| |
|
  |
Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen? |
|
|
|
|
07-07-2008, 23:02
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
08-07-2008, 21:35
|
Medlem

|
Tror jag har fått kläm på den lille rackaren nu Efter sju sorger och åtta bedrövelser, mår den riktigt bra. Men knallsol ville den tydligen inte ha. Planterade om den, då jag fick för mej att den fått för mycket vatten eller att det blev för kompakt med ren kossa. Lyckades samtidigt knäcka två grenar, som var ungefär en meter och hade fina knoppar. Den fortsatte bråka, tills den fick ett skuggigare läge, och idag såg jag ett rotskott som visade bladspetsarna över jordkanten. Vattnar den varje dag, men har inget under krukan, det verkar den trivas med. Nu hoppas jag på flera blommor på den. Tar min stickling sig, ska det bli ett träd av den, man måste ju exprimentera också.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
09-07-2008, 11:17
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (pejori @ 08-07-2008, 22:35)  Tror jag har fått kläm på den lille rackaren nu Efter sju sorger och åtta bedrövelser, mår den riktigt bra. Men knallsol ville den tydligen inte ha. Planterade om den, då jag fick för mej att den fått för mycket vatten eller att det blev för kompakt med ren kossa. Lyckades samtidigt knäcka två grenar, som var ungefär en meter och hade fina knoppar. Den fortsatte bråka, tills den fick ett skuggigare läge, och idag såg jag ett rotskott som visade bladspetsarna över jordkanten. Vattnar den varje dag, men har inget under krukan, det verkar den trivas med. Nu hoppas jag på flera blommor på den. Tar min stickling sig, ska det bli ett träd av den, man måste ju exprimentera också.  Ja det är rätt, man måste testa olika lösningar!  Jag har två plantor i samma kruka på en av mina små, ska försöka tvinna dem. Tycker nog också att de vill ha lite skugga. Törstig är den i alla fall i solen.
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
09-07-2008, 22:04
|
Medlem

|
Kollande den idag, och det finns små bäbisrötter på min stickling får nog ett trumpetträd med tiden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2008, 17:31
|

Medlem
Antal inlägg: 2 009
Medlem nr: 5 169

|
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-2008, 19:41
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-07-2008, 22:48
|
Medlem

|
Nu har min blåa bäbis anlänt och verkar finna sig väl tillrätta i sin kruka... Ställde den för säkerhets skull, nära den lila så den får se hur den ska se ut Oj vad den växer Tack maggan H
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-07-2008, 23:32
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
Haha... Jag har inga blåa änglar själv, ännu. Men jag brukar läsa den här tråden ändå, av och till.... Tycker att den bjuder på så mycket "sympati" och så mycket andra roliga saker... Haha, måste få skratta lite igen.... Några av er som skriver här, skriver med SÅÅÅ stora bokstäver att man kan fundera om ni är blinda eller synskadade????
Fast å andra sidan är det ju det som är så kul, tycker jag. Ingen kan klaga på att det inte är lättläst i alla fall...!!!
Ni har, hur som helst, Fantastiska Små/och Stora Små-Änglar, Allihopa! Jag ska nog ha en eller två jag också, så småningom...
|
|
|
|
|
|
|
|
13-07-2008, 18:27
|

Medlem

|
CITAT (Sussie F-Flower @ 13-07-2008, 00:32)  Haha... Jag har inga blåa änglar själv, ännu. Men jag brukar läsa den här tråden ändå, av och till.... Tycker att den bjuder på så mycket "sympati" och så mycket andra roliga saker... Haha, måste få skratta lite igen.... Några av er som skriver här, skriver med SÅÅÅ stora bokstäver att man kan fundera om ni är blinda eller synskadade????
Fast å andra sidan är det ju det som är så kul, tycker jag. Ingen kan klaga på att det inte är lättläst i alla fall...!!!
Ni har, hur som helst, Fantastiska Små/och Stora Små-Änglar, Allihopa! Jag ska nog ha en eller två jag också, så småningom...
Tack, vi har nog lika kul vi som skriver med! VILL DU HA FRÖ?? Jag har till den blå!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-07-2008, 18:33
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 12-07-2008, 23:48)  Nu har min blåa bäbis anlänt och verkar finna sig väl tillrätta i sin kruka... Ställde den för säkerhets skull, nära den lila så den får se hur den ska se ut Oj vad den växer Tack maggan H  Varsågod, men det är jag som tackar för att du räddade livet på den stackaren, här hade det blivit komposten, tänkte ha den som ett varningsexempel för den vita och lila, om de inte behagar trycka fram lite blommor! Den lila växer kopiöst och jag har luppen framme varje dag och granskar den noga, men ännu ingen tillstymmelse till blommor, GRRR! Ladyn, är det ditt träd på bilden? Hoppas jag, en sådan stickling skulle jag Såååå gärna vilja ha!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-07-2008, 20:59
|
Medlem

|
Tror man kan så dom nu med...Dom övervintrar innomhus... fast du lär få ha dina som jag har mina nu...i en spjälsäng för att undgå långfingrade barnbarn Insåg att det var ett väl menat inlägg...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-07-2008, 08:45
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Jag följer också den här tråden, den är ju galet rolig!  Men rätt som det är trillar man väl dit!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|