CITAT (Sommartorparn @ 28-10-2006, 11:57)
CITAT (askar @ 28-10-2006, 07:14)
Så här sa jag...
Håller me... Tycker inte att man ska hålla på och försöka
få pojkar och flickor bli ett... Vi är av två olika kön
och kommer så att förbli.
Risken att barnen inte blir korrekt könade är ytterst liten. Det handlar ju om mycket mer än kläder, och det krävs en mycket stark personlighet av ett barn för att gå emot normen. Tyvärr! Så oroa dig inte för det.
Men att barn ska ha könade kläder från dom är bebis har kommit under senare år. När vi som nu är meddelålders växte upp kunde småbarnskläder utan problem ärvas mellan pojkar och flickor. Den uppdelning som nu finns på flick och pojk-kläder för småbarn har drivits av handeln för att försäljningen ska ökas. Visst, det är föräldrarna som väljer, men jag vet föräldrar som har blivit tillrättavisade av välvilliga expediter för dom har köpt kläder av 'fel färg' till bebisen. Är man minsta osäker som föräldrar och rädd att göra fel så rättar man in sig i ledet (av fri vilja

)....
Och detta med att flickkläder ska vara sexiga från tidig ålder....... Bikinisar till flickor utan tillstymmelse till bröst. Stringtrosor. Allt detta bidrar ju till att flickorna tidig lär sig att kvinnlighet är att vara till för männens blickar.
Jag trycker det är bra att föräldrar reagerar mot detta!

Du missuppfattar återigen mitt inlägg.
Jag oroar mig inte för att barn skulle bli honosexuella...
Varför skulle jag?
Det har öht inget med mitt inlägg att göra.
Jag menade precis som jag skrev...
att kläder inte ändrar kön.Sedan att det skulle vara nytt påfund med pojk resp flickkläder
där håller jag absolut inte med.
Jag har barn födda 1965 - 1984 och alltid under den tiden
har de funnits.
Förr var det betydligt striktare gränser. Det var få som klädde
små flickor i byxor , och att ha rosa tröja på lillpojken
det hade väl nästan fått folk att svimma av shock.
Jag har också dotter som jobbar i butik med barnkläder
och jag vågar garantera att i den butiken fälls inga sådana kommentarer.
Sedan att det funnits (ev finns) sexiga barnkläder...
det beklagar jag och där har föräldrarna stort ansvar
att
absolut aldrig köpa sådana plagg.