| |
|
  |
Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen? |
|
|
|
|
30-12-2007, 10:50
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
Mina brukar bli "väckta" av ljuset. Hm, ja då 'vaknar' (  ) nog inte min  om jag inte asar ut den till ett ljusare ställe, för där den står nu är kolmörkt! Bäst att börja planera redan nu, så inte vissa får en tjuvstart!  Och Malin, min ser också stendöd ut, men så brukar det vara över vintern, det är säkert liv i dom!
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2007, 11:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Maggan H @ 30-12-2007, 10:50)  Mina brukar bli "väckta" av ljuset. ..... så inte vissa får en tjuvstart!  ....... Nu fattar jag ingen ting  .............. Jag tycker att det låter bra med mörker förvaring...........läste någonstans att de bör stå mörkt fram emot Juli-Augusti, kanske du skulle testa det Maggan?  .....................  CITAT (Floppy @ 30-12-2007, 11:41)  Mina har också en massa gröna blad kvar...men jag har lysrör på ute i mit förråd pga andra blommor...så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att 'väcka' dem riktigt...eftersom de redan har ljus... När de börjra skjuta nytt ordentligt DÅ har de vaknat
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2007, 13:44
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (Lady Hamilton @ 30-12-2007, 11:46)  Nu fattar jag ingen ting  .............. Jag tycker att det låter bra med mörker förvaring...........läste någonstans att de bör stå mörkt fram emot Juli-Augusti, kanske du skulle testa det Maggan?  .....................  När de börjra skjuta nytt ordentligt DÅ har de vaknat  Tackar allra ödmjukast för dina instruktioner Ladyn,  tänk att jag är så omtyckt att jag får särbehandlade tips, som ingen annan får!  Tusen tack! MEN JAG HAR FAKTISKT SLUTAT TRO PÅ SÅ KANSKE SKA DU TESTA DINA TIPS FÖRST, INNAN JAG PROVAR?  Ska nog dra ut dom i ljuset nästa vecka; Gröna skott?? Halleluja, ska dra igång bygglampan därute för säkerhets skull!
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 17:34
|
Medlem
Antal inlägg: 7 985
Medlem nr: 12 723

|
Jag tycker att det inte är bra tid att rota sticklingar nu, men i alla fall om du vill prova nästa gång, det är bra att sätta sticklingar i kruka som behålla fuktig sand och sätta över plast påse för att behålla fuktighet, sen om du kan lifta plastpåse några minuter varje dag för att byta luften, och det är bäst om du sätta kruka i rum temperatur på fönster hyllan över element. Gott nytt års Önskar H: Bassam Obs: jag bor i hyresgästlägenhet och använda den här enkel metod, så jag fick bra resultat efter några dagar,
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 18:17
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
Bassam om du vill rota sticklingar redan nu, rekommenderara jag dig att köpa ett "minväxthus" med undervärme och placera det under ett lysrör  (fönster ljuset räcker inte till förrens tidigast i Mars-April) Då har du större chanser att lyckas Gott Nytt Odlings År!
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
|
|
|
04-01-2008, 00:29
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
 , Nu har jag skrattat gott åt er en stund när jag läst era senaste inlägg.................ni är för sköna Men, för att återgå till allvar, så har det börjat droppa in PM till mig om den lila miniängeln! Och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till önskningarna? Jag har klippt en hel del skott som jag tänkt försökt rota. Jag kan naturligtvis inte lova att det blir nåt, men jag försöker dock. De av er som tänkt sig få ett skott kanske skulle ta och höra av er nu  . Först till kvarn får först mala heter det ju Observera att jag inte kan lämna några garantier för att de gror. Det är första gången jag försöker med dem
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-01-2008, 10:10
|

Medlem
Antal inlägg: 471
Medlem nr: 1 162

|
CITAT (Maggan H @ 30-12-2007, 18:47)  Milda Matilda, det får absolut inte hända, får du får vi mänskor o hundstackaren också, byta så vi får bo i garaget!!!  Kommer en så kommer väl alla??   Har redan hänt här... Vi byggde ett nytt litet hus, utan fönster som vi sover i! Problemet är bara att gubben och barnen fått för sig att de behöver ett helt rum till musikstudio, fast det har stora fönster!  Vad behöver de fönster till när de musicerar? Jag har iallafall sänkt värmen (de är ändå inte där så ofta), och slängt in några änglar och pelargoner (liksom glömde dom där när jag gick runt med dem) Åh, jag skulle så gärna ha miniänglisar också, men problemet är ju vinterförvaringsutrymmet. Men vänta bara, om några år flyttar förhoppningsvis ungarna (nej då, jag älskar dem, men 30 kvadrat till att leka med vore inte helt fel)...
--------------------
Mälaröarna, zon+microklimat 3+2+1
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|