Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen?
          Maggan H
          Inlägg 29-06-2008, 19:22
          Länk hit: #641

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Gillan; kan tyvärr inte uttala mig om saken-ännu..... devil.gif crazy.gif

sqrulan; övervintringen inga problem, de kan ju tom stå utomhus vid mildare vintrar.... ninja.gif Fast garaget är nog en säkrare plats, min stod där sista vintern, tappade ju alla bladen och såg stendöd ut, men det var den gudskelov inte!

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          HelenN
          Inlägg 29-06-2008, 19:27
          Länk hit: #642

Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem nr: 10 333

CITAT (Gillan @ 29-06-2008, 12:51) *
          Håller med Maggan, de ser ju fina ut sqrulan tummenupp.gif

Vad jag kom på idag, är att blommorna inte verkar komma lika dant på de blå och vita som på den lila confused.gif . På den lila verkar det som om de helst kommer vid/intill gammal ved och på de andra två verkar de helst komma i sprillans ny bladveck blink.gif . Vet inte om ni blir klokare av att jag visar de här bilderna. Den lila blommade på samma sätt förra gången den blommade också, det minns jag nu när jag ser det. Vilka erfarenheter har ni?

Den lila [attachment=20370:2008_06_...008_ODLA.JPG]
          Den blå[attachment=20371:2008_06_...010_ODLA.JPG]

va snygga!!! Min lilla blå som jag fick av Cathis har hunnit bli ca: 11 cm ......dä ni ! smile.gif

--------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"

Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.

Citera
          Gillan
          Inlägg 29-06-2008, 20:48
          Länk hit: #643

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (lämås @ 29-06-2008, 20:27) *
          va snygga!!! Min lilla blå som jag fick av Cathis har hunnit bli ca: 11 cm ......dä ni ! smile.gif

Tack lämås och grattis till din egen mini bravo.gif ! Snart är du en ivrig deltagare i leken du också naughty.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Cathis
          Inlägg 30-06-2008, 15:35
          Länk hit: #644

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

CITAT (lämås @ 29-06-2008, 20:27) *

Va kul Lämås att den växer och mår bra. Min vita har blivit stor, cirka 50 cm men inga
          blommor än, är väl för kallt, ska plantera om den i större kruka och se om det blir lite
          mer fart.

Den lila står på tillväxt, ser toppenfin ut Monaxe, hoppas att rötterna börjar visa sig snart.

Och dom blå, ja just det, trots att jag villigt delat med mig har jag fortfarande 25 stycken
          kvar, det blir måååånga blommor av dom whistling.gif men nä, måste nog skiljas från några
          till annars får vi inte plats på altanen happy.gif

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 30-06-2008, 16:29
          Länk hit: #645

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Tack för ditt pepptalk Maggan,mina ska stå i en mörk sval källare hos pelargonerna.

slap.gif Men oj så många du har Cathis,ha,ha,grodde alla fröerna?

--------------------

Citera
          Cathis
          Inlägg 01-07-2008, 15:09
          Länk hit: #646

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

Haha sqrulan, jag tror Maggan H skickade supergroende fröer. Är lite tacksam att jag inte
          satte alla, har hälften kvar w00t.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 01-07-2008, 19:09
          Länk hit: #647

Medlem

CITAT (Cathis @ 01-07-2008, 16:09) *
          Haha sqrulan, jag tror Maggan H skickade supergroende fröer. Är lite tacksam att jag inte
          satte alla, har hälften kvar w00t.gif

biggrin.gif Ja, dom är inte svåra, inte! Vet inte hur många jag sådde men dubbelt så många grodde i alla fall! ohmy.gif Och jag har just precis kommit in från veckans klipp; över 100 kaplsar ligger nu på marken, sista veckans skörd! Och varje kapsel innehåller massor av frön, som jag hoppas inte ligger och mognar på marken så jag får 1000tals plantor nästa år! : help.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 01-07-2008, 19:24
          Länk hit: #648

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Maggan H @ 01-07-2008, 20:09) *
          ...... över 100 kaplsar ligger nu på marken.....som jag hoppas inte ligger och mognar på marken så jag får 1000tals plantor nästa år! : help.gif

Men det hoppas jag devil.gif ............

mad.gif
          Här har jag inte "hundratals kapslar".........på sin höjd 100 torkade 'blommor' Och blomningen nu är väldigt sparsamt 3-4 st på den Blå och 2-3 st på den Lila. De "nya" Blå & Lila har ännu inte börjat att blomma, så jag har ännu inte kunnar jämföra de "olika" blommorna och har då följdaktligen inte ännu kunnat avgöra om de är olika "sorter" eller ej dunno.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 01-07-2008, 21:57
          Länk hit: #649

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 01-07-2008, 20:24) *
          Men det hoppas jag devil.gif ............

mad.gif
          Här har jag inte "hundratals kapslar".........på sin höjd 100 torkade 'blommor' Och blomningen nu är väldigt sparsamt 3-4 st på den Blå och 2-3 st på den Lila. De "nya" Blå & Lila har ännu inte börjat att blomma, så jag har ännu inte kunnar jämföra de "olika" blommorna och har då följdaktligen inte ännu kunnat avgöra om de är olika "sorter" eller ej dunno.gif

Tack för din stora glädje över mina kommande ''odlingar!'' kompiskram.gif

Mina vita och lila blommar inte heller, thumbdown.gif och det är osäkert om de kommer att göra det denna sommaren, fast nu ska värmen komma tillbaka, så kanske, kanske.... den lila åtminstone.... naughty.gif Om de hade blommat lika rikligt som min gurkplanta ger gurkor, så hade jag vadat fram! santa.gif
          Fast myrorna möter tvestjärtarna varje kväll under den blå, då de har gott om fotbollar..... whist.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 02-07-2008, 09:52
          Länk hit: #650

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Härlig tråd detta och kul att vi blivit flera som odlar dessa skönheter tummenupp.gif som verkligen är lättodlade och
          ger en fin blommning andra året bara vi "missköter" dom lite dvs. att vi tar till saxen och låter dom vila svalt och mörkt några månader, ingen överdriven vattning eller övergödsling 000.gif

Gillan har rätt i att den blå blommar i dom nya bladvecken

Min blå brukar blomma i halvmörker kring nyår
          när den får en skvätt vatten och ljuset återvänder till den halvmörka källaren
          Här kommer en bild på hur den ser ut nu

Blå Ängel Denna är 3 år och har blommat i två år. Jag klipper ned den till ca halva storleken (den var 170 cm i fjol)Jag har märkt att den blommat i dom nya bladvecken så att klippa i den gynnar blommningen. Har en ca 6 liters kruka (25 cm vid,20 cm hög) och planterat i kopåse, ger inte så mycket mer näring under växtsäsongen och den brukar komma med lite blommor i halvmörker i sval källare runt nyåret, kanske är det ljuset som väcker liv i den då

Blå ängel

Lila ängel Denna har jag fått av Gillan och den är nu ca 50 cm men har inte blommat ännu

Vit ängel (tror jag, annars är den blå)

Lycka till alla
          Maggan kan ju förse Sverige med nya fröer och tjäna en förmögenhet på Tradera
          crazy.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Maggan H
          Inlägg 02-07-2008, 10:49
          Länk hit: #651

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 02-07-2008, 10:52) *
          Härlig tråd detta och kul att vi blivit flera som odlar dessa skönheter tummenupp.gif som verkligen är lättodlade och
          ger en fin blommning andra året bara vi "missköter" dom lite dvs. att vi tar till saxen och låter dom vila svalt och mörkt några månader, ingen överdriven vattning eller övergödsling 000.gif

Blå Ängel Denna är 3 år och har blommat i två år. Jag klipper ned den till ca halva storleken (den var 170 cm i fjol)Jag har märkt att den blommat i dom nya bladvecken så att klippa i den gynnar blommningen. Har en ca 6 liters kruka (25 cm vid,20 cm hög) och planterat i kopåse, ger inte så mycket mer näring under växtsäsongen och den brukar komma med lite blommor i halvmörker i sval källare runt nyåret, kanske är det ljuset som väcker liv i den då

Blå ängel

Lila ängel Denna har jag fått av Gillan och den är nu ca 50 cm men har inte blommat ännu

Lycka till alla
          crazy.gif

Åh, vilken härlig trädgård du verkar ha titti, blomma.gif och den blå uppstammade ska jag härma efter, jättefin! tummenupp.gif Har några småplantor att exprimentera med. Verkar trivas i lite halvskugga, solen är ju stark som tusan om de ska stå där hela dan.
          Och visst, nog kunde jag fått massvis med frö, coolgleam.gif med inte så många fler vill nog ha, det räcker med att ta lite frö till hösten för 'husbehov' och ev Odla.nu-behov.
          angel_not.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-07-2008, 08:01
          Länk hit: #652

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 02-07-2008, 10:52) *

Blå ängel

Lycka till alla
          crazy.gif

Vilka fantastiska bilder på dina minisar titti wub.gif . De ser ut att må utomordentligt bra. Kul att höra att vi har observerat "samma" sak om de blå kompiskram.gif . Jag tror att jag kanske är lite för snäll mot mina. Jag planterar ju också om dem direkt i "påskossa", men efter ett tag så ger jag dem lite extra näring. Ska genast sluta upp med detta ofog rtfm.gif

För övrigt kan jag bara hålla med när det gäller Maggan rtfm.gif !!!!!!! Dessutom borde hon visa lite bilder på de där skördarna hon pratar om naughty.gif flirting.gif

--------------------

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 03-07-2008, 08:48
          Länk hit: #653

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Håller med dig Gillan.....Maggan är väldigt snål med bilder tycker jag crazy.gif men hon hinner väl inte fota
          innan dom blommat över whist.gif
          rotfl.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-07-2008, 09:25
          Länk hit: #654

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 03-07-2008, 09:48) *

Håller med dig Gillan.....Maggan är väldigt snål med bilder tycker jag crazy.gif men hon hinner väl inte fota
          innan dom blommat över whist.gif
          rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif , Så är det förmodligen................förstår inte att jag inte tänkt på det förut rolleyes.gif tongue.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-07-2008, 10:13
          Länk hit: #655

Medlem

CITAT (Gillan @ 03-07-2008, 09:01) *
          För övrigt kan jag bara hålla med när det gäller Maggan rtfm.gif !!!!!!! Dessutom borde hon visa lite bilder på de där skördarna hon pratar om naughty.gif flirting.gif

Här är en till som KRÄVER bildbevis! rtfm.gif ........skulle nämligen behöva ett foto att hänga upp brevid mina 'minisar' för att visa dem hur det SKALL se ut giggle.gif Och sköter de sig inte skall jag hota med KOMPOSTEN...... (det tricket har nämligen Maggan använt sig av med lyckat resultat yes.gif )

--------------------
          Penseé album

Citera
          sqrulan
          Inlägg 03-07-2008, 12:23
          Länk hit: #656

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

rotfl.gif Ni är då för roliga,ha,ha.....

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-07-2008, 12:43
          Länk hit: #657

Medlem

Håller med, ni är för roliga! rotfl.gif Vänta bara, är ju barnbarnsvakt på heltid, är fullkomligt slut på kvällarna, sleeping.gif men snart så!! devil.gif DÅ kommer bilder, fast det skulle inte förvåna mig om den slutar att blomma bara för det! santa.gif Fast jag kan väl fota de som jag klippt, haha! ninja.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-07-2008, 13:11
          Länk hit: #658

Medlem

CITAT (Maggan H @ 01-07-2008, 22:57) *

Fast myrorna möter tvestjärtarna varje kväll under den blå, då de har gott om fotbollar..... whist.gif
          lägger till ett klipp från ett annat inlägg 01-07-2008, 20:09 av Maggan
          ohmy.gif Och jag har just precis kommit in från veckans klipp; över 100 kaplsar ligger nu på marken, sista veckans skörd! Och varje kapsel innehåller massor av frön, som jag hoppas inte ligger och mognar på marken så jag får 1000tals plantor nästa år! : help.gif

Det är detta vill vill ha bild bevis på..........både 'fotbolls matchen och drivorna av kapslar Och ta med bra skärpa så vi kan se detaljer och även räkna......... devil.gif crazy.gif

Redigerat av Lady Hamilton: 03-07-2008, 13:13

--------------------
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-07-2008, 13:17
          Länk hit: #659

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 03-07-2008, 14:11) *
          Det är detta vill vill ha bild bevis på..........både 'fotbolls matchen och drivorna av kapslar Och ta med bra skärpa så vi kan se detaljer och även räkna......... devil.gif crazy.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ......precis tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-07-2008, 16:47
          Länk hit: #660

Medlem

Tyvärr, myrorna lämnade Walk-Over då flera spelare hade fått övertidsjobb att jaga bladlöss, så matchen får anstå till en annan dag! ranting.gif crazy.gif
          Men här är matchbollarna, i alla fall en del av dem, orkar inte plocka upp alla som ligger nere bland stenen och bland blommorna!
          crazy.gif santa.gif sick.gif

Bifogad fil  P7030020.JPG ( 79.55k ) Antal nedladdningar: 29

Här inne ligger en hel drös!
          whist.gif
          Bifogad fil  P7030024.JPG ( 71.02k ) Antal nedladdningar: 22

Här är hela härligheten!
          blush.gif
          Bifogad fil  P7030022.JPG ( 79.24k ) Antal nedladdningar: 26

Och på grund av det jädra blåsandet har alla vissna blommor blåst iväg, men jag kan ju räkna frökapslar istället! naughty.gif yahoo.gif

Redigerat av Maggan H: 03-07-2008, 21:02

--------------------
          MVH Maggan

Citera

36 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 05:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon