| |
|
  |
Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen? |
|
|
|
|
02-04-2008, 17:53
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
CITAT (Gillan @ 02-04-2008, 18:31)  Ska bara meddela herrskapet om att här finns i nuläget sex st lila minisar med rötter  ..................hur var det nu? Vilka var det som stod på tur  ..........  ............  Så kul Gillan! Det är till att ha gröna tassar förstår jag  , det är något knepigt med dessa ljuvliga blommor, man blir ju helt ha-galen ju! Skickligt hur som helst att lyckas rota 6 stycken!
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
|
02-04-2008, 20:01
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2008, 08:56
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 18:53)  Så kul Gillan! Det är till att ha gröna tassar förstår jag  , det är något knepigt med dessa ljuvliga blommor, man blir ju helt ha-galen ju! Skickligt hur som helst att lyckas rota 6 stycken! Tack Monica! Med lite tur så blir den sista sticklingen din CITAT (Lady Hamilton @ 02-04-2008, 19:54)  Jo, jag hade väl en aning om att du gjorde det CITAT (Irene_L @ 02-04-2008, 21:01)  Tänk att ibland så är det tydligen inte bara teflonminnet som styr här hos mig  . Jag kom faktiskt ihåg dig  .......... CITAT (Maggan H @ 03-04-2008, 08:39)   Milde Himmel, det kunde gått åt pipsvängen inatt! Hur kunde jag vara så korkad att lita på väderleksrapporten inte nämnde nattfrost??  Klockviolen står numera i mitt ouppvärmda uterum, och inatt har det varit -1 grad.  Den ser ut att ha klarat sig bra, får se när jag kommer hem i em. Och jag har ännu inte varit i växthuset där alla mina hängpetunior och klockrankorna står-utan värme.....  Känner mig lite skärrad just nu! Och Gillan,  detta är inget knep för att just jag ska stå bland de främsta i lila-klockviol-kön, jag lovar!! Och det är inte första april heller.... Nu ska jag ut och glutta i växthuset innan jag sticker till jobbet. Håll tummarna att allt har klarat sig!  Ska jag verkligen tro på det där sista  ....................klart jag gör och du står självklart kvar på listan Nu hoppas jag att jag så långt har ordning på listan.............att titti ska vara där, det vet jag, men det finns en till som jag är osäker på sen är det klart rättade en mening bara
Redigerat av Gillan: 03-04-2008, 09:01
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2008, 14:24
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
TACK  alla som höll tummarna,  det gjorde nytta, allt har klarat sig!  Fy katten, det var med fasa och grovt förnekande att jag hörde rätt när jag vaknade i morse- av att grannen skrapade rutorna på bilen!  Nu ska fläkten in tills i kväll, skall jag bara säga!  Och eftersom klockviolen står i uterummet,  får den bo i köket tv om nätterna om frosten hotar igen! 'Ska jag verkligen tro på det där sista ....................klart jag gör och du står självklart kvar på listan' Tack, gulle dig Gillan! 'Angående Lila minis så ber jag Gillan att uppmärksamma att både jag och en till GAPADE först........ (Gamarna först säger "lagen" )' Jo tack, det har vi märkt!  Sån tur att Gillan har 6 st..... 'Och jag stog också på tur...hoppas jag!!' Och sen titti, och sen jag!  5 st, det blir ju en över! 5-1=4, så många blommor som jag har utslagna på min stora just nu- och den har massor med blåa knoppar! Snart dags att leta fram den däringa silen/tratten som Gillan tipsade mig i om fjol.... Den ni vet, som samlar upp alla överblommande blommor...
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2008, 19:03
|

Medlem

|
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2008, 19:11
|

Medlem

|
CITAT (Maggan H @ 03-04-2008, 17:59)  Nähäedu,  inga fler minusgrader för NÅGON av mina nuvarande eller kommande plantor!  Det räckte med morgonens skräckupplevelse!  Upp for jag när jag hörde grannen skrapa, stod nästan på huvet över hunden som låg på tvären utanför sovrummet,  schvissade förbi maken som förundrat satt och stirrade efter mig när jag for bort till termometern och där skrek: Åh NEEJ!  Han satte nästan kaffet i vrångstrupen på kuppen.  Förlåt maken! Angående silen har jag svårt att minnas  att det var så där den såg ut??  Har du en ny modell i år månne?  Den ser dock lite liten ut, men den räcker nog till Ladyns blommor....  Jag har funderingar med nåt i stil med en lövkorg eller så,  tips mottages tacksamt!  Förlåt Maggan, men jag skrattar så jag fullkomligt tjuuter  .............Okej, stackars maken, men hunden! Du kunde ju gett honom magsår på kuppen  .........och själv hade du ju kunnat dratta på ändan så både minisar och du fart i väg nånstans dit vi aldrig hittat er mer Jag minns inte själv om jag visat silen förut, men den är dock densamma. Sen ska jag bara be att få tala om för er att den faktiskt är 23X35 cm !!!! Så det så................sen kan ni komma med lövkorgar och annat trams så mycket ni vill ................
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2008, 19:48
|

Medlem

|
CITAT (Maggan H @ 03-04-2008, 20:20)  Det var väl det jag misstänkte
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-04-2008, 16:44
|

Medlem

|
WOW Maggan! Så fin den är  ....................Det går inget bra för mina heller just nu  ........vet inte vad som felas dem, men de har inte en enda knopp och en del blad gulnar  , de som var så himla fina för bara ett tag sen  . Kanske att de längtar efter "vanligt" solljus nu  ..........ja, så är det nog  , och då är det ju lugnt, för nästa vecka kommer den riktiga våren  . Det har jag bestämt, så det så
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|