Medlem
Antal inlägg: 1 593
Medlem nr: 6 685
Ja, nu vet jag inte om jag var för snabb. Jag har klippt min ängel redan nu och satt de små skotten i ett glas med vatten. Hoppas de klarar sig tills på lördag. På några finns det t.o.m små knoppar, bör jag bryta av dem eller klarar den sig ändå?
För mig är växtmarknaden mest en kul gej och så hoppas jag givetvis på att hitta lite nytt ochså, men jag vill ju inte ta nåt överpris för mina små sticklingar. Så vad tror ni Vad brukar sticklingar av miniängel ligga på i pris?
Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem nr: 9 230
Nu har jag skolat om alla mina små minisar, 46 stycken har jag här hemma nu 20 st har fått nya hem redan och några till ska adopteras bort. Tror inte jag har plats för så många här hemma
Medlem
Antal inlägg: 1 730
Medlem nr: 5 838
...nä nu är jag less...båda mina två minisar och den som svärmor fick har inte fått en tillstymmelse till knopp...så blir det inga blommor på dessa tre i år heller så kastas de bort...tänker inte ödsla utrymme på nått som bara är otympligt och grönt... ...både svärmor och jag har lessnat på dessa 'bedåååårande' blommor...*pyttsan inte är mina så värst bedårande inte*...
Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
CITAT (Floppy @ 11-06-2008, 23:25)
...nä nu är jag less...båda mina två minisar och den som svärmor fick har inte fått en tillstymmelse till knopp...så blir det inga blommor på dessa tre i år heller så kastas de bort...tänker inte ödsla utrymme på nått som bara är otympligt och grönt... ...både svärmor och jag har lessnat på dessa 'bedåååårande' blommor...*pyttsan inte är mina så värst bedårande inte*...
Konstigt Floppy, att de inte vill blomma! Vill du ha nya småplantor så hojta till, jag har tre över. PMa i så fall.
Medlem
Knopparna hade jag tagit bort, kanske kan du spara någon som blommar så folk kan se hur de ser ut, gärna ett foto också. Orotade sticklingar, 10-15 kr st.
Medlem
Antal inlägg: 1 593
Medlem nr: 6 685
Då vet jag och har visst satt lite dyrt pris för dem Nåja jag får se hur jag gör, sänker direkt eller rear efter ett tag. Tar bort alla knopparna utom på en. Tack för hjälpen.
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
CITAT (Floppy @ 11-06-2008, 23:25)
Tycker det är en grinig rackare. Knopparna utvecklas fint, men den slokar betänksamt, titt som tätt. Tycker den är rejält blöt, men lika förbaskat vill den ha mera
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Jag klippte en av mina igår men nu fick jag så dåligt samvete då jag läste här så jag sprang ut i regnet och räddade den bortkastade sticklingen.
Jag tycker att dom växer väldigt snabbt så jag funderar på att klippa ner dom i den andra krukan också,där sitter två stycken. Chansen att dom ska blomma i år är väl ändå liten har jag förstått!?
Medlem
Dom blir ju fylligare om man toppar, tycker min är nästan fyrkantig! Icke toppad.... Ang blomningen är det lite av ett lotteri, och beror mycket på vädret, som ju också är ett lotteri.... Kanske, kanske inte... År två är i alla fall blomningen underbar, i af hos mig!
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Så din som är "fyrkantig" är alltså inte toppad?
i den kruka som jag har två så är dom ca 1 meter och växer som ett V,inte så snyggt! Krukan med 1 planta var den jag klippte. Men då tror jag att V:et får vara ett tag!
Man kanske skulle försöka få tag på fröer av annat än dom blå,om man sår dom nu kanske man har blommande plantor nästa år.
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Provado pinnar är överlägsna tycker jag i allafall till de blommor som tål att "vattnas" Stoppa ner och vattna- och problemet är över på 2-3 dagar och håller sig "stabilt" i minst 2 mån
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
Nu har blommorna slagit ut på min. Eftersom det är en som är sådd i våras, så har den nog missuppfattat sin färg. Skulle vara blå, men är djupt lila/purpur i färgen
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2