Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Den blå änglatrumpeten, Hur gick det sen?
          Maggan H
          Inlägg 30-10-2006, 19:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Lyckades era få några blommor, ni som frösådde i våras? Min ena, den som står i växthuset, började ju blomma i augusti, sent tror jag det var, och den långa 'stagen' som har stått i kruka ute, fick 2 stackars blommor innan bladen ramlade av. Men den som står ute, har definitivt INTE grenat sig, så det där stämmer inte riktigt att 'inga blommor innan Y:et'. Däremot har den undre delen buskat till sig med grenar nerifrån. Vågar man kapa toppen? smile.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          36 sidor V  « < 34 35 36  
          Nytt inlägg
          Svar (700 - 700)
          pejori
          Inlägg 19-07-2008, 01:37
          Länk hit: #701

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Gillan @ 18-07-2008, 08:12) *
          Tack för den morgonstunden rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif . Ni är ju bara för sköna wub.gif

Men det här med näringen!!! Jag blir galen på er -fear-.gif help.gif . Titti ger inte sina nåt speciellt, Pejjan skämmer bort sina kopiöst. Gå tillbaks i tråden och kika på tittis, de är ju fantastiska wub.gif . Jag har ju slutat fjäska för mina sen jag såg hennes och nu kommer Pejjan duh.gif , suck, jag blir svett sweatingbullets.gif ........

Inte får jag nån "riktig" blomning inte. Den vita har behagat visa sig med en blomklase en enda gång. Den blå ett par ggr och den lila har ju faktiskt blommat. Jag säger som Floppy, ger de inte lite mer blomning nu i år så vill jag inte ha dem rtfm.gif

Och visst är bladen olika Ladyn. Agnistus, är det den lila måntro? I så fall vill jag även kalla den mer "luden" än de andra.

Synd att jag är billös för tillfället, annars hade jag gett mig ut och letat efter en buss med en timmerbil i lasten a0a.gif

Edit: Glömde säga att bilder på tittis finns på sidan 33

Får djävlas lite till då naughty.gif
          Min lila är en iochrom...vad den nu hette giggle.gif
          Min lilla blåa var lite sur när den kom hem, men jag tror den var försurad bara rotfl.gif
          inga blad ville vara kvar, men den har växt fem cm, redan
          oops...ny tråd på g...skriver där i stället w00t.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

36 sidor V  « < 34 35 36
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 03:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon