Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att tro på ödet...
          faith
          Inlägg 31-10-2006, 12:56
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

CITAT (Tezzla @ 31-10-2006, 10:47)
          Tja, har erfarenhet från en hel del forum och aldrig har jag varit med om att trådar gång efter annan kapas på detta vis. Tjafs mellan enskilda personer har helt enkelt inte fått pågå. Men på de forumen har det funnits moderatorer, det finns inte här va?

Så jag tror definitivt inte att en diskussionstråds öde på internet är att sluta i tjafs. Kanske på detta forum dock...  :(

Jag har också uppmärksammat detta under min korta tid här. Jag har nog aldrig besökt ett forum där det sägs så mycket hårda ord. Jag har erfarenhet från lite olika typer av forum.

Min erfarenhet från andra forum är att sånt här inte får fortsätta hur lång tid som helst. På alla forum finns regler som ska följas, bryter man mot dem får man en varning. Efter ett visst antal varningar (oftast 2-3) så blir man bannad en tid (allt ifrån 1 till 3 månader). Fortsätter man på samma sätt igen efter att man får återvända så blir man bannad igen under en längre tid. Till slut blir man bannad permanent. Och man bannar ip-numret alltså, det går inte att skaffa ett nytt nick.

Om man ständigt är inblandad i konflikter på ett eller annat sätt bör man rannsaka sig själv och fundera över vilken roll man själv har i det som sker.

--------------------

Citera
          Fialotta
          Inlägg 31-10-2006, 13:44
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (faith @ 31-10-2006, 13:56)
          CITAT (Tezzla @ 31-10-2006, 10:47)
          Tja, har erfarenhet från en hel del forum och aldrig har jag varit med om att trådar gång efter annan kapas på detta vis. Tjafs mellan enskilda personer har helt enkelt inte fått pågå. Men på de forumen har det funnits moderatorer, det finns inte här va?

Så jag tror definitivt inte att en diskussionstråds öde på internet är att sluta i tjafs. Kanske på detta forum dock...  sad.gif

Jag har också uppmärksammat detta under min korta tid här. Jag har nog aldrig besökt ett forum där det sägs så mycket hårda ord. Jag har erfarenhet från lite olika typer av forum.

Min erfarenhet från andra forum är att sånt här inte får fortsätta hur lång tid som helst. På alla forum finns regler som ska följas, bryter man mot dem får man en varning. Efter ett visst antal varningar (oftast 2-3) så blir man bannad en tid (allt ifrån 1 till 3 månader). Fortsätter man på samma sätt igen efter att man får återvända så blir man bannad igen under en längre tid. Till slut blir man bannad permanent. Och man bannar ip-numret alltså, det går inte att skaffa ett nytt nick.

Om man ständigt är inblandad i konflikter på ett eller annat sätt bör man rannsaka sig själv och fundera över vilken roll man själv har i det som sker.

Ja...så är det på dom flesta forum med admins o moddar som hjälper till...men det finns för o nackdelar med allt...ibland kan det då bli skyddad verkstad o lite tråkigt för folk inte vågar säga vad dom tycker.

--------------------
          *maudan*

Citera
          LadyG
          Inlägg 31-10-2006, 14:05
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Man kan säga sin åsikt utan att använda nedsättande argumentation, personangrepp och andra fula grepp. Moderatorer modererar inte åsikter.

Personligen saknar jag moderatorer här på odla, det är alldeles för mycket tjafs, trådkapning och skamgreppstagande emellanåt.

Kan man inte framföra en åsikt utan att gå till personangrepp bör man nog se över sin argumentationsteknik.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          faith
          Inlägg 31-10-2006, 14:06
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

CITAT (maudan @ 31-10-2006, 13:44)
          Ja...så är det på dom flesta forum med admins o moddar som hjälper till...men det finns för o nackdelar med allt...ibland kan det då bli skyddad verkstad o lite tråkigt för folk inte vågar säga vad dom tycker.

Det behöver ju inte vara endera eller. wink.gif Något mitt emellan är väl det bästa. smile.gif Åsikter måste man ju få ha. Det är väl när det går lite långt i framförandet av åsikter som något behöver göras.

Men jag är ny och ni verkar ha haft det så här länge (det låter i alla fall så när jag läser). Så jag tar seden dit jag kommer och läser med urskillning bara det som intresserar mig. smile.gif

--------------------

Citera
          ullislerum
          Inlägg 31-10-2006, 22:44
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 538
          Medlem nr: 7 535

CITAT (faith @ 31-10-2006, 15:06)
          Men jag är ny och ni verkar ha haft det så här länge (det låter i alla fall så när jag läser). Så jag tar seden dit jag kommer och läser med urskillning bara det som intresserar mig. smile.gif

klokt! smile.gif

--------------------

Citera
          malin72
          Inlägg 01-11-2006, 01:17
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

jaha det här var ju tråkigt...skulle läsa lite om vad ni tyckte ang ödet men det var mest om vad ni tycker om andra medlemmar wink.gif

vad är detta ni som har problem med varandra kan väl starta en
          "jag tycker inte om dig tråd" sleep.gif för nu förstörs så många andra trådar

om ödet .... jo jag tror på något sätt på ödet, att det finns en mening med att saker och ting händer vid olika tillfällen.......andra gånger vill jag inte det för då har jag svårt att förstå varför vissa är så tex oturs drabbade..
          men detta är svårt för att det är som med det mesta som inte går att sätta fingret på[I]

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Ophelia
          Inlägg 01-11-2006, 06:56
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 10:15)
          CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48)
          CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46)
          CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19)
          Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara?

Jag förstår inte heller? unsure.gif

Nej, vem förstår??
          Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? sad.gif
          Som mest handlar om trädgård..

Jag fattar ingenting jag heller och av det jycken skrivit så är det inget som angår mig.

Hannele, kör du ditt race på din hemsida. Den är rolig och intressant. Roligt att se vad man kan göra med en "bergsträdgård". Skapar ju idéer för andra som kan ha ett stenbesvärligt område. Besvärliga områden fins det gott om i en trädgård och det kan ju bli en stor tillgång om man väljer rätt växter. Tror många är tacksamma för det, har säkert sparat ett antal slantar på det.

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-10-2026, 21:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon