Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen?
          Lady Hamilton
          Inlägg 17-04-2008, 08:34
          Länk hit: #521

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

duh.gif Ops! Tänkte inte på det angel_not.gif .........de är ju mina vänner, jag skickar inte till alla jag känner........och tack vare Gillan så har jag nu 2 Lila blush.gif hoppas att de snart börjar blomma

Men de röda fröna vill inte gro.......Irene? Hur gick den där ramsan igen?....den som fick frön att gro redan dagen efter sos.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Irene_L
          Inlägg 17-04-2008, 13:22
          Länk hit: #522

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Här kommer den:
          giggle.gif Jag viskar så ingen tar illa upp:"Gro din djävul"

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Maggan H
          Inlägg 17-04-2008, 14:01
          Länk hit: #523

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Och jag tyckte att jag var hård mot mina stackars plantor..... rotfl.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Gillan
          Inlägg 17-04-2008, 14:22
          Länk hit: #524

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Irene_L @ 17-04-2008, 14:22) *
          Här kommer den:
          giggle.gif Jag viskar så ingen tar illa upp:"Gro din djävul"

Den var bra Irene! Den ska jag ta till den dan mina behagar ge några frön..................och den dan kommer att komma i år rtfm.gif

Till er andra säger jag bara...................Phuuuuu så skönt att mina telningar överlevde min ingalunda bekväma transport av lila minisar sweatingbullets.gif ...............snacka om att jag var nervös där ett tag blush.gif ...............nu snackar jag om Maggans och Monica's änglar.............ni vill inte ens veta vad de fick genomgå innan de väl blev ivägskickade shy.gif ..................ni andra fick åtminstonde era både rotade och krukade naughty.gif ..........................................Nu så är det bara att vänta och se vem som vinner årets tävling whistling.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 19-04-2008, 19:32
          Länk hit: #525

Medlem

CITAT (Gillan @ 17-04-2008, 15:22) *
          .....snacka om att jag var nervös där ett tag blush.gif ...............nu snackar jag om Maggans och Monica's änglar.............ni vill inte ens veta vad de fick genomgå innan de väl blev ivägskickade shy.gif ..................ni andra fick åtminstonde era både rotade och krukade naughty.gif ..........................................Nu så är det bara att vänta och se vem som vinner årets tävling whistling.gif

Jorå, jag vill veta, för det måste ha gjort susen, rötterna har redan krupit ut genom bottnen på den nya krukan! tummenupp.gif naughty.gif Så den ska få större kruka redan i veckan, den lilla sötisen! giggle.gif Och den stora Tösen har mängder med blommor, yahoo.gif MEN jag åberopar dispans på räkningen där, för maken dammsug runt krukan idag och jag VET att det låg ett antal överblommande på golvet!!! rtfm.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-04-2008, 20:13
          Länk hit: #526

Medlem

rotfl.gif rotfl.gif Maggan!!! Jag döööööör!!!! Jag är trött och jag orkar inte mycket mer sweatingbullets.gif ....................men du ger dig inte -fear-.gif ....................du har bestämt dig för att vi ska kollapsa allihopa innan vi trillar ihop sos.gif crazy.gif

Allt om hur det gick till innan jag skickade era små, kommer i nästa års redovisning ninja.gif

edit: bara en liten ändring i ordvalet crazy.gif

Redigerat av Gillan: 19-04-2008, 20:58

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 19-04-2008, 21:00
          Länk hit: #527

Medlem

CITAT (Gillan @ 19-04-2008, 21:13) *
          rotfl.gif rotfl.gif Maggan!!! Jag döööööör!!!! Jag är trött och jag orkar inte mycket mer sweatingbullets.gif ....................men du ger dig inte -fear-.gif ....................du har bestämt dig för att vi ska kollapsa allihopa innan vi trillar ihop sos.gif crazy.gif

Allt om hur det gick till innan jag skickade era små, kommer i nästa års redovisning ninja.gif
          edit: bara en liten ändring i ordvalet crazy.gif

Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite..... biggrin.gif ....kanske..... tongue.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-04-2008, 21:11
          Länk hit: #528

Medlem

CITAT (Maggan H @ 19-04-2008, 22:00) *
          Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite..... biggrin.gif ....kanske..... tongue.gif

Du! De däringa orden "kanske", de har jag börjat lära mig förstå.............kanske.............det kan betyda mycket..........lugna sig till nästa år kanske..............eller till nästa vecka.......eller....... crazy.gif ................vilken tur att ordet finns laugh.gif laugh.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 19-04-2008, 21:16
          Länk hit: #529

Medlem

Kanske är ett toppenord, det kan betyda både JA o Nej, och kanske också TJA,,,, coolgleam.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Monaxe
          Inlägg 21-04-2008, 10:13
          Länk hit: #530

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar, bravo.gif stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen! yahoo.gif Börjar fundera allvarligt på det där med toppning. g.gif Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... fear.gif

Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll...och hotar lite då och då... rtfm.gif det är bara några dagar sedan dom kom i jord...

Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... whist.gif

Tävlingsinstikten pockar på.... naughty.gif Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan? giggle.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Maggan H
          Inlägg 21-04-2008, 15:34
          Länk hit: #531

Medlem

CITAT (Monica i Kungälv @ 21-04-2008, 11:13) *
          Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar, bravo.gif stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen! yahoo.gif Börjar fundera allvarligt på det där med toppning. g.gif Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... fear.gif

Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll...och hotar lite då och då... rtfm.gif det är bara några dagar sedan dom kom i jord...

Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... whist.gif

Tävlingsinstikten pockar på.... naughty.gif Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan? giggle.gif

Nädå , du kan lugnt dammsuga upp den och de kommande med, santa.gif för det gjorde som sagt min make! devil.gif Han fick på huet för det, ska jag säga!! alien.gif Ska också ta ett fota i den härliga eftermiddagssolen. Återkommer med bild lite senare.

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Maggan H
          Inlägg 21-04-2008, 17:38
          Länk hit: #532

Medlem

Bild från idag:

Bifogad fil  P4210018.JPG ( 834.1k ) Antal nedladdningar: 27

Dom är fantastisk tacksamma växter måste jag säga, kanske min är lite extra blomvillig för jag har ännu inte svurit åt den..... naughty.gif crazy.gif Inte ens innan den grodde..... biggrin.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 21-04-2008, 18:53
          Länk hit: #533

Medlem

coolgleam.gif ....pga vistelse i starkt solsken ser jag för närvarande inget som visas på bild........................

Men jag hoppas att det är din man som även i fortsättningen sköter dammsugningen........ angel_not.gif
          så du kan ta och vila upp dig efter en hård arbetsdag på jobbet................ kram2.gif

..................... crazy.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 21-04-2008, 19:17
          Länk hit: #534

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 21-04-2008, 19:53) *
          coolgleam.gif ....pga vistelse i starkt solsken ser jag för närvarande inget som visas på bild........................

Men jag hoppas att det är din man som även i fortsättningen sköter dammsugningen........ angel_not.gif
          så du kan ta och vila upp dig efter en hård arbetsdag på jobbet................ kram2.gif

..................... crazy.gif

Recept mot solblindhet är att efter utevistelsen titta och blunda växelvis på ovanstående bild 10 gånger; då tror jag nog att synen kommer tebaks.... naughty.gif crazy.gif yaay.gif Och maken är totalt BANNLYST från att gå ens i närheten av klockviolen; jag har tom lagt in om vite om han gör det..... nono.gif rtfm.gif Och jag har ju nytt, lätt jobb, dessutom bara halva dagar..... w00t.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          stennie
          Inlägg 21-04-2008, 21:34
          Länk hit: #535

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

Tänkte bara visa hur min såg ut idag.

Nu går jag och väntar på att min vita ska börja blomma........

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          Gillan
          Inlägg 22-04-2008, 06:31
          Länk hit: #536

Medlem

Tjusigt stennie! Mina har fortfarande semester..............................undrar jag hur länge de tänker ha det g.gif .

Maggans bild vägrar jag se whist.gif ..............................................sen börjar jag fundera på om verkligen alla ska få vara med i den här tävlingen innocent.gif .................... crazy.gif

Efter ett samtal jag hade med en person i går kväll så har jag börjat fundera på en sak till? Om ni går tillbaka några sidor så verkar det nästan som om det finns fler färger. Jag har ju blå, vit och lila, men om ni tittar noggrannt på Monicas, så ser den nästan ut som om den vore en blandning mellan blå och lila g.gif . Det kan inte vara så att den där "röda" ni pratar så glatt om, är .........lila ( har ni sett några bilder på den? ) confused.gif .................. idea.gif ...................... help.gif ...slå mig inte sos.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 22-04-2008, 06:57
          Länk hit: #537

Medlem

CITAT (Gillan @ 22-04-2008, 07:31) *
          Efter ett samtal jag hade med en person i går kväll så har jag börjat fundera på en sak till? Om ni går tillbaka några sidor så verkar det nästan som om det finns fler färger. Jag har ju blå, vit och lila, men om ni tittar noggrannt på Monicas, så ser den nästan ut som om den vore en blandning mellan blå och lila g.gif . Det kan inte vara så att den där "röda" ni pratar så glatt om, är .........lila ( har ni sett några bilder på den? ) confused.gif .................. idea.gif ...................... help.gif ...slå mig inte sos.gif

sleep.gif Jag har i allafall sått (men det har inte grott ännu....) Iochroma coccinea (namnet får du googla fram bild på) sedan hur det är med färgseendet g.gif ........men även jag har Blå Vit o Lila..... Men nog tycker jag att den jag har sått ser Röd ut...........

--------------------
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 22-04-2008, 07:14
          Länk hit: #538

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 22-04-2008, 07:57) *
          sleep.gif Jag har i allafall sått (men det har inte grott ännu....) Iochroma coccinea (namnet får du googla fram bild på) sedan hur det är med färgseendet g.gif ........men även jag har Blå Vit o Lila..... Men nog tycker jag att den jag har sått ser Röd ut...........

Sorry, jag gick inte tillräckligt långt tillbaka när jag letade bilder blush.gif , men så länge de inte blommat vet du likt förbenat inte vad det blir för färg tongue.gif ................. giggle.gif ..................sen det här med Monicas, är den blå eller blålila, eller tom enbart lila? För den ser inte ut som de blå och inte som de lila, men jag hörde från nån igår att den ska vara lila ohmy.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 22-04-2008, 07:30
          Länk hit: #539

Medlem

Snyggt Steenie, bra bra! Det verkar bara vara du och jag just nu som har blommor! crazy.gif yahoo.gif Verkar vara en luring när det gäller färgerna, fast min lilla BLIR väl lila, Gillan??

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Monaxe
          Inlägg 22-04-2008, 10:07
          Länk hit: #540

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Hmm, om det är min blåa klockviol ni menar, så ska den vara just blå. Nu har den ju bara haft en blomma men den tyckte inte jag drog åt något lila alls, det är ju svårt med färgåtergivningen på foto oxå, korten är tagna inne i köket så det är ju inte klart dagsljus precis.
          Denna blå klockviol kommer från LindaLunda, kanske ytterligare en variant i så fall?? confused.gif

Bladen på den blå, vita och lila ser väldigt lika ut, ska bli spännande att se hur blommorna blir...

b]blå minis 1.JPG[/b]

Räknas inte mina enstaka blommor maggan? devil.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera

36 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 11:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon