utsträckning som männen, eller du gick på dagis när du var liten?

Det är en himla skillnad på dagis nu och för 30 år sen. Det kan jag själv intyga. Redan då var det bra för barn att få lära sig ta hänsyn till andra även om det främst var för att föräldrarna skulle jobba som man var där. Jag var själv så blyg och rädd som liten så hade jag inte gått på dagis hade jag fått det väldigt jobbigt i skolan.

Jag tror att vi svenskar har lättare för att bli ensamma och isolerade än invandrare, de är duktiga på att umgås och vara sociala. Är man som jag inflyttad i en stad där alla känner och är släkt med varann så blir man lite utanför. Jag vill inte att mitt barn ska vara utanför.

För övrigt så har Netaave faktiskt varit min dagisfröken en gång i tiden, även om jag inte minns det och vi nu befinner oss i varsin ände av landet. smile.gif

Citera
          *Miss Cocker*
          Inlägg 24-10-2006, 22:48
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2006, 23:12)
          CITAT (Miss Cocker @ 24-10-2006, 22:12)
          Eller... jag kan inte påminna mej att jag någonsin i mitt liv hört en endaste varken mamma eller pappa (inklusive mej själv ) vilja ha en dagisplats för att  barnen skall få lite lekkamrater, har du? Nej det kan jag inte tänka mej.

Väldigt lätt att svara på den frågan: JA, det är bara att titta mig i spegeln!

Jag var hemmamamma i 3½ år och från det att dottern var 3 år började behovet av kompisar och en större social stimulans att bli alltmer påtagligt. Om du har läst mina inlägg överhuvudtaget så hade du sett att jag skrivit det.

Hon fick då börja på dagis 15 timmar i veckan för sin egen skull Kan du tänka dig det? ohmy.gif I början var hon som ett socialt UFO, fick panik och skrek av fasa när småbarnen närmade sig. Anpassningen gick mot förmodan ändå ganska smidigt och idag är hon social, empatisk och klarar av att leka med andra utan att måsta ha det på sitt eget sätt jämt.

Jag törs inte tänka på hur det skulle blivit om hon inte fått göra denna anpassning innan hon börjar skolan strax.

15-timmars regeln finns till för att även barn till arbetslösa o föräldralediga ska få möjlighet att knyta kontakter och utveckla sin sociala förmåga.

Är det verkligen så svårt att fatta att barnen har kul på dagis, det är som ett lekparadis för dem! Jag ser hur bra min dotter mår och hur utvecklande det är för henne. Så din "längre livserfarenhet" hjälper nog inte så mycket när det gäller att bedöma min dotters bästa.

Tillägg: Jag fick tvinga mig själv att lämna henne på dagis i början för jag hade vissa uppfattningar om dagis som jag fått äta upp x flera efter att ha sett hur det verkligen är. Jag kände att jag måste släppa lite av taget om henne för att hon skulle må bra och utvecklas. Det hade varit väldigt enkelt för mig att hålla fast henne hemma med mig, men det hade varit själviskt. Så småningom insåg även jag att hon skulle överleva utan mig och jag kunde skaffa mig ett jobb. Man kan inte binda barnen vid sig hur länge som helst, det borde alla förstå.

Det e ledamt att du känner dej påhoppad av mej, jag pratar inte om ditt barn och era privata timmar på dagis. Det finns fler människor än du och dina barn eller jag och mina barn. Två sidor av ett mynt, det är väl bra när det är bra. Men det kan vara väldigt trist och otäckt när det inte är det. Tror säkert att du har goda avsikter med ditt barn, jag känner inte dej och det e inte ditt sätt att använda dagis som är det som e kasst, men som jag sa det finns mer än du, jag och våra barn på vår jord. Nu lägger jag ner denna tråden eftersom ni känner er personligt attackerade. wub.gif

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon