| |
|
  |
Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen? |
|
|
|
|
17-04-2008, 13:22
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
Här kommer den:  Jag viskar så ingen tar illa upp: "Gro din djävul"
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
17-04-2008, 14:22
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Irene_L @ 17-04-2008, 14:22)  Här kommer den:  Jag viskar så ingen tar illa upp: "Gro din djävul"Den var bra Irene! Den ska jag ta till den dan mina behagar ge några frön..................och den dan kommer att komma i år Till er andra säger jag bara...................Phuuuuu så skönt att mina telningar överlevde min ingalunda bekväma transport av lila minisar  ...............snacka om att jag var nervös där ett tag  ...............nu snackar jag om Maggans och Monica's änglar.............ni vill inte ens veta vad de fick genomgå innan de väl blev ivägskickade  ..................ni andra fick åtminstonde era både rotade och krukade  ..........................................Nu så är det bara att vänta och se vem som vinner årets tävling
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2008, 20:13
|

Medlem

|
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2008, 21:11
|

Medlem

|
CITAT (Maggan H @ 19-04-2008, 22:00)  Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite.....  ....kanske.....  Du! De däringa orden "kanske", de har jag börjat lära mig förstå.............kanske.............det kan betyda mycket..........lugna sig till nästa år kanske..............eller till nästa vecka.......eller.......  ................vilken tur att ordet finns
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 10:13
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar,  stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen!  Börjar fundera allvarligt på det där med toppning.  Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll... och hotar lite då och då...  det är bara några dagar sedan dom kom i jord... Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... Tävlingsinstikten pockar på....  Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan?
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 15:34
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (Monica i Kungälv @ 21-04-2008, 11:13)  Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar,  stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen!  Börjar fundera allvarligt på det där med toppning.  Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll... och hotar lite då och då...  det är bara några dagar sedan dom kom i jord... Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... Tävlingsinstikten pockar på....  Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan?  Nädå , du kan lugnt dammsuga upp den och de kommande med,  för det gjorde som sagt min make!  Han fick på huet för det, ska jag säga!!  Ska också ta ett fota i den härliga eftermiddagssolen. Återkommer med bild lite senare.
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 21:34
|

Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786

|
Tänkte bara visa hur min såg ut idag.  Nu går jag och väntar på att min vita ska börja blomma........
--------------------
Mvh, Stennie!  Pågår!
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 06:31
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 07:14
|

Medlem

|
CITAT (Lady Hamilton @ 22-04-2008, 07:57)   Jag har i allafall sått (men det har inte grott ännu....) Iochroma coccinea (namnet får du googla fram bild på) sedan hur det är med färgseendet  ........men även jag har Blå Vit o Lila..... Men nog tycker jag att den jag har sått ser Röd ut........... Sorry, jag gick inte tillräckligt långt tillbaka när jag letade bilder  , men så länge de inte blommat vet du likt förbenat inte vad det blir för färg  .................  ..................sen det här med Monicas, är den blå eller blålila, eller tom enbart lila? För den ser inte ut som de blå och inte som de lila, men jag hörde från nån igår att den ska vara lila
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 10:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Hmm, om det är min blåa klockviol ni menar, så ska den vara just blå. Nu har den ju bara haft en blomma men den tyckte inte jag drog åt något lila alls, det är ju svårt med färgåtergivningen på foto oxå, korten är tagna inne i köket så det är ju inte klart dagsljus precis. Denna blå klockviol kommer från LindaLunda, kanske ytterligare en variant i så fall?? Bladen på den blå, vita och lila ser väldigt lika ut, ska bli spännande att se hur blommorna blir...  b]blå minis 1.JPG[/b] Räknas inte mina enstaka blommor maggan?
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|