Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 23 24 25 26 27 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen?
          Monaxe
          Inlägg 02-04-2008, 17:53
          Länk hit: #481

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Gillan @ 02-04-2008, 18:31) *
          Ska bara meddela herrskapet om att här finns i nuläget sex st lila minisar med rötter sleep.gif ..................hur var det nu? Vilka var det som stod på tur crazy.gif .......... rolleyes.gif ............ whist.gif

Så kul Gillan!
          Det är till att ha gröna tassar förstår jag flirting.gif, det är något knepigt med dessa ljuvliga blommor, man blir ju helt ha-galen ju!
          Skickligt hur som helst att lyckas rota 6 stycken!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 02-04-2008, 18:54
          Länk hit: #482

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ska bara meddela herrskapet om att här finns i nuläget sex st lila minisar med rötter sleep.gif ..................hur var det nu? Vilka var det som stod på tur crazy.gif .......... rolleyes.gif ............ whist.gif

devil.gif Jag stod väl på tur eller hur? crazy.gif ninja.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Irene_L
          Inlägg 02-04-2008, 20:01
          Länk hit: #483

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Och jag stog också på tur...hoppas jag!! tummenupp.gif flirting.gif rose.gif
          kompiskram.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Maggan H
          Inlägg 02-04-2008, 20:15
          Länk hit: #484

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

JAG, Gillan, JAG!! crazy.gif kram1.gif kram2.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif blush.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-04-2008, 07:39
          Länk hit: #485

Medlem

ohmy.gif Milde Himmel, det kunde gått åt pipsvängen inatt! Hur kunde jag vara så korkad att lita på väderleksrapporten inte nämnde nattfrost?? duh.gif Klockviolen står numera i mitt ouppvärmda uterum, och inatt har det varit -1 grad. help.gif Den ser ut att ha klarat sig bra, får se när jag kommer hem i em. Och jag har ännu inte varit i växthuset där alla mina hängpetunior och klockrankorna står-utan värme..... slap.gif Känner mig lite skärrad just nu! -fear-.gif

Och Gillan, innocent.gif blink.gif detta är inget knep för att just jag ska stå bland de främsta i lila-klockviol-kön, jag lovar!! Och det är inte första april heller.... Nu ska jag ut och glutta i växthuset innan jag sticker till jobbet. Håll tummarna att allt har klarat sig! fear.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Irene_L
          Inlägg 03-04-2008, 08:36
          Länk hit: #486

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Maggan...jag håller båda tummarna och hoppas att allt har klarat sig! tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-04-2008, 08:47
          Länk hit: #487

Medlem

Åh! crying.gif Stackars dig Maggan............. trostar.gif vet precis hur du känner dig. Så var det även för mig när det plötsligt blev -14° och kl. 02.30 upptäckte jag att tempen inne i växthuset var nere i -2.6° -cry-.gif (Jo jag har fläkt m.m. men den hade tydligen inte orkat "hålla emot" med de inställningar som jag hade. Fick skynda mig att bära in allt som var känsligt sweatingbullets.gif Det mesta klarade sig men inte allt............

Men jag håller tummarna för att det gått bra hos dig tummenupp.gif det var ju trots allt inte så "hård" köld

Angående Lila minis så ber jag Gillan att uppmärksamma att både jag och en till GAPADE först........ ninja.gif (Gamarna först säger "lagen" giggle.gif )

--------------------
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-04-2008, 08:56
          Länk hit: #488

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 18:53) *
          Så kul Gillan!
          Det är till att ha gröna tassar förstår jag flirting.gif , det är något knepigt med dessa ljuvliga blommor, man blir ju helt ha-galen ju!
          Skickligt hur som helst att lyckas rota 6 stycken!

Tack Monica! Med lite tur så blir den sista sticklingen din naughty.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 02-04-2008, 19:54) *
          devil.gif Jag stod väl på tur eller hur? crazy.gif ninja.gif

Jo, jag hade väl en aning om att du gjorde det devil.gif

CITAT (Irene_L @ 02-04-2008, 21:01) *
          Och jag stog också på tur...hoppas jag!! tummenupp.gif flirting.gif rose.gif
          kompiskram.gif

Tänk att ibland så är det tydligen inte bara teflonminnet som styr här hos mig ninja.gif . Jag kom faktiskt ihåg dig wub.gif .......... giggle.gif

CITAT (Maggan H @ 03-04-2008, 08:39) *
          ohmy.gif Milde Himmel, det kunde gått åt pipsvängen inatt! Hur kunde jag vara så korkad att lita på väderleksrapporten inte nämnde nattfrost?? duh.gif Klockviolen står numera i mitt ouppvärmda uterum, och inatt har det varit -1 grad. help.gif Den ser ut att ha klarat sig bra, får se när jag kommer hem i em. Och jag har ännu inte varit i växthuset där alla mina hängpetunior och klockrankorna står-utan värme..... slap.gif Känner mig lite skärrad just nu! -fear-.gif

Och Gillan, innocent.gif blink.gif detta är inget knep för att just jag ska stå bland de främsta i lila-klockviol-kön, jag lovar!! Och det är inte första april heller.... Nu ska jag ut och glutta i växthuset innan jag sticker till jobbet. Håll tummarna att allt har klarat sig! fear.gif

Ska jag verkligen tro på det där sista naughty.gif devil.gif ....................klart jag gör och du står självklart kvar på listan santa.gif

Nu hoppas jag att jag så långt har ordning på listan.............att titti ska vara där, det vet jag, men det finns en till som jag är osäker på sen är det klart yahoo.gif

rättade en mening bara

Redigerat av Gillan: 03-04-2008, 09:01

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-04-2008, 14:24
          Länk hit: #489

Medlem

TACK thanks.gif alla som höll tummarna, tummenupp.gif det gjorde nytta, allt har klarat sig! bravo.gif Fy katten, det var med fasa och grovt förnekande att jag hörde rätt när jag vaknade i morse- av att grannen skrapade rutorna på bilen! sick.gif Nu ska fläkten in tills i kväll, skall jag bara säga! yaay.gif Och eftersom klockviolen står i uterummet, w00t.gif får den bo i köket tv om nätterna om frosten hotar igen! ranting.gif

'Ska jag verkligen tro på det där sista ....................klart jag gör och du står självklart kvar på listan'
          Tack, gulle dig Gillan! wub.gif

'Angående Lila minis så ber jag Gillan att uppmärksamma att både jag och en till GAPADE först........ (Gamarna först säger "lagen" )'

Jo tack, det har vi märkt! nono.gif devil.gif rotfl.gif Sån tur att Gillan har 6 st.....

'Och jag stog också på tur...hoppas jag!!'

Och sen titti, och sen jag! yahoo.gif 5 st, det blir ju en över! 5-1=4, så många blommor som jag har utslagna på min stora just nu- och den har massor med blåa knoppar! crazy.gif crazy.gif Snart dags att leta fram den däringa silen/tratten som Gillan tipsade mig i om fjol.... laugh.gif Den ni vet, som samlar upp alla överblommande blommor... naughty.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-04-2008, 16:17
          Länk hit: #490

Medlem

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif smiley_small_hug.gif Ni måste i alla fall vara det skönaste gäng man kan ha turen att träffa på crazy.gif yaay.gif yaay.gif

Men du Maggan!!!! Hur var det nu? Visade jag dig hur silen skulle se ut g.gif .........Om jag skulle ha glömt det så............................................................

ska den se ut så här:
          Bifogad fil  2008_04_03_002_ODLA.JPG ( 399.01k ) Antal nedladdningar: 14

annars kan det hända att de trillar bredvid whist.gif .... angel_not.gif .............Och så en sak till.........hoppas verkligen inte att du tänker utsätta "min" minis för några minusgrader fear.gif ......... sleep.gif

--------------------

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 03-04-2008, 16:45
          Länk hit: #491

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Oh, vilken tur du kom ihåg mig Gillan tummenupp.gif du är en ängel som jag längtar till att träffa på mässan smiley_small_hug.gif
          ja, ni andra är också änglar angel_not.gif
          Maggan, vilken tur att dom klarat sig..dina änglar och dom andra blommorna, men.....tror du inte att den blir
          för liten korgen som Gillan visade bild på????????? crazy.gif det finns en viss Lady coolgleam.gif som säkert har införskaffat en
          ännu större korg whist.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-04-2008, 16:54
          Länk hit: #492

Medlem

en korg? devil.gif ................

Dessa hade jag tänkt att fylla till och börja med........... rotfl.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-04-2008, 16:59
          Länk hit: #493

Medlem

CITAT (Gillan @ 03-04-2008, 17:17) *
          rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif smiley_small_hug.gif Ni måste i alla fall vara det skönaste gäng man kan ha turen att träffa på crazy.gif yaay.gif yaay.gif

Men du Maggan!!!! Hur var det nu? Visade jag dig hur silen skulle se ut g.gif .........Om jag skulle ha glömt det så............................................................
          ska den se ut så här:
          Bifogad fil  2008_04_03_002_ODLA.JPG ( 399.01k ) Antal nedladdningar: 14

annars kan det hända att de trillar bredvid whist.gif .... angel_not.gif .............Och så en sak till.........hoppas verkligen inte att du tänker utsätta "min" minis för några minusgrader fear.gif ......... sleep.gif

Nähäedu, devil.gif inga fler minusgrader för NÅGON av mina nuvarande eller kommande plantor! alien.gif Det räckte med morgonens skräckupplevelse! blink.gif Upp for jag när jag hörde grannen skrapa, stod nästan på huvet över hunden som låg på tvären utanför sovrummet, mad.gif schvissade förbi maken som förundrat satt och stirrade efter mig när jag for bort till termometern och där skrek: Åh NEEJ! fear.gif Han satte nästan kaffet i vrångstrupen på kuppen. rose.gif Förlåt maken! rose.gif

Angående silen har jag svårt att minnas g.gif att det var så där den såg ut?? help.gif Har du en ny modell i år månne? yes.gif Den ser dock lite liten ut, men den räcker nog till Ladyns blommor.... shy.gif Jag har funderingar med nåt i stil med en lövkorg eller så, 000.gif tips mottages tacksamt! biggrin.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-04-2008, 19:03
          Länk hit: #494

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 03-04-2008, 17:45) *
          Oh, vilken tur du kom ihåg mig Gillan tummenupp.gif du är en ängel som jag längtar till att träffa på mässan smiley_small_hug.gif
          ja, ni andra är också änglar angel_not.gif
          Maggan, vilken tur att dom klarat sig..dina änglar och dom andra blommorna, men.....tror du inte att den blir
          för liten korgen som Gillan visade bild på????????? crazy.gif det finns en viss Lady coolgleam.gif som säkert har införskaffat en
          ännu större korg whist.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Nog för att du är liten titti, men bara till växten ju, du är en mycket stor personlighet i gengäld vet du.......aldrig att jag skulle glömma dig inte smiley_small_hug.gif

Och visst hade du rätt i att den där Ladyn -fear-.gif kom med sina specialkorgar rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-04-2008, 19:11
          Länk hit: #495

Medlem

CITAT (Maggan H @ 03-04-2008, 17:59) *
          Nähäedu, devil.gif inga fler minusgrader för NÅGON av mina nuvarande eller kommande plantor! alien.gif Det räckte med morgonens skräckupplevelse! blink.gif Upp for jag när jag hörde grannen skrapa, stod nästan på huvet över hunden som låg på tvären utanför sovrummet, mad.gif schvissade förbi maken som förundrat satt och stirrade efter mig när jag for bort till termometern och där skrek: Åh NEEJ! fear.gif Han satte nästan kaffet i vrångstrupen på kuppen. rose.gif Förlåt maken! rose.gif

Angående silen har jag svårt att minnas g.gif att det var så där den såg ut?? help.gif Har du en ny modell i år månne? yes.gif Den ser dock lite liten ut, men den räcker nog till Ladyns blommor.... shy.gif Jag har funderingar med nåt i stil med en lövkorg eller så, 000.gif tips mottages tacksamt! biggrin.gif

Förlåt Maggan, men jag skrattar så jag fullkomligt tjuuter rotfl.gif rotfl.gif .............Okej, stackars maken, men hunden! Du kunde ju gett honom magsår på kuppen crying.gif .........och själv hade du ju kunnat dratta på ändan så både minisar och du fart i väg nånstans dit vi aldrig hittat er mer ninja.gif crazy.gif

Jag minns inte själv om jag visat silen förut, men den är dock densamma. Sen ska jag bara be att få tala om för er att den faktiskt är 23X35 cm !!!! Så det så................sen kan ni komma med lövkorgar och annat trams så mycket ni vill rtfm.gif crazy.gif ................

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-04-2008, 19:20
          Länk hit: #496

Medlem

CITAT (Gillan @ 03-04-2008, 20:11) *
          Förlåt Maggan, men jag skrattar så jag fullkomligt tjuuter rotfl.gif rotfl.gif .............Okej, stackars maken, men hunden! Du kunde ju gett honom magsår på kuppen crying.gif .........och själv hade du ju kunnat dratta på ändan så både minisar och du fart i väg nånstans dit vi aldrig hittat er mer ninja.gif crazy.gif

Jag minns inte själv om jag visat silen förut, men den är dock densamma. Sen ska jag bara be att få tala om för er att den faktiskt är 23X35 cm !!!! Så det så................sen kan ni komma med lövkorgar och annat trams så mycket ni vill rtfm.gif crazy.gif ................

Asch, du vet att jag är som en grisaskit; coolgleam.gif FÅR jag inte följa med så gör jag det ändå! naughty.gif Så även om jag stått på huvet över hund o allt blir ni inte av med mig så lätt! giggle.gif whistling.gif crazy.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-04-2008, 19:48
          Länk hit: #497

Medlem

CITAT (Maggan H @ 03-04-2008, 20:20) *
          Asch, du vet att jag är som en grisaskit; coolgleam.gif FÅR jag inte följa med så gör jag det ändå! naughty.gif Så även om jag stått på huvet över hund o allt blir ni inte av med mig så lätt! giggle.gif whistling.gif crazy.gif

Det var väl det jag misstänkte giggle.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 07-04-2008, 15:04
          Länk hit: #498

Medlem

Så här ser den ut idag, inte minsta lilla skråma efter frostäventyret! Verkar gilla läget! Till och med en o annan som verkar ha blommat färdigt... devil.gif whist.gif devil.gif crazy.gif

Bifogad fil  P4070046.JPG ( 274.65k ) Antal nedladdningar: 25

Hur går det för er andra??? crazy.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 07-04-2008, 16:33
          Länk hit: #499

Medlem

............. -cry-.gif inge bra alls............ -cry-.gif just nu har jag INGEN knopp alls..........på någon

--------------------
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 07-04-2008, 16:44
          Länk hit: #500

Medlem

WOW Maggan! Så fin den är wub.gif ....................Det går inget bra för mina heller just nu -cry-.gif ........vet inte vad som felas dem, men de har inte en enda knopp och en del blad gulnar crying.gif -cry-.gif , de som var så himla fina för bara ett tag sen dunno.gif . Kanske att de längtar efter "vanligt" solljus nu g.gif ..........ja, så är det nog yes.gif , och då är det ju lugnt, för nästa vecka kommer den riktiga våren tummenupp.gif . Det har jag bestämt, så det så rtfm.gif

--------------------

Citera

36 sidor V  « < 23 24 25 26 27 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 14:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon