| |
|
  |
Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen? |
|
|
|
|
07-04-2008, 20:07
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
08-04-2008, 16:34
|

Medlem
Antal inlägg: 2 009
Medlem nr: 5 169

|
Jag åker till Stockholm och mässan i morgon så mina har bestämmt att dom ska ta det lite lugnt med blommor Vänta bara tills jag kommer hem....då ska dom få ny jord och jag hoppas att dom sätter igång att blomma då  ....dom fick ju ingen ny jord eller större krukor förra året så jag ska vara liiiite snäll i år  vet inte hur dom reagerar på sånt men rapport kommer
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2008, 13:27
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Kan inte motstå frestelsen att visa upp min blomma... en enda blomma, men jag fick plantan som orotad stickling i februari... Vet att jag borde knipsat knoppen, men jag kunde inte förmå mej till det. Nu har den blommat i tre dagar och jag blir glad varje gång jag ser på den. Kan ju inte på något sätt hävda mej i tävlingen ännu, men jag förbereder mej för nästa säsong... Vänta bara...  snart får ni konkurens... blå minis 1.JPG blå minis 2.JPG Tittar man riktigt noga så ser man att det finns en liiiten knopp till, ska jag ta bort den tro....hmmm, väntar lite till.
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2008, 18:11
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (Monica i Kungälv @ 13-04-2008, 14:27)  Kan inte motstå frestelsen att visa upp min blomma... en enda blomma, men jag fick plantan som orotad stickling i februari... Vet att jag borde knipsat knoppen, men jag kunde inte förmå mej till det. Nu har den blommat i tre dagar och jag blir glad varje gång jag ser på den. Kan ju inte på något sätt hävda mej i tävlingen ännu, men jag förbereder mej för nästa säsong... Vänta bara...  snart får ni konkurens... blå minis 1.JPG blå minis 2.JPG Tittar man riktigt noga så ser man att det finns en liiiten knopp till, ska jag ta bort den tro....hmmm, väntar lite till. Grattis Monica till blomningen!  Visst är det svårt att knipa knoppar, ibland gör det ju inget att man låter bli!  Man får glädjas i stället åt fägringen. Se till att den fortsätter att växa och blomma, så du kan ta upp 'kampen' med oss andra!
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2008, 20:29
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem nr: 9 230

|
En liten fråga Maggan H: Vad i hela friden var det för fröer du skickade mig?? Satte i såjord, plastpåse över och sen skulle det ju va undervärme, så ställde krukan på akvariet för cirka 2 veckor sedan. Gissa vad som hänt, när jag tittade idag hade 25 fröer grott, 25, hur sjutton ska jag kunna ta hand om alla dessa  Det är inte sant, trodde bara några få skulle gro så jag satte några extra. Tänk om alla överlever Kanske ska spara allihopa, då vinner jag nog nästa år
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2008, 21:23
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|